Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Så, mannen vil jobbe redusert stilling, dette for å få mer fritid. Men han deler ikke min mening om at hvis han jobber redusert og jeg i 100% stilling så vil mer av husarbeidet hjemme falle på han. Synspunkter? Hvordan funker det hjemme hos dere, hvor en jobber mindre enn den andre? Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Så, mannen vil jobbe redusert stilling, dette for å få mer fritid. Men han deler ikke min mening om at hvis han jobber redusert og jeg i 100% stilling så vil mer av husarbeidet hjemme falle på han. Synspunkter? Hvordan funker det hjemme hos dere, hvor en jobber mindre enn den andre? Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Om man har felles økonomi så er det en selvfølge at begge har omtrent like mye fritid synes jeg. Dvs at den tiden du bruker mer enn ham på jobb, bør han bruke ekstra på hjem og/eller barn. Har dere separat økonomi så er hans ekstra fritid hans egen, ettersom det kun er han som taper penger på det. Anonymous poster hash: 546ca...6bf
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Enig med deg! Her gikk det så langt at mannen var arbeidsledig og jeg var fulltidsstudent. I tillegg jobbet jeg også 100% utenom studiene. Mannen argumenterte med at "dette var kun til min egen fortjeneste", altså at jeg tar meg en utdanning og at jeg jobber ved siden av. Derfor skulle vi likevel dele husarbeidet 50/50. Kommer ikke på tale. Viste han enkelt og greit veien til døra, og da ble det andre boller. Makan altså, mannfolk! Anonymous poster hash: c87ea...ae8
Gullunger Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Jeg jobber 80% og mannen min fullt. For meg er det en selvfølge at jeg gjør noe mer husarbeid. Vi har jo i fellesskap bestemt at jeg jobber redusert for at hverdagen skal bli lettere. Dessuten har vi felles økonomi. Det fungerer bra for oss.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Er ikke egentlig greia med å jobbe redusert å få hverdagen til å bli enklere? Derunder mer tid til bl.a. husarbeid? Hvor mye blir du og barna påvirket økonomisk av at han går ned i stilling? For å "få mer fritid"? Dersom dere vil merke det en del økonomisk, er det minste han kan gjøre å kompensere ved å bidra mer i hjemmet. Når det er sagt, er det billigere å ha vaskehjelp noen timer i uka enn å gå ned f.eks. til 80 % stilling. Anonymous poster hash: 07234...07a
Superdolly Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Jeg mener at det er et selvfølge i et forhold at begge har omtrent like mye fritid. Som en over nevner, er jo økonomien også et poeng oppe i dette. Dersom hans reduserte stillingsprosent påvirker deg slik at du også får dårligere råd eller må jobbe mer for at dere skal holde hodet over vannet økonomisk, er det viktig at dette er et valg dere er enige om. Uansett kan han ikke bare bestemme seg for å jobbe mindre for å få mer fritid når han har familie. Dette må dere bli enige om. Hva tenker han om økonomi da, HI? Har dere helt separat økonomi, og hvordan tenker han at han skal kunne dekke sin del av utgiftene?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Vi har til dels felles økonomi. Dvs lån og forsikring betaler han, jeg betaler sfo, barnehage, klær og slikt til barna, alt av julegaver, mesteparten av mat, strøm osv. Men han mener at om han går ned i stilling vil han likevel potensielt tjene mer enn meg og at hvis jeg skulle kunne si noe om den saken så må min 100% stilling bringe inn mer cash enn den gjør nå. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Vi har til dels felles økonomi. Dvs lån og forsikring betaler han, jeg betaler sfo, barnehage, klær og slikt til barna, alt av julegaver, mesteparten av mat, strøm osv. Men han mener at om han går ned i stilling vil han likevel potensielt tjene mer enn meg og at hvis jeg skulle kunne si noe om den saken så må min 100% stilling bringe inn mer cash enn den gjør nå. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Hi Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Jeg jobber 80%. Det er ikke for å få mer fritid, men for å få mer tid sammen med barna. Den dagen jeg har fri, er de hjemme, og da har jeg ikke planer om å bruke hele dagen på husarbeid... Men jeg setter på en klesvask og skifter sengetøy den dagen jeg er hjemme... Ellers er vi ofte på tur, har besøk, og tilbringer masse kvantitetstid sammen... Husarbeid gjør vi sammen... Anonymous poster hash: 4fffd...dfe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Kvantitetstid.....kvalitetstid! Anonymous poster hash: 27223...639
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Kvantitetstid.....kvalitetstid! Anonymous poster hash: 27223...639 Nei, vi er bare sammen.. Masse Uten å gjøre noe spesielt Anonymous poster hash: 4fffd...dfe
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Jeg jobber .80%, han 100. Jeg gjør mest lager middag og vasker klær, alt resten deles ca likt. Fungerer for oss. Anonymous poster hash: 964eb...874
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Vi har til dels felles økonomi. Dvs lån og forsikring betaler han, jeg betaler sfo, barnehage, klær og slikt til barna, alt av julegaver, mesteparten av mat, strøm osv. Men han mener at om han går ned i stilling vil han likevel potensielt tjene mer enn meg og at hvis jeg skulle kunne si noe om den saken så må min 100% stilling bringe inn mer cash enn den gjør nå. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Hi Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Høres ut som en veldig egoistisk mann - som ikke vil dele verken fritid eller penger med deg. Siden han har så god råd at han kan gå ned i stilling og få mer fritid, mens det likevel går greit rundt økonomisk for hans del - mens du sikkert bruker all inntekten din på familien og må fortsette å jobbe fullt? Jeg håper du eier halvparten av huset og er sikker på at du får din del av verdiene ved et evt. brudd, siden han nå betaler ned på hus og lån (investering), mens du tar alle de løpende utgiftene man ikke får noe igjen for. Anonymous poster hash: 07234...07a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Vi har til dels felles økonomi. Dvs lån og forsikring betaler han, jeg betaler sfo, barnehage, klær og slikt til barna, alt av julegaver, mesteparten av mat, strøm osv. Men han mener at om han går ned i stilling vil han likevel potensielt tjene mer enn meg og at hvis jeg skulle kunne si noe om den saken så må min 100% stilling bringe inn mer cash enn den gjør nå. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Kjenner at den mannen sitt verdisyn står så langt frå mitt at eg ikkje hadde kunne delt livet med han. Anonymous poster hash: 0c377...5d5
Violeta Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 Jeg jobber 80 %, han 200 % omtrent (fra 6-15.30 og 19-23 så og si hver dag minus lør/søn da han jobber cirka 6 timer per dag). Jeg gjør alt husarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Før var det 80-20 i mannens favør, nå er jeg syk så nå er det 80-20 i mitt favør. Prøv å sett dere ned med en liste over hva dere mener må gjøres hver dag, uke og måned å fordel det rettferdig mellom dere. Sånn at begge to synes deg er rettferdig altså. Anonymous poster hash: 1e6bf...4c5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #18 Skrevet 1. februar 2015 .... Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Superdolly Skrevet 1. februar 2015 #19 Skrevet 1. februar 2015 Vi har til dels felles økonomi. Dvs lån og forsikring betaler han, jeg betaler sfo, barnehage, klær og slikt til barna, alt av julegaver, mesteparten av mat, strøm osv. Men han mener at om han går ned i stilling vil han likevel potensielt tjene mer enn meg og at hvis jeg skulle kunne si noe om den saken så må min 100% stilling bringe inn mer cash enn den gjør nå. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe Det høres ut som om din mann har delt dere inn i et a-lag og et b-lag, der han er på a-laget og du er på b-laget. Personlig hadde jeg ikke orket å leve med en fyr med slike holdninger. Han synes han kan stå fritt til å bestemme alt, uten å samarbeide med deg. Han synes din jobb og inntekt er mindre viktig enn hans. Han synes din fritid er mindre viktig enn hans. Han har sørget for at det er han som betaler de store tingene og opparbeider seg formue, mens dine penger går i det store luket og du ikke får investert i bolig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #20 Skrevet 1. februar 2015 Her jobber han 100% og lager middag nesten hver dag da han er ferdig før meg. Jeg jobber 90% . Husarbeidet er det jeg som gjør det meste av. Han gjør det jeg spør han om, han 'ser' ikke alltid hva som skal gjøres. Men oppvaskmaskin og vaskemaskin kan han sette på. Ang barn så prøver vi å ta kveldsstell og legging annen hver kveld. Anonymous poster hash: e7933...56a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #21 Skrevet 1. februar 2015 Her jobber han 100% og lager middag nesten hver dag da han er ferdig før meg. Jeg jobber 90% . Husarbeidet er det jeg som gjør det meste av. Han gjør det jeg spør han om, han 'ser' ikke alltid hva som skal gjøres. Men oppvaskmaskin og vaskemaskin kan han sette på. Ang barn så prøver vi å ta kveldsstell og legging annen hver kveld. Anonymous poster hash: e7933...56a Økonomisk så har vi en felles regningskonto og matkonto. Jeg trumfa gjennom matkonto fordi jeg følte jeg brukte alt av min lønn, som ikke gikk på felleskonto, på mat. Og at han hver mnd kunne unne seg noe til seg selv og jeg aldri noe til meg selv. Anonymous poster hash: e7933...56a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #22 Skrevet 1. februar 2015 Jeg er ufør og jobber ikke i det hele tatt, mannen er selvstendig næringsdrivende og jobber sikkert 140% Vi har vaskehjelp som tar det tyngste av husarbeid, jeg tar resten. Jeg rydder, jeg tørker over badet, jeg mopper over gulvet, jeg vasker klær, jeg handler og jeg lager middag. Jeg gjør rett og slett så mye jeg klarer. Jeg klarer ikke å holde 100% orden, så mannen tar det som er utover vanlig daglig husarbeid. Som å rydde i skaper, holde orden i boder, pusse vinduer, vaske steikeovnen, måke snø, vaske bil, alt av vedlikehold av hus og hage osv Barna deler vi ganske likt, jeg tar nok en litt større del av stell som tannpuss, legging og slikt men han tar nesten av av oppfølging, kjøring og henting på fritidsaktiviteter og slike ting. For meg er det naturlig at man bidrar etter evne og har omtrent like mye fritid. Anonymous poster hash: 18d24...7b7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #23 Skrevet 1. februar 2015 Han har vel litt vondt for å svelge at han må gjøre "kjerringarbeid" som han kaller det. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #24 Skrevet 1. februar 2015 .. Anonymous poster hash: ee5b4...0fe
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #25 Skrevet 1. februar 2015 Her jobber mannen fullt og jeg jobber halvt. Jeg har barn hjemme, jeg handler, lager middag, tar all klesvask, støvtørking, støvsuging osv. Men alt dette gjør jeg når mannen er på jobb. Når han kommer hjem deler vi på alt ,som rydding av leker, legging av barn osv. Han tar nesten alltid oppvasken. Syns mannen din er en dust utifra det du skriver.. Anonymous poster hash: 820c9...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå