Gå til innhold

Er 37,5 feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi (5 år) hadde 37,5 i feber tidligere i dag. Kan jeg sende henne i barnehagen i morgen da? Eller bør hun være hjemme? Virker i grei form sånn ellers, har ikke spist så mye, men...

Anonymous poster hash: 67eb9...10d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

38.0 er feber.

Anonymous poster hash: 9b65c...d91
Skrevet

Nei, 38,5 er feber.

Skrevet (endret)

For noen kan 37,5 regnes som feber. Kommer jo litt an på hva normaltemperaturen hennes er. Normal kroppstemperatur er 36-37,5 om morgenen og det kan stige 1 grad i løpet av dagen.

Jeg har ikke feber når jeg har 37,5

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Skrevet

Allmenntilstand er viktigere enn temperatur, mener jeg, særlig siden temperaturen er såpass lite forhøyet.

Anonymous poster hash: f261e...64e

Skrevet

Nei ikke feber,men eldste hadde fått feber nedsettende.

Anonymous poster hash: 030d1...98b

Skrevet

Nei, 38,5 er feber.

Har alltid hørt at 37,7 er regnet som feber.

Når det er sagt, er det store individuelle forskjeller. Jeg har feks feber ved 37,5. Ligger normalt på 35,8 om morgenen, og 36,5 på dagen/kvelden.

Anonymous poster hash: eba27...301

Skrevet

Korfor blir kroppen litt heitere. Barre fordet at ein må på jobb og etc ?

Det er jo ein reaksjon og når kroppen får ro henter den seg innta fortare.

Anonymous poster hash: 2b82a...c7c

Skrevet

38,0 regnes som feber. Under det er subfebril. Men allmenntilstanden er viktigere å se på.

Skrevet

For meg hadde det Vært det. Fordi min normale kroppstemperatur aldri overstiger 36 grader. Kun når jeg er syk. Det står til og med innskrevet i journalen min. Slik at ved innleggelse på sykehus o.l så vil det regnes som feber dersom jeg har for eksempel 37 grader.

Anonymous poster hash: 645a5...4b8

Skrevet

Ok. Takk for svar. Da satser vi på at det blir barnehage i morgen.

Skrevet

Jeg har hørt at fra 37,5 er det feber....

Anonymous poster hash: 67eb9...10d
Skrevet

38,0 regnes som feber. Under det er subfebril. Men allmenntilstanden er viktigere å se på.

Under 38.0 er afebril.

Anonymous poster hash: 0ef89...132

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Under 38.0 er afebril. Anonymous poster hash: 0ef89...132

Mellom 37.5 og 38 er subfebril.

Ingen har feber før 38 uansett hvor mye de "pleier å ligge på". Ingen ligget konstant på en temperatur.

Skrevet

For ene barnet mitt og meg hadde det vært feber, vi kan være helt slått ut ved 37,5. Men vi har begge en normal temperatur på 36.

Andre barnet mitt har normalt 37 til 37,5 så for henne hadde det selvsagt ikke vært feber.

Så det spørs jo hva barnet ditt ligger på i normalen.

Men om normalen er 36,5 til 37 og barnet er i fin form hadde jeg sendt i bhg i morgen ja.

Anonymous poster hash: 81ccb...543
Skrevet

Å herre fred!

38.0 er feber for alle mennesker i hele verden i den medisinske verden!

feber er feber! Ingenting under 38 er feber samma hva du har hørt eller tror! Og samma hva tempen var en gang du målte 36-komma-bla bla bla!

Slå det opp i nhi.no eller andre steder du finner medisinsk informasjon som er sikker.

Anonymous poster hash: f511a...264

Skrevet

Under 38.0 er afebril.

Anonymous poster hash: 0ef89...132

Nei, under 37,5 er afebril. Studer litt anatomi og fysiologi før du uttaler deg så bombastisk.

Skrevet

Feber er over 38,0. Subfebril er 37,5-38,0.

Under 37,5 er afebril.

Dette er fast. Selv om noen føler seg elendig ved 37,5, så har de i den medisinske verden ikke feber før den bikker 38,0.

Anonymous poster hash: 18846...ffd

Skrevet

Jeg har såpass feber at jeg ligger strakt ut om jeg har 37,5. Normal temperatur min ligger veldig lavt og på grunn av at legene var så bestemte på den 38.0 regelen så gikk jeg med feber og infeksjon i kroppen lenge. Skal mye til før det slår ut på den der som måler nivå med tanke på betennelse ol. Så de trodde ikke på at jeg hadde smerter, det var bare i hodet mitt siden de ikke fikk resultatet de ønsket på prøvene.

Må gå så lenge at jeg kollapset i smerter før de tok meg alvorlig og beklaget en masse etterpå.

Så du bla bla bla over her, alle er ikke like.

Anonymous poster hash: 7ebea...a82

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg har såpass feber at jeg ligger strakt ut om jeg har 37,5. Normal temperatur min ligger veldig lavt og på grunn av at legene var så bestemte på den 38.0 regelen så gikk jeg med feber og infeksjon i kroppen lenge. Skal mye til før det slår ut på den der som måler nivå med tanke på betennelse ol. Så de trodde ikke på at jeg hadde smerter, det var bare i hodet mitt siden de ikke fikk resultatet de ønsket på prøvene.

Må gå så lenge at jeg kollapset i smerter før de tok meg alvorlig og beklaget en masse etterpå.

Så du bla bla bla over her, alle er ikke like.Anonymous poster hash: 7ebea...a82

Men du har fremdeles ikke feber når den er under 38. At man er dårlig og ligger strak kan skyldes mange andre ting enn temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...