Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 I det siste har jeg fått kraftige blodtrykksfall helt plutselig. Det kommer når jeg står, ikke når jeg reiser meg opp.. Tror i hvert fall det er det det er.. Begynner med at jeg blir skikkelig varm i hodet og resten av kroppen, synet flimrer og blir veldig uklart. Kroppen blir helt gele. Jeg blir helt blek, og kaldsvetten renner. Dette fortsetter etter jeg har sittet ned og fått i meg vann også. Noen ganger begynner jeg og kaste opp, evt svimer av. Ofte når jeg sitter stille så begynner det å prikke voldsomt i hodet og ansiktet. Hva i all verden kan jeg gjøre med dette?!? Har skjedd 2 ganger på jobb, en helt ny jobb. Det er så flaut, jeg vil jo ikke være hun nye som blir dårlig hele tiden! Anonymous poster hash: f9981...880
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde ringt til legekontoret i morgen og bedt om en time nokså raskt. Det høres ekkelt ut, håper du finner ut hva det er
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Du bør arrytmi-utredes. Hva er det? Har hatt det før at det svartner når jeg reiser meg, men det er jo ganske vanlig. Men dette har begynt nå plutselig de siste ukene.. Anonymous poster hash: f9981...880
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde ringt til legekontoret i morgen og bedt om en time nokså raskt. Det høres ekkelt ut, håper du finner ut hva det er Ja, jeg tenkte jeg skulle ringe i morgen. Det er virkelig ekkelt mens det står på.. Anonymous poster hash: f9981...880
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Spiser og drikker du nok? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg nærmest sultet meg. Endte med dehydrering og slike 'anfall' du beskriver. Ikke bare bra å slanke seg for hardt. . Anonymous poster hash: bb558...162
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde ringt til legekontoret i morgen og bedt om en time nokså raskt. Det høres ekkelt ut, håper du finner ut hva det er Ja, jeg tenkte jeg skulle ringe i morgen. Det er virkelig ekkelt mens det står på.. Anonymous poster hash: f9981...880 Jeg har hatt en del kvalme og svimmelhet og føler at beina skal svikte under meg. Slet masse med blodsukkersvingninger før. Det er grusomt Jeg visste i det minste hva det var, så var ikke redd eller noe. Men det er virkelig ekkelt ja.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Spiser og drikker du nok? Jeg hadde en periode i livet hvor jeg nærmest sultet meg. Endte med dehydrering og slike 'anfall' du beskriver. Ikke bare bra å slanke seg for hardt. . Anonymous poster hash: bb558...162 Spiser og drikker normalt. Slanker meg ikke:) Anonymous poster hash: f9981...880
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Stiv nakke ? Nakkeplager ? Anonymous poster hash: f7a67...bda
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Stiv nakke ? Nakkeplager ? Anonymous poster hash: f7a67...bda Nei, ikke noe sånt.. Anonymous poster hash: f9981...880
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Lavt jern muligens.. Anonymous poster hash: 5a8f7...a55
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Høres ut som mine blodtrykksfall. Men ta det opp med en lege. Anonymous poster hash: 4cab8...13d
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 Arrytmi er urytme på hjertet. Ta deg en tur til legen iallefall!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Oppdater gjerne etter du har vært hos lege! Jeg har opplevd det samme et par ganger, men har ikke somlet meg til lege.. Det har skjedd når jeg står oppreist over litt tid (stå stille), det er som et mørke sakte kommer over hodet, lydene blir fjerne og jeg begynner å kaldsvette, setter jeg meg ikke ned har jeg besvimt.. Ekkelt! Og jeg aner ikke hva det er, jeg har tenkt blodtrykksfall. Anonymous poster hash: 9d51f...abb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Kan også være psykosomatisk- Dvs fysiske utslag pga psykisk belastning. Vært igjennom noe tøft i det siste? Anonymous poster hash: 0bfee...469
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde det likedan for noen dager siden. Stod i dusjen og holdt på å svime av. Aldri skjedd før. Kom meg såvidt ut av dusjen og fikk lagt meg på badgulvet, klissvåt. Satt/lå en god stund før det gikk over. Var mer sliten et par timer etterpå, lå bare på sofaen. Er under utredning for noe annet nå, men har ikke sagt noe om dette, da legene på sykehuset mener alt er psykisk til tross for at prøver viser noe annet :/ Anonymous poster hash: f01bb...bb1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde det likedan for noen dager siden. Stod i dusjen og holdt på å svime av. Aldri skjedd før. Kom meg såvidt ut av dusjen og fikk lagt meg på badgulvet, klissvåt. Satt/lå en god stund før det gikk over. Var mer sliten et par timer etterpå, lå bare på sofaen.Er under utredning for noe annet nå, men har ikke sagt noe om dette, da legene på sykehuset mener alt er psykisk til tross for at prøver viser noe annet :/ Anonymous poster hash: f01bb...bb1 Er ganske mange som får blodtrykksfall i dusjen, er der jeg har fått det oftest. Blodårene utvider seg pga varmen i dusjen og da kan blodtykket få et fall. Jeg pleier å måtte ligge ica 30 min etterpå men er daff noen timer etterpå. Er kjempe ekkelt men kun farlig om man slår seg i fallet, om man besvimer. Ellers ikke farlig. Anonymous poster hash: 4cab8...13d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde det likedan for noen dager siden. Stod i dusjen og holdt på å svime av. Aldri skjedd før. Kom meg såvidt ut av dusjen og fikk lagt meg på badgulvet, klissvåt. Satt/lå en god stund før det gikk over. Var mer sliten et par timer etterpå, lå bare på sofaen.Er under utredning for noe annet nå, men har ikke sagt noe om dette, da legene på sykehuset mener alt er psykisk til tross for at prøver viser noe annet :/ Anonymous poster hash: f01bb...bb1 Er ganske mange som får blodtrykksfall i dusjen, er der jeg har fått det oftest. Blodårene utvider seg pga varmen i dusjen og da kan blodtykket få et fall. Jeg pleier å måtte ligge ica 30 min etterpå men er daff noen timer etterpå. Er kjempe ekkelt men kun farlig om man slår seg i fallet, om man besvimer. Ellers ikke farlig. Anonymous poster hash: 4cab8...13d Men jeg har aldri hatt det før? Før jeg gikk i dusjen følte jeg meg bra, men la merke til at tåneglene mine så lett blåaktige ut, noe de aldri har gjort før. Var ikke kald på føttene, helt grei pust og puls da også. Etter få minutter i dusjen var det jeg nesten svimte av. Vet ikke hva det var, kan jo ha vært et blodtrykksfall, men jeg kommer nok ikke til å si noe om det. Er lei av å bli mistenkt for å være hypokonder når jeg ikke er det. Anonymous poster hash: f01bb...bb1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Jeg hadde det likedan for noen dager siden. Stod i dusjen og holdt på å svime av. Aldri skjedd før. Kom meg såvidt ut av dusjen og fikk lagt meg på badgulvet, klissvåt. Satt/lå en god stund før det gikk over. Var mer sliten et par timer etterpå, lå bare på sofaen.Er under utredning for noe annet nå, men har ikke sagt noe om dette, da legene på sykehuset mener alt er psykisk til tross for at prøver viser noe annet :/ Anonymous poster hash: f01bb...bb1 Er ganske mange som får blodtrykksfall i dusjen, er der jeg har fått det oftest. Blodårene utvider seg pga varmen i dusjen og da kan blodtykket få et fall. Jeg pleier å måtte ligge ica 30 min etterpå men er daff noen timer etterpå. Er kjempe ekkelt men kun farlig om man slår seg i fallet, om man besvimer. Ellers ikke farlig.Anonymous poster hash: 4cab8...13d Men jeg har aldri hatt det før? Før jeg gikk i dusjen følte jeg meg bra, men la merke til at tåneglene mine så lett blåaktige ut, noe de aldri har gjort før. Var ikke kald på føttene, helt grei pust og puls da også. Etter få minutter i dusjen var det jeg nesten svimte av. Vet ikke hva det var, kan jo ha vært et blodtrykksfall, men jeg kommer nok ikke til å si noe om det. Er lei av å bli mistenkt for å være hypokonder når jeg ikke er det. Anonymous poster hash: f01bb...bb1 En gang må jo være den første. Jeg fikk et blodtrykksfall for første gang i tenårene, stod ved siden av mora mi mens hun pratet lenge med ei venninne. Jeg kjente at jeg holdt på å besvimme og prøvde å si noe men fikk det ikke til. Kjente at jeg ble dratt ned og lagt forsiktig på bakken. Av en fremmed fyr som gikk forbi og var lege, han hadde tilfeldigvis sett på meg og så at jeg var blek og holdt på å besvime. Han sa da at det sikkert var et blodtrykksfall. Etter da gikk det kanskje 1-2 år til neste gang, er ikke noe man trenger å ha regelmessig. Jeg har pga en medisin jeg går på hatt flere EKG-målinger og det er ikke noe galt med hjertet mitt. Jeg er 33 år og har hatt ca 20-30 blodtrykksfall siden tenårene, har nevnt det for legen men ikke fått det sjekke ut. Er ikke noe å gjøre med, men man kan ha forhåndsregler. Som f.eks drikke vann regelmessig, ikke fryse lenge rett før man går inn i dusjen (kan få blodtrykksfall uansett) og ikke stå lenge i ro av gangen. Jeg skal selvfølgelig ikke gi deg en diagnose men tipper at du hadde et blodtrykksfall. Jeg så meg i speilet en ganger under et blodtrykksfall, selv om synet var dårlig så så jeg at jeg så død ut. Var helt grå i ansiktet. Kjempe ekkelt, men ikke farlig som sagt. Nevn dette for legen din du, selv om det kan være blodtrykksfall Anonymous poster hash: 4cab8...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå