Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Føler ikke vi snakker noe særlig sammen .. Vi snakker om våre jobber i samme bransje, hva andre gjør, hva vi kan finne på i helgen. Ingen barn. Ingen dype samtaler.. Tror ikke man skal ha slike samtaler over en flaske vin, men skjønner ikke helt hva man skal snakke om? Er ganske ung, det skjønte dere sikkert. Og hvis jeg vil ta opp noe, kommer det med "din nærmeste som ikke er din nærmeste" opp. Han avbryter, får en telefon, sovner. Vi kan ha det veldig gøy sammen, og har noen felles interesser, er ganske forskjellige men utfyller hverandre veldig godt igjen. Såååå, hva snakker dere om'a? Anonymous poster hash: 1cc5a...445
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Politikk, litteratur, jobb, været, lokalsamfunnet, familie og venner, film, religion og det meste. Alltid noe å snakke om:) Anonymous poster hash: 8d682...d74
Kathrine. Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Kva vi har gjort (minner), kva vi skal gjøre (planlegge ferier og hus og hage), dagen vår og morsomme hendelser. Logistikk. Ikkje så mye egentlig. Lite politikk f.eks.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Jeg og samboer snakker om barn, politikk, kosthold og trening, dagens samfunn, mål og drømmer, musikk, TV-programmer, utdanning, familierelasjoner, venner, i grunn hva som helst. Vi har veldig mye til felles og kan snakke om det meste. Anonymous poster hash: e0900...85f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Vi har fire barn så her går selvfølgelig mye av samtalene på organisering, skole/lekser, venner, fritidsaktiviteter, klær osv osv når det gjelder dem. Men vi snakker også om jobbene våre, om været, om familien, om venner, om ting vi har gjort eller skal gjøre, planlegger oppussing og ting som skal gjøres, om ting vi har hørt på radioen eller sett på TV, om nyhetssaker, ting som står i avisen osv osv. Har vært sammen i 17 år og har enda ikke gått tom for samtaleemner Anonymous poster hash: 59e54...dd4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Kan jeg bli mer interessant ved å lese aviser f.eks? Vi har ikke mye "oppussing" å snakke om, det ene vi skal fixe har han bestemt hvordan skal bli så det er "ferdig-snakka". Anonymous poster hash: 1cc5a...445
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Vi har vært sammen i 6. Leste her inne i går om 7 årskrisen, og lurer på om vi er der!? Anonymous poster hash: 1cc5a...445
Gjest thricane Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Spørsmålet er vel snarere hva vi ikke snakker om. Her går det i alt fra hvordan dagen har vært, hvordan vi skal innrede et rom, fag på skolen, rare folk vi har møtt, utfordringer med jobb og unger, trening, kosthold, politikk, sommerferie osv osv.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Slarv, barna våre, hvordan vi skal pusse opp ting og når, hva vi skal rekke og masse om følelser som å ikke bli sett, hørt eller annerkjent. Vi snakker nok litt forbi hverandre og de dype samtalene har forduftet ettersom barna har vokst til. Anonymous poster hash: 8e9c6...3da
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Fremtiden, planer, ønsker, bøker, mat, reiser, minner, huset, nyheter, barna, oppdragelse, samfunnet, sladder. Mye forskjellig egentlig. Anonymous poster hash: 3aad4...1ff
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Ok. På tide å vokse opp å diskutere viktigere temaer 👍 Anonymous poster hash: 1cc5a...445
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Altså vi snakker jo om alt mulig! Eksempel: Fortid og fremtid, planer vi har for hus eller utdanning, vi snakker om barnet vårt, dagen som var, drømmer for ham, snakker om barnehagen og skole, snakker om hva vi skal gjøre med diverse i hjemmet, snakker om hva vi skal se på tv, ha til middag, helgeplaner, og ikke minst så snakker vi om politikk, dagsaktuelle nyheter, verdensproblemer, litteratur, musikk, hva som skjer i byen vår, osv osv. Alt mellom himmel og jord! Sliter aldri med å finne noe å snakke om liksom... Anonymous poster hash: f356a...a67
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Når jeg kommer hjem fra jobb: Hvor lenge han har vært våken, om han har tanke å legge seg, hva han vil ha til middag, om bikkja har fått tur og hvorfor han ikke har gjort noe i huset i dag heller. Kvelden: han spiller data jeg ser på tv og jobber.. Morgenen: jeg sier 'stå opp og hjelp med med ungene', 2-7 ganger. Av og til får jeg hjelp Som oftest roper jeg 'takk for hjelpa og hade' til ham som ikke har stått opp alikevel. Hverdagsromantikk. 💔 Anonymous poster hash: 5c855...1f0
Mumua Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 Vi snakker om alt mellom himmel og jord. Hverdagsting, religion, politikk, medisin og alt annet som måtte ramle innom hodet nå og da. Vi kan ligge våken en natt å skravle om alt fra vaksiner til hvorfor kattepuser alltid kommer med rompa i ansiktet på folk. Dvs, vi prater om det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå