Gå til innhold

Jeg vil ikke gifte meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min hinter ofte til at han kunne tenke seg å fri til meg, og snakker ofte om bryllup osv. Sannheten er at jeg ikke ønsker å gifte meg. Jeg får nærmest angst ved å tenke på alle forpliktelsene man inngår ved et giftemål, og da spesielt ofte de juridiske ettersom han har et enormt forbrukslån. I tillegg tror jeg ikke på ekteskap. Jeg liker å tenke at hvis vi mot all formodning ønsker å gjøre det slutt, er det bare å gå uten noen form for masse papirer, seperasjon osv.

Er jeg egoistisk? Og hvordan kan jeg forklare det til samboeren at jeg ikke vil gifte meg? Vi har det for øvrig veldig bra sammen. Vi har ingen barn.

Anonymous poster hash: da056...d28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bare å si det rett ut. Men du bør si det snart, og være ærlig, for sånn som du skriver høres det ut som om han legger planer. 

Anonymous poster hash: 8c49f...584
Skrevet

Er det ikke bare å si det da? Så kan han velge å godta det eller ikke.

Anonymous poster hash: f4d4b...039

Skrevet

Jeg ville vært klar helt fra begynnelsen av hva jeg mente om giftemål, så fortell ham det. 

Er du villig til å inngå et kompromiss om han er veldig for det av en eller annen grunn han anser som viktig (religiøst f.eks, men finner jo flere andre grunner andre mener er viktige), kan du jo i hvert fall fortelle ham at når han har nedbetalt forbrukslånet er du villig til å gjøre det. Jeg ville gjort det selv om jeg egentlig er imot giftemål (trolig er du mer imot det, da jeg lett kunne inngått et kompromiss), men hadde det vært viktig for ham, ønsker jeg meg ham mer enn jeg ikke ønsker å gifte meg.

Anonymous poster hash: e290f...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...