Gå til innhold

Dere som har menskopp:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøpte du? Og hva var ca. pris?

Leker med tanken om å prøve. Er så, unnskyld uttrykket, dritt lei av bind og tampong klarer jeg ikke. Tampong er for meg direkte smertefullt og bind er slitsomt og kan lukte. Ser for meg at menskopp kan gi meg noe av "friheten" tilbake?

Anonymous poster hash: 19837...d19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte ladycup på Amazon.co.uk. Betalte ca 200 kr. Er veldig fornøyd. Merker nesten ikke at jeg har mensen. Utrolig behagelig å slippe tamponger og bind.

Skrevet

Menskopp?? Hva i huleste er en Menskopp.. Aldri hørt om.. En kopp man har i trusa som alt blodet samler seg i og når det holder på og renne over så tømmer man den? 

Anonymous poster hash: 8b9ff...f3e
Skrevet

Menskopp?? Hva i huleste er en Menskopp.. Aldri hørt om.. En kopp man har i trusa som alt blodet samler seg i og når det holder på og renne over så tømmer man den?  Anonymous poster hash: 8b9ff...f3e

Nesten. Ikke i trusa, men i skjeden.

Anonymous poster hash: 19837...d19

Skrevet

Er den ikke vanskelig å ta inn og ut?

Anonymous poster hash: 48315...493

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt. Har vært utrolig mange tråder her om det, bare søk opp så får du svar på det meste. Anbefales! Det rare er at i Norge er det nesten ikke snakk om, men da jeg var i Spania og hadde glemt min hjemme gikk jeg innom nærmeste apotek og der sto det på rekke og rad. Utstilt i ørten farger og fasonger.. Vi er vel bare litt trenge her oppe i nord:-)

Anonymous poster hash: b2dd8...e19

Gjest thricane
Skrevet

Kjøpte min på ladycup.dk. Kostet ca 250 kr.

Jeg er strålende fornøyd. Aldri i livet om jeg bytter tilbake til illeluktende og klamme bind igjen. Har nesten lyst til å avslutte med halleluja 😂

Skrevet

Men er det ikke ekstremt grisete og ta den ut og inn? Hva om man som feks meg som blør ikke litt men MENGDER de 4 første dagene. 

Gjest thricane
Skrevet (endret)

Men er det ikke ekstremt grisete og ta den ut og inn? Hva om man som feks meg som blør ikke litt men MENGDER de 4 første dagene.

Jeg rundet 80 ml etter kun 2,5 dag, så pr definisjon blør jeg mye. Denne tåler langt mer enn tamponger. Jeg blør gjennom etter et par timer. Koppen har jeg i fra jeg dusjer om morgen til jeg er hjemme fra jobb 8-9 timer senere. Har fremdeles litt å gå på. Den store koppen (anbefales alle over 25 eller som har født) har plass til nesten 35 ml. Koppen ligger med vakum, så du klemmer på den i bunnen slik at vakum slipper og så lirker du den ut og tømmer i do. Ikke noe gris I det hele tatt. Så skyller du den i vasken og setter den inn. Da må du brette den og slippe den inni. YouTube har flere introvideoer på dette. Det er den delen som krever mest tilvenning. Endret av thricane
Skrevet

Men er det ikke ekstremt grisete og ta den ut og inn? Hva om man som feks meg som blør ikke litt men MENGDER de 4 første dagene.  Anonymous poster hash: 8b9ff...f3e

Før man finner teknikken er det litt grisete. Nå klarer jeg å få den ut uten å søle, og tømmer den i doen eller i dusjen (foretrekker i dusjen på morgenen).

Fingrene blir blodige, men det er verdt det når jeg tenker på hvor grisete, ekkelt, stinkende og ubehagelig det var med bind eller tampong før. Når tømmer jeg 2 ganger per dag de første dagene, deretter 1 gang, koppen lekker ikke og jeg kjenner ingenting.

Men det tar noen sykluser å virkelig finne ut av teknikken, og man må utvikle sin egen logistikk avhengig av hvordan men ordner seg. Jeg pleide f.eks. å ha 2 kopper fordi det var langt til vasken på badet mitt (hadde eget bad), byttet kopp og vasken den andre like etter. Etter flytting jar jeg ikke eget bad lenger, jeg tømmer heller i dusjen og vasker før jeg setter på igjen.

Anonymous poster hash: 4bd8a...a68

Skrevet

Man må vel ta den ut når man tisser?

Skrevet

Du tisser jo ikke med skjeden.... Den sitter oppi der og forstyrrer ikke tissingen.

Anonymous poster hash: 9d3b1...4a1

Skrevet

Man må vel ta den ut når man tisser?Anonymous poster hash: 48315...493

eh nei. urinrørsåpningen sitter lenger nede enn der koppen er.

Jeg har prøvd flere typer og vil anbefale meluna soft, finnes i flere typer og størrelser og er ikke dyr.

Anonymous poster hash: ca9ec...e04

Skrevet

Er det virkelig mulig at en voksen kvinne (?) har så liten peiling på egen anatomi??

Anonymous poster hash: 1fb7c...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...