Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Hvis man som samboere eier hus sammen men den ene parten betaler huslånet...vil man uansett stille likt ved et evt brudd? Anonymous poster hash: 411d7...699
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Skriv samboerkontrakt!! Anonymous poster hash: ce7fe...31e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Nei, den som betaler vil etter all sannsynlighet vinne en rettstvist Anonymous poster hash: 5b81b...61a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Opprett en felles regningskonto hvor begge overfører et beløp etter evne, beløpet trenger ikke være like stort fra begge. Fra denne kontoen betales lånet og alle andre felles regninger. Da har begge bidratt og ingen vet hvem sine penger som er brukt til hva. Anonymous poster hash: fdde6...ea0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Min samboer betaler boliglånet på 12 000kr mens jeg betaler husleie, bhg, SFO, strøm, forsikring og internett, totalt 11 000 kr mnd. Vi eier 50/50 av boligen, dette står i papirene som ble tinglyst av megler når vi kjøpte, står også i papirene fra banken hvor vi har boliglån. Da stiller vi likt sant? Er ikke sånn at han kan kreve boligen hvis vi går fra hverandre? Selvom han betaler huslånet? Jeg betaler jo omtrent like mye som han i måneden, men bare på andre ting. Anonymous poster hash: 6dfe7...1b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Min samboer betaler boliglånet på 12 000kr mens jeg betaler husleie, bhg, SFO, strøm, forsikring og internett, totalt 11 000 kr mnd. Vi eier 50/50 av boligen, dette står i papirene som ble tinglyst av megler når vi kjøpte, står også i papirene fra banken hvor vi har boliglån. Da stiller vi likt sant? Er ikke sånn at han kan kreve boligen hvis vi går fra hverandre? Selvom han betaler huslånet? Jeg betaler jo omtrent like mye som han i måneden, men bare på andre ting. Anonymous poster hash: 6dfe7...1b6 Hvem som betaler på lånet betyr ingenting så lenge DERE begge står som lånetakere. så ved brudd skal salg og evt overskudd deles likt eller en av dere må kjøpe hverandre ut om den ene beholder huset Anonymous poster hash: c9233...793
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Hvis man som samboere eier hus sammen men den ene parten betaler huslånet...vil man uansett stille likt ved et evt brudd? Anonymous poster hash: 411d7...699 [/quote ] Ja! Så lenge dere begge står som eiere Anonymous poster hash: c9233...793
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Min samboer betaler boliglånet på 12 000kr mens jeg betaler husleie, bhg, SFO, strøm, forsikring og internett, totalt 11 000 kr mnd. Vi eier 50/50 av boligen, dette står i papirene som ble tinglyst av megler når vi kjøpte, står også i papirene fra banken hvor vi har boliglån. Da stiller vi likt sant? Er ikke sånn at han kan kreve boligen hvis vi går fra hverandre? Selvom han betaler huslånet? Jeg betaler jo omtrent like mye som han i måneden, men bare på andre ting. Anonymous poster hash: 6dfe7...1b6 Hvem som betaler på lånet betyr ingenting så lenge DERE begge står som lånetakere. så ved brudd skal salg og evt overskudd deles likt eller en av dere må kjøpe hverandre ut om den ene beholder huset Anonymous poster hash: c9233...793 Dette stemmer ikke! Du blir lurt! Google samboerfella, du står med ett ben fast i den. Du reddes noe sv å betale husleia, men du vil slite ved et brudd, om mannen er en dust. Anonymous poster hash: 5b81b...61a
Mummimamma :) Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Samboerfella kommer jo først onn dersom ene parten er tinglyst eier å betaler lån mems andre betaler mat osv... Så lenge begge er tinglyste eiere i matrikkelen eier de 50 % hver uansett!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå