Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Jenta mi på 3,5 er utrolig blid og glad jente. Hun er sjenert når det kommer nye folk og det er jo helt normalt, men hun gråter så fort. Hun blir så fort lei seg. Sier vi at noe ikke er lov begynner hun å gråte, får hun beskjed om noe som hun ikke vil, blir hun ikke sint, men lei seg. Hvorfor blir hun så fort lei seg? Har jeg feilet noe sted? Anonymous poster hash: 6eb05...1a1
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Du har helt sikkert ikke feilet. Det er sikkert bare slik hun er. Men du kan sikkert jobbe litt for å styrke henne slik at hun ikke tar til tårene like kjapt når hun blir eldre😊
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Hvordan kan jeg gjøre det? Anonymous poster hash: 6eb05...1a1
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Det kommer helt Ann på barnet ellers. Min eldste er også veldig sår, tar lett til tårene når hun motgang. Hun trengte en boost i selvtilliten(slet lenge med språket), også måtte hun faktisk få beskjed om å ikke gråte med en gang for da var det vanskelig å forstå hva hun prøvde å si. Men hun var vel 4,5 år før vi sa det. Kanskje du kan høre med helsesøster?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Hun snakker ikke helt rent og vi har noen ganger problemer med å forstå hva hun sier. Når vi ikke forstår begynner hun hvertfall å gråte. Hvor kan vi få hjelp med språket? Vi prøver daglig å få henne til å si rett uttale uten å presse henne. Anonymous poster hash: 6eb05...1a1
vetra Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Du har trolig lite med at hun er en sårbar jente. Barn har ulikt temperament og dette ofte henger sjenanse sammen med følsomhet. Når hun blir eldre vil hun lære å håndtere sine følelser bedre, følelsene vil likevel være sterkere enn mange andre barn. Du forteller at jenta di har en utydelig artikulasjon. I 3-4 års alder er det ikke uvanlig med utydelig tale. Du bør ikke rette på henne eller få henne til å gjenta riktig. Det du kan gjøre er å ettersom hennes ord/setninger. Eks jenta di sier: Jeg skal tøpe domster! Du: Skal du kjøpe blomster? Da blir mamma glad. Spør i barnehagen hvordan de opplever hennes språk, og eventuelt om hun kan delta i en språkgruppe.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Barnehagen har nevnt at hun ikke snakker helt rent og at de ville vurderer ppt om det ikke ble bedre innen hun ble 4 ... Anonymous poster hash: 6eb05...1a1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Jeg har en gutt som er sånn.. Han går i 2.klasse.... Det er vanskelig det.. Søstera er "tøffere enn toget", så vi kan liksom ikke ha gjort noe feil heller.... De har jo blitt oppdratt på samme måte. Søstera er eldre, og alltid likt og henge med eldre søskenbarn, stått på og løpt bak og strevd med og bli like flink i alt..Minsten har fra dag en gitt opp når han ikke har klart det de eldre søskenbarn har klart. Han gråter om vi hever stemmen, han gråter når han må gjøre ting han ikke vil, han gråter om noen sier noe han tolker som negativ krik.. Han kan ingenting i følge ham selv. Hverken av skolefag, eller fysisk, det være seg tegne, spille spill eller idrett.... Vi jobber med og "tøffe ham opp": Han er blitt bitte litt bedre, men ikke mye. Kjempevanskelig og finne middelvei mellom og trøste og backe opp under "småbarnssutter", og det og ikke bry seg om gråt og "sutter" i passe mengde i passe situasjoner uten at det blir oppfattet som at vi ikke bryr oss om han, som igjen kan føre til at han til slutt ikke tør åpne seg opp når han har det vanskelig..... Anonymous poster hash: bf357...db6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå