Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Mamma, Baba (pappa), mer og nei. Er det veldig lite? Vet det der er så forskjellig da.. Han sier "æ" til det meste når han peker/viser og vil noe sted. Anonymous poster hash: 11031...af1
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Min er 18mnd og har avansert til "vovv" i tillegg til mamma og pappa... eldste min snakka i setninger da, mens mellomste ikke sa et kløyva ord før han var 22 mnd. Så er nok forskjellig ja!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Nei, er vel innenfor normalen det. Min kunne noen ord til på den alderen (ball, bil, takk... osv), men det er ganske stort spenn i hva som er normalt på de små. Anonymous poster hash: dbf96...b12
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Er veldig forskjell på barn, noen sier lite på den alderen og noen mer. Noe. Løper rundt, noen går ikke, og noen går men ikke alene. Noen kan tegne (kruseduller) mens andre skjønner det ikke. Anonymous poster hash: 45bdb...284
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Min er 19 mnd har ca. 40 ord. Men vi sitter mye med bøker, noe han er veldig glad i. Og da benevnes alt han peker på. Anonymous poster hash: 0c487...e28
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Er vel ganske normalt det? Min (nå) 2 år og 4 mnd gamle datter snakket ganske mye som 18 mnd gammel, men hun var veldig tidlig ute med pratinga da. Anonymous poster hash: a7047...e3a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Min på 18 mnd. sier "mamma", "pappa", "ja", "nei" og "auau". Vi leser og peker mer i bøker med henne enn med eldste, som sa 30 ord da hun var 16 mnd. Anonymous poster hash: 70627...200
&KJ& Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Noen snakker mye og andre lite, ofte er det lite man kan gjøre for å påvirke dette betydelig (ser bort i fra vanlig stimulering, tar det som utgangspunkt) Noen barn tester ut ordene og prøver seg på snakking, og andre "sparer" de opp og snakker når de er klar. Det er viktigere at barnet "skjønner" beskjeder og det som sies - finn ballen, vil du spise, hvor er pappa etc enn nøyaktig hvor mange ord de kan uttale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå