Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Min jente er straks tre år og bruker fremdeles bleie. Hun har egentlig ganske god kontroll, har som regel tørr bleie om morgenen og kommer og ber om å få skifte fordi hun er våt.. har også skiftet bleie selv innimellom men do eller potte sitter langt inne for henne.. Hun vil liksom ikke.. tenkte å ta en tørn til sommeren men opplever at bhg maser.. jeg har i grunn tenkt at vi kan ta det stilles og forsiktig, ikke noe å stresse med når hun tydeligvis vegrer seg.. Hun var litt sånn med å gå også.. gikk når hun holdt i en hånd fra hun var litt over året men ville ikke slippe seg før hun var 19 mndr. Vi var på ekstrakontroll hos hs, som bare sa: men hun går jo, du er bare tryggheten hennes, ikke noe mer.. Hun er vel en jente som vil mestre det godt med støtte før hun tør på egenhånd.. Når hun har sittet på do har hun villet at jeg skal holde henne osv, men så vil hun av doen igjen.. jeg har latt henne styre det og foreslår dotur et par ganger i uken kanskje. .. Anonymous poster hash: 44ed9...4d3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Hun var nøyaktig 2,5 år. Fikk da en del kommentarer på at hun var tidlig ute. Hun ville det selv og sluttet nærmest av seg selv. Ikke stress, de er forskjellige og hun har fortsatt ikke fylt tre år. Hun slutter garantert i løpet av våren, senest til sommeren. Plutselig finner hun ut av det, og det kan like gjerne være neste uke. Anonymous poster hash: 9c9b3...6bf
Elza Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Sluttet med bleie på dagtid da hun var 2 år og 7 mnd. Sluttet med nattbleie da hun var 3 år og 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Alle mine tre jenter sluttet når de var to +/- 1 mnd. Er jo bare å legge bort bleiene når du ser hun er klar slik som din er nå. To-tre uhell muligens de første ukene men så bør det gå helt greit. Er jo ikke noe big deal for friske barn å slutte med bleie. Ikke lag så mye styr ut av det.. Anonymous poster hash: ae831...ccf
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Har to jenter. Den ene sluttet med bleie da hun var 2 år og 4-5 mnd, hun andre noen mnd. før hun var 3. Dette er veldig individuelt. Anonymous poster hash: 80567...540
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Min jente var tørr fra hun var 2.5, men sluttet ikke med bleie. Hun ba om bleie når hun ville gjøre sitt. Hun hadde rett og slett doskrekk. Det var helt tydelig psykisk. Hun elsker sjokolade, og vi sa til henne at hun skulle få det om hun gikk på do, da begynte hun bare å gråte.huff d var så fælt. Hun kunne fint av og til sitte på do, men klarte bare ikke slippe det ut. Nå er hun 3.5 og gjør alt på do hjemme, kun tisser i bhg, men offentlige toaletter går hun ikke på, da ber hun om bleie, dette gjelder også når vi er på besøk. Helsesøster sa vi måtte bare ta tiden og ikke presse henne, gjøre dobesøkene til noe positivt , lese eventyr der osv. Så jeg tenker du må ta det i hennes tempo slik at hun ikke får skrekken slik som min jente. Anonymous poster hash: df1e3...f6b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Her var det rett før hun ble to, men tror hun er eneste i gruppa si i bhg som har sluttet og hun er den nest yngste. Så er nok store forskjeller. Vel å merke så viste ikke mi stor interesse for potte eller noe, men jeg tenkte at jeg kunne bare prøve. Anonymous poster hash: 04e57...69e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 2,5 år, sa selv at nå hadde hun slutta med bleie( Etter noen uker med veldig interesse for å gå på doen) Ingen uhell etter det. Anonymous poster hash: 02642...332
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Første var 2,5 år da hun sluttet med bleie på dag/natt, mens yngste var bare 22 mnd da hun sluttet med dagbleia. Nattbleia sitter derimot på enda, 4 år gammel nå....(!!) Anonymous poster hash: c24e6...024
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Slutta da hun var 23mnd. med bleie på dagtid. Litt over 2 år på natten Anonymous poster hash: 0096a...ba4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Sluttet med dagbleie når hun var 2 år og 10 mnd. Natteliv sluttet hun med når hun var 3 år og 3 mnd ☺ Hun hadde sjeldent uhell og satt på do med glede når hun først var klar for å kaste bleie. Så vi var veldig heldig med bleieavvendingen. Vi hadde også en barnehage som var veldig flinke til å følge opp. Dvs hun ble fulgt på do med en gang hun måtte tisse så slapp å tisse på seg. Da ble hun fort trygg på å gå uten bleie. Anonymous poster hash: 7f2b8...6a2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Min er snart tre og bruker fremdeles bleie. Hun har begynt å si at hun vil tisse på do, men det har ikke kommet noe enda. Jeg tenker det er en prosess som jeg ikke vil stresse med. Tenker å ta det til sommeren hvis alt går bra (hun blir storesøster i mars) Barnehagen har aldri sagt noe om det... Alt til sin tid:) det er viktigere at de er klare enn alderen, synes jeg. Anonymous poster hash: b710b...90d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Sluttet med dagbleie når hun var 2 år og 10 mnd. Natteliv sluttet hun med når hun var 3 år og 3 mnd ☺ Hun hadde sjeldent uhell og satt på do med glede når hun først var klar for å kaste bleie. Så vi var veldig heldig med bleieavvendingen. Vi hadde også en barnehage som var veldig flinke til å følge opp. Dvs hun ble fulgt på do med en gang hun måtte tisse så slapp å tisse på seg. Da ble hun fort trygg på å gå uten bleie. Anonymous poster hash: 7f2b8...6a2 Haha natteliv hadde hun ikke stort av som 3 åring. Mente nattbleie ☺☺☺ Anonymous poster hash: 7f2b8...6a2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 Sluttet med dagbleie da hun var 18 mnd. Nattbleia forsvant en uke senere. Hun ville det selv, og alt gikk smertefritt. Anonymous poster hash: 01348...81a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Sluttet med nattbleie 2 år og 7 mnd. gammel. Dagbleia forsvant helt 1 mnd. før hun fylte 3. Anonymous poster hash: a275a...16e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Mi blei 3 i desember. Har vært uten bleie på dagen siden da. Barnehagen maste veldig. Og hun var veldig flink på begynnelsen. Nå har hun begynt å tisse i kjeledressen ute. Så tenker at hun ikke helt er klar, mtp at hun ikke tenker på å si ifra når hun er ute.veldig opptatt med lek da. Inne er det null problem.. Nattbleie stresser vi ikke med. Anonymous poster hash: 4953f...0bb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 2 år og 1 mnd. 2 år og 2 mnd. Begge begynte å øve på å tisse på potte fra de var 12-15 mnd og sa ifra selv om at de måtte på do. De ble tørre om natten samtidig som de sluttet med bleie på dagtid. Anonymous poster hash: a22d1...7e0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 Storesøster sluttet på dagtid rett før tre årsdagen. Og på nattetid noen mnd etterpå. Lillesøster er 23 mnd og kjempeklar. Regner med at hun er tørr på dagen innen toårsdagen. Hun har bare bæsjet på do eller i potte siden nyttår, og gir ofte beskjed om at hun vil på do eller potte for å tisse. Anonymous poster hash: af0c7...8bb
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Jeg stresset aldri med bleieslutt. Min kom dagen før hun var 3 år og sa "mamma, jeg vil ikke ha bleie i Bhg i dag". Fra da var hun tørr både dag og natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå