Gå til innhold

Skal jeg fortelle BF at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg forstår at dette kan vekke litt reaksjoner, men vennligst prøv å vise litt forståelse. Jeg er 4 uker på vei. Far til barnet er en jeg var sammen med for en stund tilbake. Forholdet endte etter en vanskelig graviditet/spontanabort. Han prøvde å tvinge meg til å ta abort, sa han ikke ville ha noe med ungen å gjøre, og at han " kom til å ta selvmord dersom jeg beholdt barnet, og at jeg da ville ha mrg selv å skylde på". Bare dager etter, endte det i spontanabort. Ung og dum som jeg er, har jeg fortsatt å møte han. Nå har jeg blitt gravid på nytt, til tross for at vi har brukt prevansjon. Det jeg lurer på nå, er om jeg bør fortelle han om barnet, eller rett og slett la være? Situasjonen er den samme som den var forrige gang. Han er muslim, vi er ganske unge (21 og 22), og jeg vet at han vil reagere likt som forrige gang. Likevel vil jeg ikke at barnet skal voksr opp uten en far. Hva skal jeg gjøre?? VIl ikke skape problemer for han og familien, og vil i alle fall ikke være ansvarlig for det han sa han vil gjøre om jeg beholdt barnet. føler meg helt hjelpesløs! Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet ditt har rett på en far, så du har plikt til å fortelle far om dette. Så får reaksjonen være som den er. 

Anonymous poster hash: 7cad4...7d7
Skrevet

Hadde ikke sagt noe som helst. Barnet vil mest sannsynlig vokse opp uten en tilstedeværende far uansett så hvorfor lage mer trøbbel enn en må.....

Anonymous poster hash: 10bb9...ea8
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 23da1...4c2

Skrevet

Jeg hadde nok fortalt det til far. Barnet har også rett på å vite hvor det kommer fra.

Skrevet

Både far og barn har rett til å vite dette! D VET du!!

Bare si at du er gravid og skal beholde, men at du er ferdig med ham! (ev. vent til du er 12 uker på vei)

Anonymous poster hash: 5631c...935

Skrevet

Etter første gang du ble gravid, så tenkte du overhodet ikke på å starte på prevensjon?

Anonymous poster hash: 3233e...797

Skrevet

Anonym 16:57: Les en gang til

Anonymous poster hash: 23da1...4c2
Skrevet

Hadde tatt abort og gjort det slutt med fyren.

Anonymous poster hash: 2bc22...57b
Skrevet

Jeg ville ventet.

Kutt han helt ut nå, ikke noe mer sex, dere er ikke kjærester. Hold avstand en stund.

Når du er over halvveis i svangerskapet kan du sende han en mail og fortelle at du er gravid, og at du beholder. Du kommer til å skrive han opp som pappa på papiret, men det er opp til han om han vil være pappa. Du skal ikke tvinge han til å fortelle det til foreldrene sine eller ha samvær, men han må vite at han har et barn der ute som kan kan møte og være der for, om han vil.

Så får han reagere som han vil.

Anonymous poster hash: b6e5d...3a6
Skrevet

For en idiot. Vent, og fortell om noen måneder.

Anonymous poster hash: 5ad4a...3f4

Skrevet

Hvis du har bestemt deg for å beholde, ville jeg fortalt det etter 12 uker, muligens etter ordinær ultralyd å. Han har jo rett til å vite det, men av hensyn til deg selv ville jeg venta til abort ikke var en mulighet lenger.

Anonymous poster hash: 29e5c...994

Skrevet

hvis han er slik som sist, hadde jeg garnert la være, og når barnet er eldre, kan du fortelle hvem han er, og skriv han som far,sånn at du får bidrag,da får han jo vite det,men da kan han ikke tvinge deg til abort

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å få barn med en muslim i utgangspunktet, og spesielt ikke en som tydelig er ustabil.

Anonymous poster hash: f54d0...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...