Gå til innhold

Gode rutiner på renhold i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så galt her, men ikke rent og ryddig nok til at verken jeg eller samboer er fornøyd, er smårot overalt, og blir skippertak på papir rydding og annet innimellom.

Venter nr fire om to mnd, og samboer jobber på sjøen, så dette er mitt prosjekt uten å forholde meg til han.

Har dere noen faste morgenrutiner og kveldsrutiner på ulike husarbeid ting?

Ser litt på flylady, synes det er greit nok, men føler vi har det "for rent" til å følge disse babysteg som er nevnt, går for tregt. Har ikke lest så mye om det, men pointet er å få gode rutiner har jeg forstått.

De to største barna på 9 og 13 år sliter jeg også med å få til å rydde etter seg, blir mye mas, og største bor her kun annenhver uke, og til sin far er det veldig rotete, så virker ikke som hun ser rot.

Noen gode rutine tips for de også, og hvordan bør det følges opp?

Anonymous poster hash: d0f00...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å rydd et rom, gjør deg helt ferdig før du begynner på neste rom. Kast det som skal kastes, rydd på plass ting osv.

Du får si til barna at på søndag så skal de rydde rommene sine, de skal fjerne klær, leker, dill og dall som de ikke bruker. Det kan dere gi vekk eller selge. Bare vær konsekvent og si at sånn er det og de må rydde og holde orden ellers inndrar dere goder som å spille på iPad, Playstation osv

Anonymous poster hash: e4733...0c5

Skrevet

Unger må rydde opp på rommet etter lek hver kveld- ting som ligger og "flyter" på gulvet går i støvsuger'n/søpla! Så lærer de kanskje kjapt at det er litt kjipt:-/

Ellers rundt om i huset så kan vel mue kastes (gjelder sikkert nesten alle hjem) av ting som ikke brukes, eller brukes 1-2 ganger i året - da trenger man det ikke spør du meg!

Her i huset er "problemet" post/brev/regninger etc, de ligger og flyter på kjøkkenbenken, føler jeg glemmer det bort hvis jeg rydder det bort..

Anonymous poster hash: fa66b...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...