Gå til innhold

Landet vs byen ang huslån

Anbefalte innlegg

Skrevet

På landet der jeg har vokst opp er det vanlig å ha betalt ned huset lenge før pensjonsalder...sånn kan det vel neppe være i byene? Sitter folk med huslån til de dør så overtar barna som arver huset lånet også?

Anonymous poster hash: 9fb6f...ab4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På landet der jeg har vokst opp er det vanlig å ha betalt ned huset lenge før pensjonsalder...sånn kan det vel neppe være i byene? Sitter folk med huslån til de dør så overtar barna som arver huset lånet også?

Anonymous poster hash: 9fb6f...ab4

I og med at man, både i byen og på landet, har lån på fastsatt nedbetalingstid, så blir de vel ferdige de i byen og.

vanlig med høyere lønn i byen enn på landet, så da har de jo bedre betalingsevne.

Skrevet

Ikke så rart når en boligen koster mye mindre på landet. Naturlig med kortere nedbetdlingstid på et lavere lån (ikke alltid)

Så er boligverdien høyere i byene,

man selger seg ofte ned ved pensjonistalderen i byene (fra enebolig til mindre leilighet)

Anonymous poster hash: 8ad26...a25

Skrevet

Både jeg og mannen tjener vertfall det dobbelte når vi arbeider i by enn på bygda, samtidig som huset er betraktelig dyrere (Det er altså et fett for oss).Vi kommer til å ha nedbetalt huset før begge har fylt 40.

Anonymous poster hash: 0aad1...a8b

Skrevet

Neh. De fleste har vel 20-25 års nedbetalingstid, og det er relativt vanlig å ha etablert seg i "den endelige boligen" når man er sånn midt i tredveårene i hvert fall. I byen, altså.

Anonymous poster hash: 93b9b...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...