Gå til innhold

Dere med kresne barn ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gammelt nytt. Jeg gjør alt de sier, og barnet mitt er fortsatt kresent. Nugatti har han aldri smakt.

I motsetning til det som står her, så var han også kresen som baby. Prøvde sikkert 80-100 forskjellige middager, en god blanding av ferdigkjøpte glass og hjemmelaget. Han likte kjøttkaker og spaghetti, alt annet var uaktuelt. Og vi startet ved 4 mnd for å utnytte det der smaksvinduet, for kresne barn skulle vi i hvertfall ikke ha.

Anonymous poster hash: fb9a2...328
Skrevet

Jeg har ALDRI brukt biller som belønning (punkt 3), har likevel et kresent barn....

Anonymous poster hash: dd25d...acd

Skrevet

Hm, jeg er veldig kresen og er 24år..

Vokste opp med denne teknikken hvor foreldre ikke skal gi seg osv. Dette har ført til at jeg sliter med masse forskjellige mat-typer. Jeg ble tvingt til og spise maten jeg ikke likte(selv om jeg smakte får og forsikre meg om å ikke like den), og det endte med at jeg samlet maten i munnen til en stor ball som jeg bare brakk meg av! Måtte jo spise maten får vist ikke måtte jeg gå sulten, noe som ikke er aktuelt i lengden.

Idag har jeg blitt mye bedre og det er fordi jeg selv kan velge mat jeg liker, og ikke minst prøve nye smaker av samme "retten".

Tror heller på at foreldre med kresene barn må prøve nye mat-retter og smaker, vertfall det som har hjolpe meg. Å idag kan jeg spise mat jeg ikke kunne tenke meg når jeg var liten, kunn fordi det er andre krydder og tilbehør:)

Anonymous poster hash: 23b5e...c17

Skrevet

Generelt sett, så fungerer nok dette. Hos oss får de ikke amt før til kvelds, om de ikke spiser middag. Hjelper ikke om det er trening eller aktivitet mellom der.

Eldste kan tvinge i seg det meste, men hun er fortsatt ikke glad i ny mat og ulike nye smaker men hun vet det er best og spise litt.. Minsten. han blir nå 8, og brekker seg, kaster gjerne opp om han finner en smak eller konsistens han ikke er komfortabel med. Slik har det vært siden vi begynte med fast føde til ham. Merkelig nok har han alltid lik og spist "fullkorn": brød. Noe jeg vet mange barn sliter med pga frøene, eller "steiner" som min sønn kaller det. Hån like best brød "uten steiner", men det går greit med...

Blir så irritert på sånne bedreviter. barn er forskjellig. Og i en og samme familie kan man h barn som elsker mat og spiser alt og nyter nye smaksopplevelser.. mens det andre barnet kaster opp om det får annet enn rå gulrot. .For og sette det på spissen. Kanskje har man jobbet mye med "barnet som liker alt" også, og funnet at "pedagogiske teknikker " hjelper.. At barnet gikk fra kresen til altetende.. Når det da ikke fungerer på det andre barnet,- hva gjør man da? Er man da mislykket som forelder, gjø man noe feil? Det funket jo på et barn, hvorfor ikke det andre?

Gode råd om barneoppdragelse, er nettopp det,- gode råd. Det er derimot ikke sikkert at det funker på DINE barn...

Anonymous poster hash: edff0...e01
Skrevet

har en sønn på snart 2 år som elsket middag før,men det siste halv året har det vert umulig og få i han det, men nugatti skal ikke inn i hjemmet engang, er kun sukker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...