Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er gravid, 14 uker på vei og i elendig form. Vond verkende rygg, ekstremt trøtt og sliten, kvalm, og fått vondt i hendene. Livskvaliteten er på bånn og jeg orker ikke mer. Men er redd jeg ikke får sykemelding pga. dette. Anonymous poster hash: bffd6...5ff
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Hvorfor ikke jobbe gradert? Mååå du ha 100%? Anonymous poster hash: 6843d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Herrefred. 14 uker. Du har 2/3 igjen av svangerskapet. Du skal vel ikke gå hjemme så lenge? Få deg en liten grad sm så kan du ha en hviledag i uka. Det er helt normalt å være trøtt og uopplagt, så du er jo ikke syk! Anonymous poster hash: 51829...29f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Ja, det må jeg. Orker ingenting. Anonymous poster hash: bffd6...5ff
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Ta en tur til legen og hør om ikke du kan få en uke eller to for å se om formen kommer seg litt Anonymous poster hash: 68254...9ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Ja, det må jeg. Orker ingenting. Anonymous poster hash: bffd6...5ff For en holdning! Ville prøvd å gått ned i prosent først, så kan du se om det blir bedre. Håper legen prøver det først! Anonymous poster hash: 6843d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Herrefred. 14 uker. Du har 2/3 igjen av svangerskapet. Du skal vel ikke gå hjemme så lenge? Få deg en liten grad sm så kan du ha en hviledag i uka. Det er helt normalt å være trøtt og uopplagt, så du er jo ikke syk! Anonymous poster hash: 51829...29f Jeg skal love deg at jeg føler meg syk! Vondt overalt. I tillegg føler jeg at noen står oppå meg og trykker meg ned. Anonymous poster hash: bffd6...5ff
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Ja, det må jeg. Orker ingenting. Anonymous poster hash: bffd6...5ff Er 26 uker gravid. Jobber 100% og har tre andre små hjemme. Det føles som om jeg ikke orker noenting. Stuper i sofaen når sistemann er i seng og får gjort minimalt hjemme. Men det er en periode, unntakstilstand i heimen. Det går over. Går ut fra du har flere barn siden du er så sliten? Eller så er du førstegangs og har altfor god tid til å kjenne etter😉 Anonymous poster hash: 51829...29f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har ett barn fra før. Var ikke borte en dag i det svangerskapet. Nå har jeg smerter og orker ikke mer. Er det så vanskelig å forstå? Regner med at jeg kan se langt etter sykemelding ut i fra svarene jeg får her inne. Anonymous poster hash: bffd6...5ff
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har ett barn fra før. Var ikke borte en dag i det svangerskapet. Nå har jeg smerter og orker ikke mer. Er det så vanskelig å forstå? Regner med at jeg kan se langt etter sykemelding ut i fra svarene jeg får her inne. Anonymous poster hash: bffd6...5ff Noen mangler empati kjære deg, hev deg over det. Du vet hvordan du har det, og om du er så sliten og har så mye vondt, kan du hlet klart be om en sykemelding. Sammen med legen kan dere finne en løsning som fungere. F.eks. kan det være aktuelt med 100% i 2-3 uker slik at du kommer deg til hektene igjen, og så f.eks. prøve 50% en periode for å se om det går fint. Det mange her inne ikke later til å forstå, er at både vi kvinner og de ulike svangerskapene kan være ulike. Jeg har fire svangerskap bak meg og var frisk som en fisk og nesten uten plager til rundt uke 35 med førstemann, uvel, men ok form med andremann, skikkelig dårlig og elendig og klarte ikke noe med tredjemann og i storform med fjerdemann. I tredje svangerskapet var jeg sykemeldt nesten hele veien, mens i fjerde var det kun 50% de siste 3 ukene pga bekkenplager. Anonymous poster hash: 53029...b07
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Drit i hva de kvinnemenneskene her inne sier. Det er ikke de som avgjør det, men din lege. Det kan være hardt i begynnelsen. Det at du muligens trenger en sykemelding nå, betyr ikke nødvendigvis du vil være sykemeldt resten av svangerskapet. Jeg vil tro at det er smertene som tar mye av energien din. Få deg en rekvisisjon til fysioterapaut, og en sykemelding på en 1-2 uker. Dersom fysio hjelper kan du prøve å jobbe redusert etterpå. Masse lykke til Anonymous poster hash: bebfd...67c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Hvil i helgene. Sov mye og slapp godt av når det er helg. La mannen ta det mest hjemme. Senk nivået i hverdagen og få mannen til å delta mer med husarbeidet evt få vaskehjelp. Handle en gang i uka og lag enkle sunne middager. Hvil på ettermiddagen. Legg deg tidlig hver kveld. Ta små pauser på jobb. Hør med sjefen om litt tilrettelegging. Du er 14 uker på vei, å be om 100% sykemelding er rart. Å gå til legen å få vurdert formen evt la legen komme med forslag til en liten sykemeldingsgrad og prøve det først kan du jo vurdere. Men virker som du helst vil slippe å jobbe. Anonymous poster hash: 72f19...3c8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 herregud, hvor mange gravide er det ikke som trenger en pust i bakken uansett når i sv.skapet de er! Drit i alle de surmaga damene her oppe på sine høye hester HI! Anonymous poster hash: 68254...9ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Men i alle dager! Jeg var hos lege med akkurat de plagene hi beskriver, bare at jeg er i uke 12, og det var LEGEN som foreslo 100 % sykemelding i to uker og så 50 % de neste to ukene. Så skulle vi snakkes og se an behovet deretter. Merkelig å bli sykemeldt i uke 14?? Såpass må man tåle?? Andre har tre barn og er allikevel ikke sykemeldt?? Hva betyr det for hi som sliter i sitt svangerskap? Du milde, så mange tåpelig mennesker det finnes! Hi, bestill legetime og forklar situasjonen din. Du kommer heldigvis til å møte et oppegående og intelligent menneske på legekontoret, så hvis du trenger sykemelding så får du det. Anonymous poster hash: 2b98b...858
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Jeg synes ikke svarene I denne tråden er stygge. Fullstendig enig I at man skal oppsøke lege og uthøre om å få tilpasset arbeidslivet I tøffe perioder, ved f.eks svangerskap. Det jeg reagerer på er at det ikke virker som HI godtar noe annet enn 100% sykmelding, noe som igjen er vist å gjøre det vanskeligere å komme tilbake til arbeid igjen. Slår et slag for tilrettelegging under svangerskap Anonymous poster hash: 6843d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Man kan da vel være dårlig selv om det er tidlig i svangerskapet?? Jeg var 100 % sykemeldt fra uke 5-13 grunnet hypermesis. Var ikke borte en dag etter det før permisjonstart. Jeg kastet opp på jobb i flere uker etter det, men når jeg klarte å gå på jobb så gjorde jeg det. De ukene jeg var sykemeldt var overhodet ikke for å "skulke" jobb, jeg klarte rett og slett ikke. Det er virkelig flere her som må hoppe ned fra sin høye hest. Ikke grei alle over en kam. Når det er sagt så ville jeg tatt opp akkurat hva som plager deg med legen din og så kan dere sammen gjøre en vurdering om hva som passer best for deg:) Det er jo dessverre slik at man blir sliten under en graviditet, men det er kun du som kan vurdere hvor ille det faktisk er. Lykke til og god bedring! Anonymous poster hash: f1672...012
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har ett barn fra før. Var ikke borte en dag i det svangerskapet. Nå har jeg smerter og orker ikke mer. Er det så vanskelig å forstå? Regner med at jeg kan se langt etter sykemelding ut i fra svarene jeg får her inne. Anonymous poster hash: bffd6...5ff Eh... Hva i all verden for slags uttalelser er det du kommer med? Sykemelding får man om man er ute av stand til å gå på jobb grunnet redusert fysisk eller psykisk helse. Gravid eller ei. Det er legen som avgjør dette. Snakk m legen, ikke sitt her og sutr og la fremmede folk synse om dette Anonymous poster hash: 984b6...1d4
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Syns det er så dødsimponerende med folk som trykker ned andre og hevder seg selv! Jeg har det slik og slik og SÅ MYE værre, MEN JEG klarer det! Hurra! Du får din lønn i himmelen…. Jeg var en slik en: Jobbet 100% igjennom første svangerskap, andre svangerskap var et lite helvete og jeg ble raskt sykmeldt. Tredje svangerskap var ikke noe problem igjen og da jobbet jeg altså 100% med to små barn i barnehagen. Svangerskap er forskjellig og kanskje man til og med opplever de forskjellig ut fra hvor mye man har å gå på av energi fra før….? Lytt til kroppen din, oppsøk lege og se hva han sier. Ingen er tjent med at du kjører deg selv helt i senk! Masse lykke til Anonymous poster hash: 9cb88...44d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Jeg ble 100% sykmeldt i en uke pga kraftsvikt i bena rundt uke 14. Hadde kraftig bekkenløsning fom uke 12. Men med gradert sykmelding og tilpassede arb.oppgaver holdt jeg ut til uke 30 ca. Var da invalid av bekkenløsningen og fikk ikke til å ta meg av 2 åringen Mitt råd: snakk med jordmor eller lege og lag en plan. Kan hende du bare trenger 1-2 uker med full sykmelding for å komme deg. Evt 50% sykmelding. Snakk også med arb.giver og hør om muligheter for å feks kortere arb.dager. Masse lykke til og gratulerer så mye med lille spiren i magen:) Anonymous poster hash: 89fcb...8fe
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #20 Skrevet 1. februar 2015 latskap kalles dette,ingenting annet, er ikke syk når man er gravid... jobbet i nesten 7 og halv mnd med kjempe kvalme Anonymous poster hash: 9be9c...24c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #21 Skrevet 1. februar 2015 Det er vel bare å gå til legen? Det er legen som avgjør on fu får sm, ingen av damene her... Anonymous poster hash: d772b...a03
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #22 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skulle gjærne vært i din situasjon og bare kost meg med og være gravid (noe jeg velger og tro er frivillig/planlagt?) Vite at om 9månder kommer det en vellsakpt baby til verden og nytet vær eneste smerte og plager jeg hadde fått!! Men det er ikke min situasjon! Jeg får litt over 1år sider fikk en ledd diagnose hvor smerter er vær j... Dag og betennelse og trøtthet er noe jeg bare må leve med! Dette er smerter i ryggen å hoften som stråler ned i føttene mine! Må leve med og ta medisin resten av live også, kunne får å få det en smule bedre! (Ja, altså ikke borte etter 9månder og noe som jeg selv har valgt og værtfall ikke noen baby som kommer heller!). Bliiir såå møkk provosert av folk som deg!!! Velger og bli gravid, og mengang man får de vanligste symtomene (som er akkurat de du klager over!) legger seg ned og synes så synd på seg selv og faktisk sammenligner dette med og være syk!!! Jada kokker det inni meg!!!!:@ Tenker at vist du er så forbanna dårlig at du ikke kan jobba, da er du i værtfall ikke istand til og skrive inne på et forum og hva som skal til får og bli 100% sykemeldt! Og ikke minst klarer og svare med "at du ikke orker mer"!!!:@ Som sakt kan vi jo bytte, og da har du muligheten til og bli hjemme nesten så lenge du måtte velge!!!!!!! Anonymous poster hash: b75ba...57e
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. februar 2015 #23 Skrevet 2. februar 2015 Hvil i helgene. Sov mye og slapp godt av når det er helg. La mannen ta det mest hjemme. Senk nivået i hverdagen og få mannen til å delta mer med husarbeidet evt få vaskehjelp. Handle en gang i uka og lag enkle sunne middager. Hvil på ettermiddagen. Legg deg tidlig hver kveld. Ta små pauser på jobb. Hør med sjefen om litt tilrettelegging. Du er 14 uker på vei, å be om 100% sykemelding er rart. Å gå til legen å få vurdert formen evt la legen komme med forslag til en liten sykemeldingsgrad og prøve det først kan du jo vurdere. Men virker som du helst vil slippe å jobbe. Anonymous poster hash: 72f19...3c8 Herregud for noen svar du får, HI!! Skjønner deg godt, jeg! Første trimester kan være helt pyton! Og det er mange som blir sykemeldt og det med god grunn!! Snakk med legen din. Du burde så absolutt få sykemelding på det grunnlaget! Det er viktig for barnet at du har det bra. Og det har du helt tydelig ikke!! Min erfaring: jeg fikk bekkenløsning på slutten av svangerskapet og hadde så vondt at jeg klarte bare å ligge med puter over allt etter jobb. Det gikk jo. Klarte 100%, men ingenting annet. Da jeg fortalte det til legen, sykemeldte hun meg 50% på flekken! Jeg ba ikke om det, jeg svarte kun på hvordan jeg hadde det. Jeg viste ikke at jeg kunne bli sykemeldt, for jeg hadde nok hørt litt for mye på disse moralistiske hønene her inne, blandt annet! Kom deg til lege!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #24 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skulle gjærne vært i din situasjon og bare kost meg med og være gravid (noe jeg velger og tro er frivillig/planlagt?) Vite at om 9månder kommer det en vellsakpt baby til verden og nytet vær eneste smerte og plager jeg hadde fått!! Men det er ikke min situasjon! Jeg får litt over 1år sider fikk en ledd diagnose hvor smerter er vær j... Dag og betennelse og trøtthet er noe jeg bare må leve med! Dette er smerter i ryggen å hoften som stråler ned i føttene mine! Må leve med og ta medisin resten av live også, kunne får å få det en smule bedre! (Ja, altså ikke borte etter 9månder og noe som jeg selv har valgt og værtfall ikke noen baby som kommer heller!). Bliiir såå møkk provosert av folk som deg!!! Velger og bli gravid, og mengang man får de vanligste symtomene (som er akkurat de du klager over!) legger seg ned og synes så synd på seg selv og faktisk sammenligner dette med og være syk!!! Jada kokker det inni meg!!!!:@ Tenker at vist du er så forbanna dårlig at du ikke kan jobba, da er du i værtfall ikke istand til og skrive inne på et forum og hva som skal til får og bli 100% sykemeldt! Og ikke minst klarer og svare med "at du ikke orker mer"!!!:@ Som sakt kan vi jo bytte, og da har du muligheten til og bli hjemme nesten så lenge du måtte velge!!!!!!! Anonymous poster hash: b75ba...57e Så koselig du er da! Helt seriøst, skjerp deg! Det er da søren meg ikke hi sin feil at du ikke kan få barn. Og jeg kan garantere deg at det finnes mange som har det verte enn deg, så da bør du vel bare suck it up, skjerpe deg og komme deg ut i jobben igjen da. Anonymous poster hash: 537e5...94a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #25 Skrevet 2. februar 2015 Jeg skulle gjærne vært i din situasjon og bare kost meg med og være gravid (noe jeg velger og tro er frivillig/planlagt?) Vite at om 9månder kommer det en vellsakpt baby til verden og nytet vær eneste smerte og plager jeg hadde fått!! Men det er ikke min situasjon! Jeg får litt over 1år sider fikk en ledd diagnose hvor smerter er vær j... Dag og betennelse og trøtthet er noe jeg bare må leve med! Dette er smerter i ryggen å hoften som stråler ned i føttene mine! Må leve med og ta medisin resten av live også, kunne får å få det en smule bedre! (Ja, altså ikke borte etter 9månder og noe som jeg selv har valgt og værtfall ikke noen baby som kommer heller!). Bliiir såå møkk provosert av folk som deg!!! Velger og bli gravid, og mengang man får de vanligste symtomene (som er akkurat de du klager over!) legger seg ned og synes så synd på seg selv og faktisk sammenligner dette med og være syk!!! Jada kokker det inni meg!!!!:@ Tenker at vist du er så forbanna dårlig at du ikke kan jobba, da er du i værtfall ikke istand til og skrive inne på et forum og hva som skal til får og bli 100% sykemeldt! Og ikke minst klarer og svare med "at du ikke orker mer"!!!:@ Som sakt kan vi jo bytte, og da har du muligheten til og bli hjemme nesten så lenge du måtte velge!!!!!!! Anonymous poster hash: b75ba...57e Så koselig du er da! Helt seriøst, skjerp deg! Det er da søren meg ikke hi sin feil at du ikke kan få barn. Og jeg kan garantere deg at det finnes mange som har det verte enn deg, så da bør du vel bare suck it up, skjerpe deg og komme deg ut i jobben igjen da. Anonymous poster hash: 537e5...94a Verte=verre Anonymous poster hash: 537e5...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå