Gå til innhold

Hvorfor er denne formen for menneskehandel tillatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så akkurat på fb. at en jeg har gått på skole med har giftet seg med ei thai-dame. Han lider av schizofreni og lever i en fantasiverden. Dama han har giftet seg med har barn fra før. Litt av en skjebne hun og tusenvis av andre utenlandske damer fra fattige kår går i møte som følge av at vi tillater nordmenn å kjøpe seg en ektefelle.

Anonymous poster hash: da2f6...2fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhm. De kjøper dem ikke på ordentlig

Anonymous poster hash: 24981...e4b

Skrevet

Uhm. De kjøper dem ikke på ordentlig

Anonymous poster hash: 24981...e4b

Nei, for damene hadde giftet seg med dem uten vilkår om forsørgelse?

Hi

Anonymous poster hash: da2f6...2fa

Skrevet

Nå er da dette helt frivillig for damene. De velger livet her fordi det har mer å tilby.

Min eks stefar var gift med min mor i 12 år, men nå som han er sammen med ei thai dame er han lykkelig.

Det er gjennsidig kjærlighet. Hun er fantastisk.

Anonymous poster hash: 91fd3...c04

Skrevet

Dette er da virkelig ikke menneskehandel. Ved menneskehandel er det andre enn de som blir solgt som får de økonomiske godene. Ved denne typen ekteskap er det jo kvinnen selv som får den økonomiske gevinsten. I så måte kan det vel, I ENKELTE TILFELLER, minne mer om prostitusjon.

Skrevet

Svigerfar jobbet på båt på 70-80-tsllet. Han traff ei dame han ble forelsket i i Thailand, skulle de ikke få lov da til å gifte seg og bo i Norge?

Anonymous poster hash: ea229...0d7

Skrevet

Hvordan mener du vi skal forhindre dette? Forby norske menn å gifte seg med thailandske damer? Nekte psykisk syke å gifte seg med utelendinger? Er det bedre med de damene her inne som forteller om idioter/rasshøl av ektemenn, men ikke vil gå fra dem fordi de ikke klarer seg økonomisk alene?

Anonymous poster hash: ccc98...0ca

Skrevet

Det er som pene damer som gifter seg med gamle, stygge og rike menn. Damene er ikke horer selv om de er sammen med mannen for pengene, fordi det er forskjell på korttids- og langtidsleie.

Bytteforholdet over er skjønnhet mot penger/trygt liv. Selvsagt er det noen som har følelser, men selvfølgelig er det mange kynikere der ute også.

Anonymous poster hash: 1e99f...e2a

Skrevet

Det er ikke mer menneskehandling enn som hun over sier at unge damer gifter seg med gamle rike menn.

Skrevet

Det er verken tvang eller kjøp, og ergo ikke menneskehandel. Det er damer som frivillig går inn i et ekteskap med en norsk mann. Ja, det er sikkert mange tilfeller hvor de ønsker økonomisk trygghet for seg og barna, og å vite at barn de får vil bli norske statsborgere, men jeg vet om flere par hvor kjærligheten blomstrer og de er virkelig lykkelige sammen. 

Da ville jeg heller sett på fotballspillere, DET er menneskehandel ;) 

Anonymous poster hash: 37a2b...5f2
Skrevet

Det er verken tvang eller kjøp, og ergo ikke menneskehandel. Det er damer som frivillig går inn i et ekteskap med en norsk mann. Ja, det er sikkert mange tilfeller hvor de ønsker økonomisk trygghet for seg og barna, og å vite at barn de får vil bli norske statsborgere, men jeg vet om flere par hvor kjærligheten blomstrer og de er virkelig lykkelige sammen.  Da ville jeg heller sett på fotballspillere, DET er menneskehandel ;)  Anonymous poster hash: 37a2b...5f2

Man kan jo i mange tilfeller undres over "frivilligheten" i et slikt ekteskap dersom eneste vei ut av egen fattigdom, eneste mulighet for forsørgere av egne barn, eneste mulighet til å betale for skolegang for barna, eneste mulighet for å sørge for gamle foreldre osv er å gifte seg med vestlige borgere! Nei, det er ikke TVANG i den forstand at noen fysisk truer deg til giftermål, men den psykiske trusselen er nok i mange tilfeller meget sterk.

For hvorfor velger endel asiatiske og afrikanske damer å forlate familier, venner og i mange tilfeller egne barn for å reise til et ukjent sted, til ukjente menn som de kanskje aldri har sett (bortsett fra den dagen de giftet seg)?? Jeg tror neppe at "postordrebrudene" kommer hit av ren kjærlighet, men de er motivert av økonomiske grunner - ikke nødvendigvis for seg selv, men for å kunne forsørge familien sin!

Selvfølgelig finnes det menn og utenlandske damer som finner kjærligheten naturlig altså. Men jeg tror ikke en 22-årig Thailands dame drømmer om en 65-åring fra indre finnskogen........

Anonymous poster hash: 80b3f...f1d

Skrevet

Det er verken tvang eller kjøp, og ergo ikke menneskehandel. Det er damer som frivillig går inn i et ekteskap med en norsk mann. Ja, det er sikkert mange tilfeller hvor de ønsker økonomisk trygghet for seg og barna, og å vite at barn de får vil bli norske statsborgere, men jeg vet om flere par hvor kjærligheten blomstrer og de er virkelig lykkelige sammen. Da ville jeg heller sett på fotballspillere, DET er menneskehandel ;)Anonymous poster hash: 37a2b...5f2

Man kan jo i mange tilfeller undres over "frivilligheten" i et slikt ekteskap dersom eneste vei ut av egen fattigdom, eneste mulighet for forsørgere av egne barn, eneste mulighet til å betale for skolegang for barna, eneste mulighet for å sørge for gamle foreldre osv er å gifte seg med vestlige borgere! Nei, det er ikke TVANG i den forstand at noen fysisk truer deg til giftermål, men den psykiske trusselen er nok i mange tilfeller meget sterk.

For hvorfor velger endel asiatiske og afrikanske damer å forlate familier, venner og i mange tilfeller egne barn for å reise til et ukjent sted, til ukjente menn som de kanskje aldri har sett (bortsett fra den dagen de giftet seg)?? Jeg tror neppe at "postordrebrudene" kommer hit av ren kjærlighet, men de er motivert av økonomiske grunner - ikke nødvendigvis for seg selv, men for å kunne forsørge familien sin!

Selvfølgelig finnes det menn og utenlandske damer som finner kjærligheten naturlig altså. Men jeg tror ikke en 22-årig Thailands dame drømmer om en 65-åring fra indre finnskogen........

Anonymous poster hash: 80b3f...f1d

De har et valg, og hvis de ikke ønsker å gifte seg med en fra finnskogen så kan de faktisk la være. Det å si at kvinnen blir utnyttet blir helt feil, mennene blir like mye utnyttet av slike golddiggers som bare tenker på seg selv og penger.

Anonymous poster hash: 3fd23...4c8

Skrevet

Trur du undervurderar desse damene, dei er vel fullstendig klar over at ekteskap med ein nesten ukjent mann kan vise seg å bli trasig. Det blir vel ei avveiing av risikoen kontra alternativet, altså det livet dei prøvar å komme seg ut av.

Men det skulle vore restriksjonar ift fsmiliegjenforening når det gjeld menn med rulleblad på vold i nære relasjonar m.m. Har du behandla ei ektefelle dårlig bør du ikkje få lov å "hente" ei ny. Det finst nemlig dei som hentar seg ny når forrige rømmer til krisesenteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...