Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Har kommet inn i et litt negativt spor. Har mistet hobbyene mine, vennegjengen har splittet seg og sosiallivet endret seg totalt. Jeg jobber med å ta tak i det og finne igjen til gleden i hverdagen- men noen dager er det litt vanskelig å se en ende på å støvsuge, vaske klær, ta oppvasken, dusje selv, dusje unge, lage middager, finne på middager, kjøre i barnehage og så gjør vi det på nytt. Synes ikke det er noe bedre når jeg ikke har barn hjemme (far har samvær en langhelg i mnd), for jeg klarer ikke finne på noe produktivt annet enn rydding og vasking da heller. Hvordan får man seg et eget liv i voksen alder? Og hva gjør dere for å holde dere positive/glade? Anonymous poster hash: 022aa...725
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Jeg er veldig oppmerksom på alt jeg har å være takknemlig for. Friske, fine barn, og en super mann. Bare ved å være født i Norge er vi uendelig mye heldigere enn de aller fleste i verden. Klesvask er kjipt, men vi har både klær å vaske og vaskemaskin. Vi har mat på bordet, tak over hodet, gratis skolegang og et helsevesen som står parat når vi trenger det, uavhengig av inntekt. For meg hjelper det å sette ting i perspektiv Anonymous poster hash: ee914...072
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Har du noen hobbyer? Jeg har lest flere selvhjelpsbøker og har totalendret meg etter det, er veldig flink å tenke positivt. Det er i tillegg min jevngamle søster som jeg møtes ukentlig og har daglig kontakt med. Mannen min er også veldig positiv. Har selvfølgelig dager hvor jeg har det litt utfordrende, alt er ikke alltid en dans på roser, men jeg er flink til å "justere" tankene mine over på noe positivt hvis jeg møter på en "motbakke". Jeg prøver å fokusere på de positive hendelsene i livet mitt og hvis noe går skeis tenker jeg at jeg uansett har lært noe av det. Jeg er ikke lengre redd for å feile. Hver dag skriver jeg ned tre positive hendelser i min almanakk, får meg til å være bevisst på "de små gledene", trenger ikke være noe ekstraordinært. Jeg føler det er viktig at jeg omgir meg med positive mennesker og at mennesker som gir meg negativ energi, holder jeg meg unna så langt det lar seg gjøre. Jeg føler jeg får glede av matlaging, trening, samvær med mann og datter, samvær med venner, selv om jeg ikke har all verden med venner og gjerne skulle hatt fler, prøver jeg å fokusere på hvor heldig jeg er som har de jeg har. Anonymous poster hash: 8c18e...3b6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Jeg hadde mange ting som gledet meg i hverdagen før, men nå føler jeg at de har minket veldig. Ting jeg gjorde for meg selv som gjorde meg glad. Trengte ikke være store greiene. Men nå har de liksom bare blitt borte. Jeg begynte å lese "helvetesuka", men så måtte jeg levere den tilbake på biblioteket og har ikke somlet meg til å kjøpe den. Har du noen forslag til bøker? Tror helt ærlig at jeg bare trenger en hobby. Også har jeg blitt så innmari avhengig av mannen. Vil bare være med han, og gjøre ting med han- selvom jeg innerst inne VET at jeg har det bedre om jeg har mitt eget liv også. HI Anonymous poster hash: 022aa...725
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Du, jeg er i akkurat samme spor som deg.. Men det jeg tenker er oppskriften er at du bare må bestemme deg for å komme ut av dette. Punkt nr 1: Trene, med høy puls og svette, og styrketrening hjemme i stua! Og om du spiser sukker, slutt med det! Punkt nr 2: vent med "helvetesuka", kan være greit å ikke ha altfor store forventninger til seg selv. Nå skal vi klare å komme oss gjennom hverdagen med hus, barn og middager. Punkt 3: Prøv å gjøre mest mulig husarbeid ferdig før den helga du har barnefri. Du trenger den helga til å gjøre hyggelige ting for deg selv, trene, gå på date med mannen din, gjøre noe hyggelig med ei venninne. Punkt: Øv deg på å gjøre noe uten mannen din, det vil både du og han ha glede av. Han trenger fri fra deg han goså... Jeg vil anbefale å lese lykkeprosjektet av Gretchen Rubin, Sjef i eget liv av Williamsen, Som Bertram sa på Lindmo i kveld: det er nå du må vise hva du er bygd av... Du kan late som du er gladere og sterkere enn du er, så vil du også bli det! Og en ting til: Gled deg over at det blir lysere og lysere for hver dag nå! Alle pliktene hjemme, det er bare å akseptere dem -eller legge seg ned å dø - og det er jo ikke akkurat et alternativ! Ta fram en liten hobby som ikke tar så mye tid, men som er tilfredstillende å gjøre, begynn å strikk et skjerf f.eks! Vel hvis jeg følger mine egne råd..så må det bli bra... blir nesten motivert av meg selv Anonymous poster hash: 03044...42d
shewolf Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Du, jeg er i akkurat samme spor som deg.. Men det jeg tenker er oppskriften er at du bare må bestemme deg for å komme ut av dette. Punkt nr 1: Trene, med høy puls og svette, og styrketrening hjemme i stua! Og om du spiser sukker, slutt med det! Punkt nr 2: vent med "helvetesuka", kan være greit å ikke ha altfor store forventninger til seg selv. Nå skal vi klare å komme oss gjennom hverdagen med hus, barn og middager. Punkt 3: Prøv å gjøre mest mulig husarbeid ferdig før den helga du har barnefri. Du trenger den helga til å gjøre hyggelige ting for deg selv, trene, gå på date med mannen din, gjøre noe hyggelig med ei venninne. Punkt: Øv deg på å gjøre noe uten mannen din, det vil både du og han ha glede av. Han trenger fri fra deg han goså... Jeg vil anbefale å lese lykkeprosjektet av Gretchen Rubin, Sjef i eget liv av Williamsen, Som Bertram sa på Lindmo i kveld: det er nå du må vise hva du er bygd av... Du kan late som du er gladere og sterkere enn du er, så vil du også bli det! Og en ting til: Gled deg over at det blir lysere og lysere for hver dag nå! Alle pliktene hjemme, det er bare å akseptere dem -eller legge seg ned å dø - og det er jo ikke akkurat et alternativ! Ta fram en liten hobby som ikke tar så mye tid, men som er tilfredstillende å gjøre, begynn å strikk et skjerf f.eks! Vel hvis jeg følger mine egne råd..så må det bli bra... blir nesten motivert av meg selv Anonymous poster hash: 03044...42d Så bra Ble veldig motivert nå selv. Jeg har begynt å trene og sluttet med sukker allerede. Og i kveld har jeg booket 2 jentekvelder i Februar (Y) Så det blir bra Lykke til. Hadde vært alright å pratet sammen hvis vi er i litt samme situasjon da? Du kan sende meg PM. Driter i å være anonym på denne, sånn just in case at du vil skrive motiverende til hverandre eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå