Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Er den sikker og er det avklart den ikke har alvorlige bivirkninger. Kom over en post her for noen dager siden men finner den ikke igjen. Googla det nå og om den er safe burde jo alle kvinner ta den vaksina. Anonymous poster hash: abf52...ff0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 Veldig mange voksne kvinner har allerede viruset i kroppen og da spiller de ikke noe rolle om du tar vaksina. Den er ganske ny, så sikker og sikker fru blom... Personlig føler jeg meg IKKE sikker på den, og min datter fikk ikke ta den. Det er en del ting man kan gjøre selv for ikke å bli smitta, ettersom det er seksuelt overførbart... Anonymous poster hash: 205f8...754
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Det heter HPV! Anonymous poster hash: 52523...f6c
Gemini77 Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Veldig mange voksne kvinner har allerede viruset i kroppen og da spiller de ikke noe rolle om du tar vaksina. Den er ganske ny, så sikker og sikker fru blom... Personlig føler jeg meg IKKE sikker på den, og min datter fikk ikke ta den. Det er en del ting man kan gjøre selv for ikke å bli smitta, ettersom det er seksuelt overførbart... Anonymous poster hash: 205f8...754 Har allerede viruset i kroppen? Du vet at dette er et forbigående virus og ikke et virus man har for resten av livet? Det estimeres at omkring 70% av seksuelt aktive kvinner har viruset en gang i løpet av sitt liv. Angående vaksinen så er den nå rundt 15 år gammel så begynner å bli en del data. Den forhindrer ikke all smitte av HPV men de to vanligste typene som kan forårsake livmorhalskreft (HPV 16 og 18) samt "bonus" typene som gir kondylomer (HPV 6 og 11). Jeg har jobbet med HPV i mange mange år og vært på mange konferanser angående denne vaksinen. Jeg har bestemt at datteren min skal få denne når hun et gammel nok. HPV er forøvrig et vortevirus, som betyr at det sitter i epitelcellene våre. Altså ikke et virus som kun smittes ved kroppsvæsker. Kondom kan redusere sjansen for smitte men er ikke like god beskyttelse for HPV som med andre seksuelt overførbare sykdommer. Derfor er det også vanskelig å "oppdra" barna våre til å være forsiktig og bruke kondom for å forhindre smitte av HPV.
Lykken_er_tre Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Veldig mange voksne kvinner har allerede viruset i kroppen og da spiller de ikke noe rolle om du tar vaksina. Den er ganske ny, så sikker og sikker fru blom... Personlig føler jeg meg IKKE sikker på den, og min datter fikk ikke ta den. Det er en del ting man kan gjøre selv for ikke å bli smitta, ettersom det er seksuelt overførbart... Anonymous poster hash: 205f8...754 http://www.ba.no/_Utbredt_misforst_else__hindret_Thea_i___ta_kreftvaksinen-5-8-11368.html Delte meninger om det der, men vet det at min datter skal ihvertfall få ta den når hun blir 12 år.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Men tenker du ta den selv gemini77. Jeg lurer jo på om det er noe jeg burde. Er 35 år. Anonymous poster hash: abf52...ff0
Gemini77 Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Men tenker du ta den selv gemini77. Jeg lurer jo på om det er noe jeg burde. Er 35 år. Anonymous poster hash: abf52...ff0 Nei det skal jeg ikke. Den er anbefalt for jenter før de blir seksuelt aktive. Jeg er gift og har aldri hatt celleforandringer eller tilsynelatende HPV. Hadde jeg eller mannen hatt det på et eller annet tidspunkt så ville vi enten vært klarert for viruset nå eller viruset ville skapt problemer. Er du singel og har forskjellige partnere så kan den være grei. Men husk at den ikke ville ha noe for seg om du allerede er smittet. Så kan være bortkastede penger.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Ikke vært singel på 17 år. Anonymous poster hash: abf52...ff0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Merkes cellegforandringer ved graviditet/ fødsel da? Har en 3 åring og en eldre. Ble det sjekket etter siste el i graviditeten? Anonymous poster hash: abf52...ff0
Gemini77 Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Merkes cellegforandringer ved graviditet/ fødsel da? Har en 3 åring og en eldre. Ble det sjekket etter siste el i graviditeten? Anonymous poster hash: abf52...ff0 Du tar vel celleprøver hvert 3.år? Og har du vært i et forhold i 17 år så trenger du ikke ta HPV vaksinen. De tar som regel celleprøver på kontrollen etter fødsel ja. HPV blir ikke i kroppen i 17 år (sist du var singel) uten å skape problemer (særlig under graviditet) så du kan nok være trygg på at du ikke har HPV og det holder fint med celleprøve hver 3. år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå