Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #1 Skrevet 2. februar 2015 Spørsmålet ligger på det om jeg skal holde vekten vedlike, eller gå ned mer. Jeg spiser ganske normalt og variert man-tor, spiser kosemat i helgene og noe type snacks fre-søn. Jeg løper 5 km 4 dager i uken. Med dette kostholdet og denne treningen holder jeg vekten ved like. Jeg skeier ut litt fredag til og med søndag (spiser normalt hele dagen, men spiser snacks på kveldene) Men HVIS jeg kutter ut/ned snacksen, så vil vekten gå ned ytterligere. Kroppen min ser normal/slank/tynn ut, men jeg har da litt ekstra fett her og der. Hva ville du valgt, og hvorfor? Holde meg der jeg er (som innebærer kos i helgene)? Eller bli strengere på kostholdet (som innebærer at jeg går ned i fettprosent, men kanskje ikke kan kose meg like mye i helgene)? Anonymous poster hash: 0f00a...662
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #2 Skrevet 2. februar 2015 Er det verdt det for deg? Du må sannsynlig holde på og IKKE kose deg på kvelden i helgene for og holde vekta borte også. Mest sannsynlig er det ikke nok og holde på slik en periode, gå ned noen kilo også leve som nå igjen. Jeg er også "Litt for tung" fordi jeg koser meg for mye i helga. Men for meg så er ikke en bittelitt finere kropp UTSEENDEmessig nok for at det er verdt og holde seg unna de utskeielser jeg har. Samtidig så vet jeg at om det skal være noe spesielt, et bryllup eller noe annet jeg ønsker og være "ekstra fin i" så trengs det bare en måned uten helgekos, så er jeg der..Men Jeg har ikke gått så langt en gang For jeg finner det ikke verdt det. Jeg er i god form, sjelden/aldri syk utover litt forkjøla, en annen omgangsyke og andre "småting" som går fort over. Jeg jogger masse, og trener litt styrke fordi det er min fritid i ukedagene. Som deg er det snack og helgekos på KVELDEN i helga som er "problemet" resten av tiden er det stort sett ganske sunn mat...Men JEG finner de ekstra kilo verdt det,- og med årene, nærmer meg 40, så "trenger jeg" kiloene for og se yngre ut i ansiktet. noen kilo ned og jeg ser 5år eldre ut Merker jo det i tiden før jeg skal løpe halvmarathon. Da skjerpes det som regel inn Så hvordan er det for deg. er kosen verdt kiloene? Anonymous poster hash: 55bfc...149
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #3 Skrevet 2. februar 2015 Ville heller satset på litt styrke i tillegg. For å stramme opp det du sier er ekstra fett her og der. Anonymous poster hash: ce1fd...6bf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #4 Skrevet 2. februar 2015 Er det verdt det for deg? Du må sannsynlig holde på og IKKE kose deg på kvelden i helgene for og holde vekta borte også. Mest sannsynlig er det ikke nok og holde på slik en periode, gå ned noen kilo også leve som nå igjen. Jeg er også "Litt for tung" fordi jeg koser meg for mye i helga. Men for meg så er ikke en bittelitt finere kropp UTSEENDEmessig nok for at det er verdt og holde seg unna de utskeielser jeg har. Samtidig så vet jeg at om det skal være noe spesielt, et bryllup eller noe annet jeg ønsker og være "ekstra fin i" så trengs det bare en måned uten helgekos, så er jeg der..Men Jeg har ikke gått så langt en gang For jeg finner det ikke verdt det. Jeg er i god form, sjelden/aldri syk utover litt forkjøla, en annen omgangsyke og andre "småting" som går fort over. Jeg jogger masse, og trener litt styrke fordi det er min fritid i ukedagene. Som deg er det snack og helgekos på KVELDEN i helga som er "problemet" resten av tiden er det stort sett ganske sunn mat...Men JEG finner de ekstra kilo verdt det,- og med årene, nærmer meg 40, så "trenger jeg" kiloene for og se yngre ut i ansiktet. noen kilo ned og jeg ser 5år eldre ut Merker jo det i tiden før jeg skal løpe halvmarathon. Da skjerpes det som regel inn Så hvordan er det for deg. er kosen verdt kiloene? Anonymous poster hash: 55bfc...149 Nei det er vel kanskje ikke verdt det. Er litt for glad i kos. Tror helgen blir trist uten... Anonymous poster hash: 0f00a...662
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #5 Skrevet 2. februar 2015 Er det verdt det for deg? Du må sannsynlig holde på og IKKE kose deg på kvelden i helgene for og holde vekta borte også. Mest sannsynlig er det ikke nok og holde på slik en periode, gå ned noen kilo også leve som nå igjen. Jeg er også "Litt for tung" fordi jeg koser meg for mye i helga. Men for meg så er ikke en bittelitt finere kropp UTSEENDEmessig nok for at det er verdt og holde seg unna de utskeielser jeg har. Samtidig så vet jeg at om det skal være noe spesielt, et bryllup eller noe annet jeg ønsker og være "ekstra fin i" så trengs det bare en måned uten helgekos, så er jeg der..Men Jeg har ikke gått så langt en gang For jeg finner det ikke verdt det. Jeg er i god form, sjelden/aldri syk utover litt forkjøla, en annen omgangsyke og andre "småting" som går fort over. Jeg jogger masse, og trener litt styrke fordi det er min fritid i ukedagene. Som deg er det snack og helgekos på KVELDEN i helga som er "problemet" resten av tiden er det stort sett ganske sunn mat...Men JEG finner de ekstra kilo verdt det,- og med årene, nærmer meg 40, så "trenger jeg" kiloene for og se yngre ut i ansiktet. noen kilo ned og jeg ser 5år eldre ut Merker jo det i tiden før jeg skal løpe halvmarathon. Da skjerpes det som regel inn Så hvordan er det for deg. er kosen verdt kiloene? Anonymous poster hash: 55bfc...149 Nei det er vel kanskje ikke verdt det. Er litt for glad i kos. Tror helgen blir trist uten... Anonymous poster hash: 0f00a...662 Akkurat som meg En helg uten snack, sjokolade....Men jeg har kuttet ut kos på søndagskveldene....Kun fredag og lørdag. Har flyttet lørdagsmiddag til litt senere og har ofte dessert,- og da har det blitt mindre mengder snop mm på lørdager også Begynte og tenke litt etter når vi koste oss på søndager. Tre av fire dager i uka med kos- er drygent. Derfor vi kuttet det ut Nei, finere kropp og ikke sjokolade, snack fredag/lørdag...Ikke verdt det altså.. Grunnen til at jeg klarer spise såpass bra og sundt resten av uka er at det på søndag bare er 5dager igjen til "alt er lov".. For og sette det på spissen. Det klarer jeg lett! Uten disse utskeielsene tror jeg både helse og vekt hadde vært verre Anonymous poster hash: 55bfc...149
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #6 Skrevet 2. februar 2015 Hvis det hadde vært meg hadde jeg beholdt helgekosen. Den er viktig for meg. Er litt som deg, bortsett fra at jeg nærmer meg mager da og ikke trener jevnlig. Jeg koser meg med snacks/snop fredag, lørdag og søndag Anonymous poster hash: 91681...dfe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #7 Skrevet 2. februar 2015 Man lever bare en gang. Så lenge man er normalvektig og trives med kroppen sin så bør man ikke kutte ut all kosen. Hva har du igjen for det? Det er medieskapt bilde av at man skal være mest mulig mager for å være "god nok". Samtidig viser forskning at de som har et par kilo for mye lever lenger og er sunnere, enn de som er undervektige. Anonymous poster hash: 739db...6d8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #8 Skrevet 2. februar 2015 Så lenge du ellers lever sunt og ikke har en fettprosent som tilsier at den er farlig høy, ville jeg ikke kuttet ut helgekosen. Jeg tenker du heller kan begynne å trene litt ulik styrke for å stramme opp der du mener det er litt ekstra fett. Trening hjelper godt! Det hjelper også på selvfølelsen - særlig fordi du enda koser deg i helgene Anonymous poster hash: 7138d...885
Monica Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 Hadde fortsatt med kostholdet som det er, men lagt inn litt hard styrketrening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå