Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Hvor starter man? Gode tips dere vil komme med? noe dere angret på at dere gjorde/ikke gjorde? Anonymous poster hash: 479ac...ca3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Vi planlegger nå, og det første jeg ville ha spikret er lokale. Når jeg vet jeg har lokale, da vet jeg at jeg har datoen fastsatt, og kan planlegge ut i fra det. Har ikke kommet så mye lenger, så jeg har ikke mer å bidra med MEn jeg kommer til å følge med tråden for tips! Anonymous poster hash: ba762...a45
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Jeg har tenkt meg et lokale, det er ikke så lang ventetid på det så kan ta utgangspunkt i det ja men hvor finner man kjole f.eks? pynt? Invitasjoner? Og penger.. He he:p Anonymous poster hash: 479ac...ca3
QueeenBeee Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Startet med datoen. Når den var på plass booket vi kirken, her er det slik at den første som melder dato får velge klokkeslett. Etterpå startet vi letingen etter lokale og kjolen. Valgte også på dette tidspungtet fargene som skulle brukes. Da var det lettere å få pynten og alt annet på plass underveis. Brukte god tid på å velge menyen til middagen og brukte en kokk jeg stolte på. Da slapp jeg å tenke på maten den dagen. Skriv gjesteliste i god tid og book fotograf tidlig. Jeg fant kjolen min på jenjenhous.com og den var over all forventning. Penere enn på bildet og satt som støpt. Men vet det er mange som har fått humbugg og dritt når de har bestilt Asia-kjoler. Så ha det i bakhodet om du ikke går for norsk kjole. Agape-brud.no har veldig mange fine kjoler. Vi kunne selv velge innmars og utmars i tillegg til salmene under vielsen. La en del tanker ned i dette. Mitt tips er å ha en bok du skriver i underveis. Er mye man tenker "å, det må jeg huske" men som man glemmer. Planlegg godt og dobbel sjekk det meste, det gjorde vi og vi slapp ubehagelige overraskelser. Masse lykke til med den store dagen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Ja vil legge til at jjshouse.com har kjempefine kjoler til en billig penge. Har bestilt kjole der, den var nydelig og satt som et skudd. De skreddersyr til dine mål for en liten ekstra penge, totalt tror jeg kjolen kom på rundt 2000 kr. Og så har jeg vært på ebay og funnet tilbehør og sko. Også: Sett opp et ca budsjett og hvor mye dere vil bruke, både totalt og per gjest (mat, drikke osv). Det gjør det lettere å få oversikt over hva dere kan tilby, og hvilke begrensninger dere evt må sette på menyen, baren eller lignende. Har en perm med skilleark, og der har jeg printet ut gjesteliste, noen menyforslag (med noen vinforslag fra polet) + priser, aktiviteter, overnattingsmuligheter osv osv. Mer kommer nok! Har også satt inn en del blanke ark hvor jeg rabler ned ting jeg kommer på. Et godt tips er å skrive adresseliste til alle gjestene i samme rekkefølge som gjestelisten. Det gjør det enklere å sammenligne og sikre at man har fått med alle når man sender ut invitasjoner NÅ har jeg ikke mer å komme med Anonymous poster hash: ba762...a45
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Dato, lokal, kirke og budsjett står først på lista. Vi reserverte lokale nesten 2 år i forveien, og til tross for det var det allerede begynt å bli utelukket for gunstige datoer. Anbefaler deg å kjøpe et bryllupsmagasin, der finner du bryllupsplanlegger som er et nyttig hjelpemiddel. Jeg vil råde deg til å delegere litt ansvar. Jeg utpekte for eksempel svigermor som kakesjef (dermed ordentlig hun alt som hadde med kakebordet). Mamma var sang og sanghefteansvarlig, forlover blomstersjef osv... Til slutt så angrer jeg på en ting, det var at vi ikke tok bryllupsfotograferingen før kirken. Det tok nesten 2 timer! Anonymous poster hash: a7067...40e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 1.Bestem dere for dato 2. Kirke- det er ikke sikkert datoen dere velger passer for kirken 3. Sett opp budsjett - skal foreldre, svigerforeldre bidra? 4. Lag gjesteliste 5. Lokale 6. Mat, drikke 7. Blomster, greit å velge temafarge slik at alt står i stil (pynt, blomster,servietter, forloverkjole++) 8. Hvis dere skal ha live musikk må dette sikkert bestilles i god tid. 9. Bestille bryllupskaka - noen kjente som lager den? Konditori? Når det kommer til selve kjolen er det sikkert flere butikker i nærheten av der du bor. Søk opp på nettet så finner du det. Leie eller kjøpe? Selv fant jeg mye inspirasjon på nettet, på blogger osv. Se på bloggen til rachel.blogg.no, masse inspirasjon. Mye nyttig i bryllupsmagasiner også. Nå begynner det å bli noen år siden jeg giftet meg og jeg angrer egentlig ikke på noe, men hadde jeg giftet meg i dag hadde mye vært annerledes. Jeg har jo vokst siden den gang så jeg tenker det er naturlig at jeg hadde ønsket andre ting nå... Et tips nå er at det er veldig in med polaroidkamera hvor man tar bilder av alle gjestene og de skriver en hilsen i en bok. Det er litt koselig synes jeg. Mange har morsomme effekter. Etsy.com har også veldig mye fint når det kommer til pynt eller det lille ekstra:) Lykke til og kos deg/dere med planleggingen:)) Anonymous poster hash: e399d...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå