Gå til innhold

Noen som har peiling på kosthold her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned i vekt. I dag har jeg spist: 1,5 glass smoothie, 1 pølse i lompe, 1 eple, 1 liten porsjon havregrøt og 2 knekkebrød med hvitost. Høres dette greit ut? Aner ikke hvor mange kcal det blir jeg...

Anonymous poster hash: b7ef6...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette blir litt lite. Ville ha puttet inn mer proteiner, feks kokt egg eller cottage cheese som mellommåltid.

Anonymous poster hash: 5dfd4...ae0

Skrevet

Dropp pølse i lompe i alle fall. Ingen grønnsaker? Hva var smoothien laget av? 

Sett deg skikkelig inn i prosjektet "gå ned i vekt". 

Variert kosthold med mye grønnsaker og rene kjøttprodukter/fisk. 

Anonymous poster hash: 3d484...4cf
Skrevet

Haha, ja pølse i lompe er ikke akkuratt vanlig. Var denne kom-deg-ut dagen som gjorde at jeg tok en pølse i lompe i dag, pga at vi grillet og det var kun det vi hadde.. Ingen grønsaker i dag, nei. Smoothien var av blåbær,bringebær, jordbær, banan og litt bringebær biola...

Skrevet

Haha, ja pølse i lompe er ikke akkuratt vanlig. Var denne kom-deg-ut dagen som gjorde at jeg tok en pølse i lompe i dag, pga at vi grillet og det var kun det vi hadde.. Ingen grønsaker i dag, nei. Smoothien var av blåbær,bringebær, jordbær, banan og litt bringebær biola...

Du har fått i deg aller mest karbohydrater i dag. Bringebærbiola inneholder dessuten veldig mye sukker, og er helt unødvendig når du likevel har så mye bær i smoothien. Velg biola naturell i steden for.

Enig med nr. 3. Bestem deg for å sette deg godt inn i det med kosthold, da er både sjansen for å lykkes med vektnedgangen og beholde vekten etterpå mye bedre :)

Anonymous poster hash: d2c87...a1f

Skrevet

Last ned lifesum appen. Genial! Jeg er en evig slanker, har pcos og må være nazi med kaloriene. Jeg er en småspiser og har drukket pepsi max hver dag så lenge jeg kan huske. Etter nyttår bestemte jeg meg. Jeg orker ikke en sommer til i bukse og genser, jeg orker ikke å gå med håndkle rundt meg på stranda når jeg leker med barna. Her må det en livsstilsendring til. Jeg må sette meg inn i hva som er godt for kroppen og ikke mat som bare gir få kalorier. Det har fått meg til å tenke helt annerledes på mat og slanking og jeg har så mye mer energi. Så mitt råd til deg fra en som endelig er på rett vei etter mange forsøk er å endre ditt syn på mat og næring og sett deg inn i hva som er bra for kroppen

Anonymous poster hash: 85ef8...9d6

Skrevet

Gi blanke i å telle kalorier, du blir verken mett eller lykkelig av det og jeg har enda til gode å høre om noen som klarer dette i lengden da det er veldig slitsomt.

Kalorier forteller ingenting om matens næringsinnhold eller kvalitet.

Mat som er sunn, god og mettende og som gir god helse og etter hvert slankhet:

- Fisk

- Fugl

- Egg

- Kjøtt

- Grønnsaker

- Litt frukt og bær

- Nøtter

- Sunt fett i form av ekte smør, kokosolje, avokado

Vær forsiktig med karbohdyrater (alle typer) pga da må insulinet ofte være på jobb og du blir mer slapp/sulten pga ujevnt blodsukker, samt at karbohydrater gjør at fettforbrenninga undertrykkes.

Anonymous poster hash: 21755...cce
Skrevet

Gi blanke i å telle kalorier, du blir verken mett eller lykkelig av det og jeg har enda til gode å høre om noen som klarer dette i lengden da det er veldig slitsomt.

Kalorier forteller ingenting om matens næringsinnhold eller kvalitet.

Mat som er sunn, god og mettende og som gir god helse og etter hvert slankhet:

- Fisk

- Fugl

- Egg

- Kjøtt

- Grønnsaker

- Litt frukt og bær

- Nøtter

- Sunt fett i form av ekte smør, kokosolje, avokado

Vær forsiktig med karbohdyrater (alle typer) pga da må insulinet ofte være på jobb og du blir mer slapp/sulten pga ujevnt blodsukker, samt at karbohydrater gjør at fettforbrenninga undertrykkes.

Anonymous poster hash: 21755...cce

Grønnsaker skal øverst på listen, etterfulgt av fisk. Så hvitt kjøtt og proteinrik mat som cottage cheese og egg. Helgrove kornprodukter er gode kilder til fiber som er viktig for kroppen og som metter godt. Smør og kokosolje er absolutt ikke sunt fett. Nøtter og avokado har derimot masse av det sunne fettet.

Drikk masse vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...