Gjest Julia1984 Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har gjort det....med barna. Så da er både fart og bakke tilpasset de.
Gjest Julia1984 Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Ja...Da jeg var gravid med 2 og 3. Med nr 1 sto jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Ok takk for svar ja det blir kun med barna så går ikke fort men kanskje lurt å stoppe når man bikker over i 2trimester ? Anonymous poster hash: 55277...238
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Er i 2. Trim og har ingen planer med å stoppe, men når det er sagt har jeg kjørt aktivt alpint siden jeg var 6, konkurrert på høyt nivå, så har rimelig kontroll👍 eneste er om andre som ikke har kontroll kjører på meg.... men etter alle de årene med slalom har det enda ikke skjedd så regner med det skal gå bra😊 Anonymous poster hash: 11dcf...240
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Det var om sommeren så ikke aktuelt, men jeg hadde ikke hatt noen skrupler med det. Spilte innebandy og fotball som vanlig. Anonymous poster hash: f0d72...582
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Jeg gikk på langrenn halvannen mnd før termin. Ikke problem, tok det bare rolig i bakkene. Anonymous poster hash: 27ea9...e65
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #9 Skrevet 2. februar 2015 I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc Uansvarlig. Hvisdu faller i stor fart, kan ungen dø Anonymous poster hash: 06f91...aaa
Appelsinpiken Skrevet 2. februar 2015 #10 Skrevet 2. februar 2015 Stod på alpin med begge, var bekkenløsningen som stoppet meg. Er bare å tilpasse farten.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #11 Skrevet 2. februar 2015 I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc Uansvarlig. Hvisdu faller i stor fart, kan ungen dø Anonymous poster hash: 06f91...aaa Hvis du faller i stor fart, kan DU dø. Det hindrer deg ikke i å stå på slalom, gjør det? Sånn sett er ski uansett uansvarlig. Samme gjelder bilkjøring og sikkert tusen andre ting. Jeg tror man skal ha litt sunn fornuft, ikke ta de vanskeligste og raskeste løypene, og så stå til du ikke lengre føler deg i form til det. Jeg kommer til et punkt i svangerskapene mine hvor jeg føler jeg har balansepunktet et annet sted; derfor ikke like mye kontroll, og da må jeg rett og slett ta hensyn til det. Anonymous poster hash: 822ec...e69
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #12 Skrevet 2. februar 2015 Jeg hadde stått med barna nå om ikke kvalmen stoppa meg, 9 uker på vei. Kanskje seinere i vinter når kvalmen har letta. Anonymous poster hash: 7038f...2f2
Villbringebringebær Skrevet 2. februar 2015 #13 Skrevet 2. februar 2015 Sto alpin frem til jrg var 8mnd. Sto aktivt alpint i mange år før jeg ble ski trener isteden. Så jeg har stålkontroll.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #14 Skrevet 2. februar 2015 I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc Uansvarlig. Hvisdu faller i stor fart, kan ungen dø Anonymous poster hash: 06f91...aaa Min mor falt ned trappa i 8 mnd. Rett på sykehus. Jeg ble ikke skada og kom ut etter termin. Slutt å lag skremselspropaganda! Ja jeg sto på ski i 1 trimester, ingen forskjell fra normal aktivitet. Anonymous poster hash: 63900...155
februarprins2013 Skrevet 2. februar 2015 #15 Skrevet 2. februar 2015 har du god kontroll ,så ser jeg ingenting glad i det, jeg kunne aldri gjort det,fordi jeg ikke er stødig nok
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #16 Skrevet 2. februar 2015 I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc Uansvarlig. Hvisdu faller i stor fart, kan ungen døAnonymous poster hash: 06f91...aaa Hvis du faller i stor fart, kan DU dø. Det hindrer deg ikke i å stå på slalom, gjør det? Sånn sett er ski uansett uansvarlig. Samme gjelder bilkjøring og sikkert tusen andre ting. Jeg tror man skal ha litt sunn fornuft, ikke ta de vanskeligste og raskeste løypene, og så stå til du ikke lengre føler deg i form til det. Jeg kommer til et punkt i svangerskapene mine hvor jeg føler jeg har balansepunktet et annet sted; derfor ikke like mye kontroll, og da må jeg rett og slett ta hensyn til det. Anonymous poster hash: 822ec...e69 Jeg står ikke på slalom, spesielt ikke når jeg har ansvar for flere liv enn meg selv. Og ja, jeg bruker brodder ute når det er glatt også gitt. Sjansen for at et voksent menneske DØR når det står på slalom er ganske liten, men sjansen for at ungen i magen dør når du lander på ungen er faktisk veldig stor. Det skal uflaks og uvørenhet til - men urovekkende mange opplever å falle. Faller man i stor fart og på magen, kan det være fatalt for ungen. Litt ironisk at noen sitter hjemme og ikke tør å ta et glass vin eller spise rakfisk under graviditeten, men så går de i bakken og står på slalom liksom. Man skal være ganske dum for å ikke forstå hva som har høyest sannsynlighet for å skade ungen i magen. I 2. og 3. trimester også :-) Bare pass deg så det ikke kommer en danske og kjører på deg :-) Anonymous poster hash: 99733...dbc Uansvarlig. Hvisdu faller i stor fart, kan ungen døAnonymous poster hash: 06f91...aaa Min mor falt ned trappa i 8 mnd. Rett på sykehus. Jeg ble ikke skada og kom ut etter termin. Slutt å lag skremselspropaganda! Ja jeg sto på ski i 1 trimester, ingen forskjell fra normal aktivitet.Anonymous poster hash: 63900...155 Åja, så fordi DIN mor falt ned trappa, så er det ikke farlig? Jeg skal fortelle noe trist, en jeg kjente tidligere var i 2/3 trimester og falt ed trappa, ungen døde dessverre. Men det er uhell, å stå på slalom er å OPPSØKE ulykker. I 1. trimester tviler jeg på at det gjør noe å falle, men fra midten av 2.-3.trimester gjør det faktisk veldig mye. Det er det som er selve essensen i det å være en forelder, å ta ansvar og vise omsorg! For man kan ikke bare tenke på seg selv lenger, man må ta hensyn til ungen i magen. Det er en god lærepenge å avstå fra ekstremsport mot slutten av graviditeten, for det er garantert ikke det eneste du må ofre i løpet av livet som mamma gitt, like greit å lære seg det først som sist. Anonymous poster hash: 06f91...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå