Gå til innhold

Hvordan er formen fine damer?


Leirha

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 14+4 og vet ikke om jeg tørr si at formen er stigende?
For føler ikke helt det stemmer, føler mer jeg er blitt vandt til situasjonen.
Jeg har klart sluppet unna ekstrem svangerskapskvalme denne gangen, lettelsen er stor, men jeg er dårlig.
Men dette er en ny form for min del... Har jo vært kvalm og kastet opp i alle mine 3 forrige svangerskap, og jeg kaster opp nå også, men kvalmen er ikke så ille.
Det er mer oppkasten som er problemet.
Vet ikek hvrodan jeg skal forlare det, er på en måte kvalmen, men ikke det heller, det er mer at magen min bare ikke er fornøydd med noe jeg gjør.
ALT setter seg i magen om dagen. ENten jeg ikke sover eller sover for mye, eller akkurat passe så virker det som magen blir i ulage, samme med mat...Jeg orker ikke tanken på mat, og til slutt kaster jeg opp pga at jeg ikke har spist.
Men etter det kan jeg spise litt.
ALt jeg skal putte i munnen om dagen vurderes etter hvordan det er å kaste det opp igjen.

Det er ikke sånn at jeg kaster opp hver gang, men spesielt hvis jeg ikke spiser.
Men av erfaring, når jeg ikke vil ha mat og kaster opp av "sult", så hadde jeg kastet opp uasnett om jeg hadde spist eller ikke akkurat da.
Det er det jeg sier, det er ikke lett å forklare det.
Det er som om hele magesekken min er irritert og vond, og det er det som gjør meg dårlig, så det er ikke direkte kvalme akkurat.

Bortsett fra det begynner trettheten å slippe taket litt.
Men merker at det ikke er bare bare å jobbe natt nå, er avhengig av mye søvn både før og etter nattevakt.
Men selve jobbingen går strålende.

Ungene, nærmeste familie og nærmeste venner vet om babyen, men ikke noen andre.

Ungene storgleder seg, 17 åringen syns det var "kult", mellomste klarer ikke vente til sommeren og spinner rundt av glede innimellom. Minstemann babler om baby, men forstår ikke helt hva det går i.
Virker som han tror vi får en baby hver når som helst nå.

Har ellers gått opp 2 kg, Desidert det minste jeg har gått opp på dette tidspunkt noen gang i mine svangerskap.
Men det kommer nok siden, helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, opp og ned. Jeg hverken spyr eller er kvalm.

Men alt føles littegran tyngre. Sliter med litt lav hb, så jeg må ta jern, da får jeg hard mage. Så slutter jeg litt og får lav hb igjen.

Så føler meg ganske tappet for energi. Og jeg får høre nesten hver dag at jeg ser veldig blek ut. Den er stadig nede i 9,4. Så det stresser meg litt. Føler meg ikke som den mest sprudlende og spontane kjæresten, moren eller arbeidstakeren i disse dager

 

Det høres forferdelig ut at du driver å spyr enda. Jeg har panikk for å spy og har faktisk ikke gjort det i dette sv.skapet.

 

Har lagt på meg 3kg og jeg liker det ikke. Er jo 14+4 jeg også, så må jo regne med å gå opp litt. Men jeg har litt å gå på, så kunne ønske jeg kunne holde vekten noen uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kg i uke 14+4 er jo ikke mye, men selvfølgelig jeg ville også holdt vekten litt lenger, men for at det skal vokse og gro i oss så må det ofte noe vektøkning til. Baby, livmor, fostervann og morkake veier jo ikke så mye enda, men ekstra blod, og puppene har jo gjerne vokst også. Syns nesten mine har doblet seg, ugh..

Ca. vektøkning 

Uke 5 - 2,3 kg 

Uke 7 - 2,6 kg 

Uke 10 - 3 kg 

Uke 13 - 3,5 kg 

Uke 15 - 4 kg 

Uke 17 - 5,6 kg 

Uke 20 - 6,2 kg 

Uke 23 - 7,2 kg 

Uke 25 - 8,2 kg 

Uke 27 - 9,3 kg 

Uke 30 - 10,3 kg 

Uke 33 - 11,3 kg 

Uke 35 - 12,2 kg 

Uke 37 - 13 kg 

Uke 40 - 14 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er stigende men fy så fort det snur også :(

Er 15+2 idag (står på august terminliste men akkurat nå hører jeg til juli.. Regner med det blir august :))

Vært sykemeldt pga blødning osv men har hatt mye kvalme!!

Gikk ned 3 kg de første ukene og har enda ikke gått opp..

Mye uggen men ikke like kvalm. Bortsett fra idag da jeg var på vei til jobb..

Hektisk morgen med levering i barnehagen osv.

Endte med at jeg kastet opp på toget!! I munnen.. Fyyyy så ekkelt, hjalp ikke på kvalmen 😂 haha.. Herregud..

For en fantastisk tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker ca.. dårlig form.. står foran en bhløs tid foran meg. puppene tar knekken på meg og (for de som har vært plaget med menstruasjonssmerter vet hvor i magen) magesmerter.. ikke direkte vondt, men føles som om tr er på tur. dog det er hun selvklart ikke :-) men samme "stikkingen" som jeg har under eggløsning og dagen før tr kommer. god bedring til de som ikke føler seg på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei alle sammen,

 

Da har jeg endelig kommet så langt på vei at kvalme og slapphet er lagt bak meg. :danse: 15+4 :D

Dette er mitt andre svangerskap, og denne gangen slapp jeg unna med "kun 1 uke" hvor jeg var totalt ubrukelig. (uke 11). Så jeg skal være takknemlig for at det ikke var som med førstemann. ;) Da var jeg satt helt ut av spill i 6 uker. :kvalm:  

Nå går jeg bare og gleder meg til krabaten i magen skal gjøre seg mer bemerket. ;)

 

Femina_74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 14+3 og er fortsatt dårlig! Har ikke spydd på én uke, så det er ikon fremgang. Men er så sinnsykt kvalm hver kveld enda. Har spydd siden uke 5, så har veldig lyst til å bli bedre kan man si.. :) så krysser fingre og tær for at jeg blir bedre snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...