Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Fikk en liten en for fire måneder siden. Mannen jobber ekstremt mye. Jeg visste dette før vi fikk barn så det er ikke noe problem. Nå har mannen endelig fri en helg og jeg hadde gledet meg til å ha en å dele ansvaret med og også bare være med han. I går brukte han en time i garasjen på en hobby, var inne 30 min og stakk så til en nabo i 1,5 time. Han skulle så over på butikken og kjøpe noe vi hadde glemt og brukte nesten en time. Bruker normalt 10 minutter. Hadde møtt noen kompiser og tatt en kaffe. I dag etter frokost stakk han til foreldrene for bare å hente noe og har nå vært borte en time. Jeg blir litt lei meg. Jeg er sliten og synes det er deilig å ha han her. Han er veldig flink med barnet og gjør alt fra å legge til bleieskift så han er en flink pappa. Kan jeg si noe egentlig? Anonymous poster hash: 870ca...46a
Villbringebringebær Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Siden du spør om du KAN si noe regner jeg med du har latt være frem til nå? Da tror jo han dette er helt i orden, du må selvsagt si ifra! Og han burde verkelig forstå at han må omrokkere en smule på prioriteringer. Jeg hadde ikke godtatt slikt av min mann om han hadde jobbet mye og baby var liten
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Hadde sakt det rett ut til han at siden han jobber såpass mye som han gjør så forventer du at han prioriterer dere på fritiden. Kanskje ikke all fritiden, men store deler av den. Mulig det er vi som er litt rare her hjemme, men her er det sånn det fungerer helt av seg selv. Ingen av oss som trenger å si i fra om at nå er det på tide å sette alt annet i andre rekke. Anonymous poster hash: bed5d...b35
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Dette er en mann som ikke har forstått at han har blitt far. Anonymous poster hash: 8af17...949
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Har du prøvd å snakke med ham om det? Menn er ikke tankelesere. Det er forresten ikke kvinner heller, men vi kan lettere sette oss inn i situasjoner som man har vært i selv så dermed kan det virke som vi er det av og til.
BareMas Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Hadde ringt mannen og sagt at han pent hadde å innfinne seg hjemme med en gang. Så ville jeg sørget for at barnet var mett og fornøyd, for så å dra ut en tur selv. Har selv en baby på 5mnd (+ en 3-åring) og en mann med en jobb hvor det forventes at det skal jobbes overtid, her hjemme vanker det ingen tvil om hvordan prioriteringene bør være en periode fremover. Som mamma trenger du både egentid og kjærestetid, og det er det på tide du informerer mannen din om. Som du kanskje forstår, så synes jeg ikke du har for høye forventninger 😊
*Nøtta* Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Jeg synest du skal si ifra til ham nå, før du eksploderer og blir anklagende. Mannen din kan ikke vite at du føler som du gjør om du aldri har gitt ham et hint om det. Når babyen legges neste gang, så sett deg ned og fortell mannen hva du føler. På en rolig måte, ikke sinna/skuffet/anklagende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå