Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 På landet der jeg har vokst opp er det vanlig å ha betalt ned huset lenge før pensjonsalder...sånn kan det vel neppe være i byene? Sitter folk med huslån til de dør så overtar barna som arver huset lånet også? Anonymous poster hash: 9fb6f...ab4
skjotta Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 På landet der jeg har vokst opp er det vanlig å ha betalt ned huset lenge før pensjonsalder...sånn kan det vel neppe være i byene? Sitter folk med huslån til de dør så overtar barna som arver huset lånet også? Anonymous poster hash: 9fb6f...ab4 I og med at man, både i byen og på landet, har lån på fastsatt nedbetalingstid, så blir de vel ferdige de i byen og. vanlig med høyere lønn i byen enn på landet, så da har de jo bedre betalingsevne.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Ikke så rart når en boligen koster mye mindre på landet. Naturlig med kortere nedbetdlingstid på et lavere lån (ikke alltid) Så er boligverdien høyere i byene, man selger seg ofte ned ved pensjonistalderen i byene (fra enebolig til mindre leilighet) Anonymous poster hash: 8ad26...a25
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Både jeg og mannen tjener vertfall det dobbelte når vi arbeider i by enn på bygda, samtidig som huset er betraktelig dyrere (Det er altså et fett for oss).Vi kommer til å ha nedbetalt huset før begge har fylt 40. Anonymous poster hash: 0aad1...a8b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Neh. De fleste har vel 20-25 års nedbetalingstid, og det er relativt vanlig å ha etablert seg i "den endelige boligen" når man er sånn midt i tredveårene i hvert fall. I byen, altså. Anonymous poster hash: 93b9b...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå