Gå til innhold

sykt barn igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hjemme 3 dager i forrige uke med sykt barn og nå er han syk igjen, samboer skal være hjemme med han i morgen. Det har ikke noe å si for bruk av "sykt barn" at det ble brukt i forrige uke og? Må man ha legeerklæring siden det er så nært sist han var syk?

Anonymous poster hash: 0a970...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Man kan dessuten ikke sykemelde barn. Sykt barn har egne regler.

Anonymous poster hash: 763a8...cf8

Skrevet

Er ikke sykemelding jeg mener men en legeerklærig, men takk for svar.

Skrevet

Arbeidsgiveren din kan kreve legeerklæring om du er borte mer enn 3 dager etter hverandre. Men siden du var borte forrige uke og mannen skal være borte denne uken er det ingen som kommer til å kreve det.

Det er sjelden praktisert at man må ha legeerklæring selv om man er borte mer enn 3 dager også, alle arbeidsgivere vet at av og til er barn syke i mer enn 3 dager og stoler på foreldrenes vurdering.

Anonymous poster hash: 2cc1c...ece
Skrevet

Arbeidsgiveren din kan kreve legeerklæring om du er borte mer enn 3 dager etter hverandre. Men siden du var borte forrige uke og mannen skal være borte denne uken er det ingen som kommer til å kreve det. Det er sjelden praktisert at man må ha legeerklæring selv om man er borte mer enn 3 dager også, alle arbeidsgivere vet at av og til er barn syke i mer enn 3 dager og stoler på foreldrenes vurdering. Anonymous poster hash: 2cc1c...ece

takk, var akkurat dette jeg lurte på,

Skrevet

du får sykemelding hvis du må være hjemme med barn i over 3 dager, for det måtte jeg, sjefen sa det

Skrevet

du får sykemelding hvis du må være hjemme med barn i over 3 dager, for det måtte jeg, sjefen sa det

Sjefen din tar feil, og det er ulovlig å få sykemelding for barns sykdom, med mindre det er helt spesielle tilfeller som sykehusinnleggelse.

Anonymous poster hash: f624b...47e

Skrevet

Da kalte satte nok sjefen din feil navn på papiret du får fra legen, det du får er en legeattest på at barnet er for sykt til å være i barnehagen, ikke en sykemelding.

Selv om du er hjemme mer enn 3 dager bruker du fremdeles av dine 10 dager i året med sykt barn, du er ikke sykemeldt. Det er bare skrevet ned i arbeidsmiljøloven at arbeidsgiver kan kreve en attest på at barnet faktisk er sykt om du er hjemme mer enn 3 dager etter hverandre.

Anonymous poster hash: 2cc1c...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...