Gå til innhold

Synes du det er greit at en lege tuller med at

Anbefalte innlegg

Skrevet

sterilisering ikke er trygt? Når det blir sagt i en setting der vi er til lege med et sykt barn der vi har hatt det ekstremt tøft, og der det er helt åpenbart at man ikke ønsker flere barn og der vi bekrefter dette ved å si at mannen har gjennomført sterilisering?

Anonymous poster hash: c483c...c13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet; ja.

Det kommer selvfølgelig helt an på konteksten og relasjonen mellom den det sies til og legen. Dere reagerer tydeligvis på det, og da er det en uheldig kommentar. Leger kan selvfølgelig også bomme på humoristisk timing.

Anonymous poster hash: 41f62...851
Skrevet (endret)

Det er vanskelig å si. Jeg personlig mener det ikke er greit å spøke med noe sårbart som det er lett at andre tar seg nær av, særlig ikke i en lege-pasient situasjon, men det kan ha vært et tafatt forsøk på å lette på stemningen, eller noe sånt. Det vet man vel bare hvis man var der. 

Poenget er vel egentlig at hvis dere tok dere nær av det, så er det ikke greit. 

Endret av Keiserpingvin
Skrevet

I utgangspunktet så ser jeg ingen problemer med det. Men, og det er et men... da må det fleipes slik at de det angår også greier å tulle med det. Hvis ikke så har legen bomma... noe han tydeligvis har gjort hos dere :/

Anonymous poster hash: 22639...058
Skrevet

Nei, ikke for å fleipe med, men det er omtrent like stor risiko for å bli gravid etter sterilisering som ved riktig bruk av ppiller. Pga at ting kan gro tilbake. Sjeldent men mulig. Så hadde ikke ansett det som en spøk egentlig, mer en humoristisk måte å påpeke fakta.

Anonymous poster hash: 97301...d37

Skrevet

Hvorfor tok dere det som en spøk da, var det noe med tonen han brukte dere ikke likte?

Han tøyset jo ikke, selv om sterilisering er den sikreste form for prevensjon vi har er det jo ikke 100% (jeg har en 15 år yngre søster som bevis på det)

Anonymous poster hash: 92ff2...fac

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Kan du gjengi samtalen sånn omtrentlig?

Anonymous poster hash: cca7b...725

Skrevet

Jeg synes egentlig at legen gjorde helt rett i å minne dere på at sterilisering ikke er helt trygt, når dere så tydelig ikke ønsker flere barn. 

Ut i fra det du skriver så vet vi på forumet heller ikke om du mener at han "tullet" med det bare ved å nevne det, eller om det var ekte tull "ja, det kommer jo avogtil litt kuler og krutt i løssatsen alikavel, høhøhø". 

Det første er greit, det andre hadde tydeligvis (i denne situasjonen) vært helt feil. Men for andre hadde det kanskje vært greit. 

Kommunikasjon og humor er kjempevanskelig, fordi det skjer mellom to parter hvor ingen kan lese tankene til den andre...

Anonymous poster hash: d5e7b...f35
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det var helt greitt uansett om det var ment som en fleip eller ikke.  Sikker på at det var en fleip?

(Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, har i grunnen fattet begge deler like dårlig...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...