Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Vi skal til et sted nær Alanya i sommer, og i beskrivelsen av stedet står det at man helst bader i sjøen fra bryggen. Det står også at det er vanskelig tilgang til sjøen fra stranden, men på bildene ser jo stranden velig fin ut. Noen som har vært der og kan forklare? Anonymous poster hash: 508ad...07c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har vært i alanya og de har to strender der, delt av en klippe. Begge strendene er lange og fine, så da må det vel være at du er et relativt godt stykke unna alanya? Anonymous poster hash: 8b1c2...13a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Jeg har vært i alanya og de har to strender der, delt av en klippe. Begge strendene er lange og fine, så da må det vel være at du er et relativt godt stykke unna alanya? Anonymous poster hash: 8b1c2...13a 13 km, så det er jo ikke så langt unna? HI Anonymous poster hash: 508ad...07c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 dytter litt Anonymous poster hash: 508ad...07c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 dytter litt Anonymous poster hash: 508ad...07c Det er mye steiner og fjell på enkelte steder utenfor Alanya, og også til tider store bølger. De store hotellene setter derfor opp brygger som turistene kan bade fra :-) Særlig Konakliområdet og områdene før du kommer inn til Alanya. Anonymous poster hash: 3e8a7...e18
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 dytter litt Anonymous poster hash: 508ad...07c Det er mye steiner og fjell på enkelte steder utenfor Alanya, og også til tider store bølger. De store hotellene setter derfor opp brygger som turistene kan bade fra :-) Særlig Konakliområdet og områdene før du kommer inn til Alanya. Anonymous poster hash: 3e8a7...e18 Ok, så da kan det være at det er mye steiner i vannkanten? På bildene ser nemlig stranden veldig fin ut, men man ser jo ikke ut i vannet. Vi får vel nesten bare vente til vi kommer ned og se selv Nå blir det nok mest basseng uansett, ungene foretrekker det. HI Anonymous poster hash: 508ad...07c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 dytter litt Anonymous poster hash: 508ad...07c Det er mye steiner og fjell på enkelte steder utenfor Alanya, og også til tider store bølger. De store hotellene setter derfor opp brygger som turistene kan bade fra :-) Særlig Konakliområdet og områdene før du kommer inn til Alanya. Anonymous poster hash: 3e8a7...e18 Ok, så da kan det være at det er mye steiner i vannkanten? På bildene ser nemlig stranden veldig fin ut, men man ser jo ikke ut i vannet. Vi får vel nesten bare vente til vi kommer ned og se selv Nå blir det nok mest basseng uansett, ungene foretrekker det. HI Anonymous poster hash: 508ad...07c Det kan være vanskelig å gå ut enkelte steder ja, og bølgene gjør det ikke bedre for du kan lett falle å slå deg. Stranda i Side er mer langgrunn og finkornet i forhold til Alanya der det er mer steinete og brådypt. Ta dere en tur inn til Klaopatrastranda en dag, det kan jeg anbefale dere :-) Anonymous poster hash: 3e8a7...e18
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 dytter litt Anonymous poster hash: 508ad...07c Det er mye steiner og fjell på enkelte steder utenfor Alanya, og også til tider store bølger. De store hotellene setter derfor opp brygger som turistene kan bade fra :-) Særlig Konakliområdet og områdene før du kommer inn til Alanya. Anonymous poster hash: 3e8a7...e18 Ok, så da kan det være at det er mye steiner i vannkanten? På bildene ser nemlig stranden veldig fin ut, men man ser jo ikke ut i vannet. Vi får vel nesten bare vente til vi kommer ned og se selv Nå blir det nok mest basseng uansett, ungene foretrekker det. HI Anonymous poster hash: 508ad...07c Det kan være vanskelig å gå ut enkelte steder ja, og bølgene gjør det ikke bedre for du kan lett falle å slå deg. Stranda i Side er mer langgrunn og finkornet i forhold til Alanya der det er mer steinete og brådypt. Ta dere en tur inn til Klaopatrastranda en dag, det kan jeg anbefale dere :-) Anonymous poster hash: 3e8a7...e18 Kleopatra skulle det stå ;-) Hvor skal dere da? Jeg er i Alanya vært år, så er litt kjent rundtom :-) Anonymous poster hash: 3e8a7...e18
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Det står bare Antalyakysten, Blue Star Club Dem & Spa Resort heter hotellet. Er det andre gøye ting å finne på der for litt utålmodige og viltre barn (6-13 år)? Er det langt til Kleopatrastranden? HI Anonymous poster hash: 508ad...07c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Det står bare Antalyakysten, Blue Star Club Dem & Spa Resort heter hotellet. Er det andre gøye ting å finne på der for litt utålmodige og viltre barn (6-13 år)? Er det langt til Kleopatrastranden? HI Anonymous poster hash: 508ad...07c Så på kartet, det ligger ved Konakli. Det er ikke verdens navle for å si det sånn, men det er et lokalt sentrum ikke så langt unna med restauranter og shoppingmuligheter. Det er kun 10-15 minutter med buss inn til Alanya, så det vil jeg anbefale :-) Kleopatrastranda ligger innover mot byen(Alanya), ta bussen dit en dag tidlig i ferien så ser dere om dere liker dere der ;-) Dere kan jo ta båttur en dag også, dra til Dim Cay, eller i badelandet inni byen. Hamam (tyrkisk bad) anbefaler jeg dere voksne å ta også. Anonymous poster hash: 3e8a7...e18
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Jeg var her for ca ti år siden. Vanskelig å bade pga flater med Stein i vannet, nesten som flatt fjell, litt vanskelig å forklare. Anonymous poster hash: f0c3f...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå