Gå til innhold

Skuffet over samboeren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for aller første gang fått barnet til å sovne av seg selv, uten å måtte ligge eller sitte i sengen. Jeg la han ned, sang nattasang ga klem og ventet litt. Etter noen minutter begynte han å tulle i sengen, så da reiste jeg meg opp og ga han en klem, sa "god natt, nå må du sove. Mamma er i stuen, jeg kommer og ser til deg om en stund" så gikk jeg ut. Forberedte meg på hyl og skrik, men han var helt stille. Etter 20 min kikket jeg inn og så at han hadde sovnet :D Jeg var så stolt! Han er 1,5 år, og jeg hadde regnet med mange kvelder med tilvenning til å sovne selv, men dette gikk helt smertefritt! Første forsøk! Så fortalte jeg samboer dette da han kom hjem, jeg var strålende fornøyd, og det første han sa var "så du gikk ut av rommet uten å vite om han tullet rundt i sengen? Hvordan visste du at han ikke kom til å falle ut av sengen?" Gjorde jeg virkelig en feil her? Burde jeg ha forsikret meg om at han lå stille og rolig i sengen sin før jeg gikk ut? :( 

Anonymous poster hash: 12179...e98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du gjorde var helt riktig. Hvorfor skal dere sitte og se på at barnet sovner? Regner med at han har sprinkelseng? Dere lager en kjempejobb for dere selv om dere skal se på han hver kveld. Så lenge han ikke kan skade seg på noe, så er det helt greit. Hva om han feks våkner om natten og ikke gråter, men tuller rundt i sengen? Samboeren din kan ta den jobben selv da om man skal ha øynene på barnet når det sover.

Anonymous poster hash: b75f1...47a
Skrevet

Det du gjorde var helt riktig. Hvorfor skal dere sitte og se på at barnet sovner? Regner med at han har sprinkelseng? Dere lager en kjempejobb for dere selv om dere skal se på han hver kveld. Så lenge han ikke kan skade seg på noe, så er det helt greit. Hva om han feks våkner om natten og ikke gråter, men tuller rundt i sengen? Samboeren din kan ta den jobben selv da om man skal ha øynene på barnet når det sover.

Anonymous poster hash: b75f1...47a

Nei, han har vanlig seng, han har aldri likt sprinkelsengen, så byttet derfor til vanlig seng. Var et mareritt å få han til å sovne i sprinkelseng... Samboer er også redd for at han skal tulle rundt på natten, og blir sur på meg om jeg ikke går inn "ofte nok" .... Han mener det er så koselig å være der til han sovner, men det er vanligvis jeg som må gjøre det, og jeg orker ikke å ligge der hver eneste kveld i minst 1 time og vente på at han skal sovne bare fordi samboeren min mener det er så koselig å legge han... Men legge han alene? nei det skal han ikke, han skal være med når jeg gjør det, eller at jeg gjør det selv.... Hi

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Så han skal bestemme hvordan du skal legge ungen? Jadda, festlig mann du.

Du gjorde det helt riktig du, ikke noe tull. Hvis det blir tull i morgen, må du bare fortsette som i dag. Så får mannen bare bli så sur han vil.

Skrevet

For en tullete mann..

Det er helt fantastisk at barnet sovnet av seg selv, godt jobba!

Og hvor stor krise er det egentlig om barnet hadde falt ut av sengen?! Tipper at barnet ligger i en vanlig seng, ikke en køyeseng. Hvem har ikke falt ut av senga da? Da blir det litt skrik og trøst da...

Skrevet

Jeg holdt med deg - men ble litt satt ut av at han ikke har sprinkelseng. En ting er tull ved legging, men hva om han står opp på natten? Har dere grind ved døren da?

Anonymous poster hash: 7d182...168

Skrevet

Da får jammen meg samboeren din ta leggejobben, hjelpes meg. Her har poden falt ut av sengen flere ganger. Og til og med sovet videre på gulvet uten å bry seg. Er ikke store fallet! Legg et vattert teppe på nedsiden av senga da vel, så blir det i verste fall en myk landing. Synes du gjorde det helt rett. Barnet sovnet trygt i egen seng, bedre blir det ikke.

Og, mener samboeren din at du skal stå opp på natta for å se til barnet?? Eller misforsto jeg nå?

Skrevet

Jeg holdt med deg - men ble litt satt ut av at han ikke har sprinkelseng. En ting er tull ved legging, men hva om han står opp på natten? Har dere grind ved døren da?

Anonymous poster hash: 7d182...168

Foreløpig sover han på samme rom som oss, vi bor så lite, og har ikke mer enn ett soverom. Vi ser soveromsdøra fra stua, og når vi har lagt oss hører vi om han står opp. Døra lager en ganske høy lyd når den åpnes. Hi

Skrevet

Da får jammen meg samboeren din ta leggejobben, hjelpes meg. Her har poden falt ut av sengen flere ganger. Og til og med sovet videre på gulvet uten å bry seg. Er ikke store fallet! Legg et vattert teppe på nedsiden av senga da vel, så blir det i verste fall en myk landing. Synes du gjorde det helt rett. Barnet sovnet trygt i egen seng, bedre blir det ikke.

Og, mener samboeren din at du skal stå opp på natta for å se til barnet?? Eller misforsto jeg nå?

Han mener jeg skal se til han flere ganger fra vi har lagt han til vi legger oss selv. Og så helst noen ganger til i løpet av natten... Så ja, han mener jeg skal våkne på natten for å se til barnet. Hi

Skrevet

Han mener jeg skal se til han flere ganger fra vi har lagt han til vi legger oss selv. Og så helst noen ganger til i løpet av natten... Så ja, han mener jeg skal våkne på natten for å se til barnet. Hi

Men hvorfor er det DU som må gjøre det hvis det er HAN som mener det må gjøres? Er det slik med alt hos dere, at han bestemmer og du utfører?

Anonymous poster hash: eac95...469

Skrevet

Synes det er rart du må skrive her for å få bekreftelse på at det du gjorde var rett. Du har en grinete gubbe til mann som åpenbart ikke gleder deg på dine vegne eller unner deg mestringsfølelsen du kjente på. Hvis dette er sånn han er ellers også burde dere seriøst ta en prat for å finne ut av hvor skoen trykker. Det er ikke normal oppførsel. Hvis han ikke eier evnen til å glede seg på dine vegne bør du revurdere forholdet før det gjennomsyrer absolutt alt. Lykke til.

Anonymous poster hash: f221a...261

Skrevet

Men hvorfor er det DU som må gjøre det hvis det er HAN som mener det må gjøres? Er det slik med alt hos dere, at han bestemmer og du utfører?

Han jobber som oftest kveld, så det er mest jeg som legger han. Ja, det er mye sånn med andre ting også, men det er et helt annet tema.... :s Jeg var bare så stolt denne gangen, og så reagerte han slik... .Hi

Skrevet

Han jobber som oftest kveld, så det er mest jeg som legger han. Ja, det er mye sånn med andre ting også, men det er et helt annet tema.... :s Jeg var bare så stolt denne gangen, og så reagerte han slik... .Hi

Hold på den stolthetsfølelsen du, den er velfortjent! Så synes jeg også at du skal begynne å gi litt f i alt han mener du skal gjøre.

Skrevet

Dere har vel sengehest?

Forøvrig høres mannen din helt tullete ut.

Anonymous poster hash: 3359b...1d8

Skrevet

Hadde mannen min ment slik som gjøken din, hadde han fått så ørene hadde flagret! Hvis HAN mener ungen trenger tilsyn på natta, får HAN gjøre det selv! Og den typen legging er jo et mareritt! Min lille på 7 mnd har nettopp begynt å sovne selv på kveldene, og jeg er sjeleglad for det! Jeg har andre ting å gjøre på kveldene enn å sitte å se på at barna sovner. Og hva med når dere evt får flere? Skal du da sitte i 3 t hver kveld for å se på at ungene sovner? Nei, vettu meg hva!

Hils gjøken fra meg og si at han får ta leggingen selv, ALENE!;)

Anonymous poster hash: 93927...a6e

Skrevet

Gjorde det samme i kveld, tok 10 min fra jeg gikk ut til gutten vår hadde sovnet. Samboer er hjemme i kveld, fikk ikke bli med på leggingen. Da jeg kom ut sa han "oj, det gikk fort" og ikke mer enn det. Heldigvis! Jeg kjenner skikkelig mestringsfølelse nå! :D Hadde aldri i livet sett for meg at denne "avvenningen" skulle gå så problemfritt! :D Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...