Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Da vi flyttet ut så var svigerfar med og kjøpte tv til oss. Han i butikken sa: ja da vil dere vel sette den på ditt navn (svigerfar), så slipper dere å betale lisens. Vi spurte: er det lov da? Butikkmannen sa: Jada man kan ha 4 lisenser på én person. Med mindre dere gjerne vil betale lisens da he he. Så i god tro så gjorde vi jo dette! Men har nå funnet ut at det er jo per HUSSTAND, ikke per person. Så vi skal jo selvsagt betale lisensen selv. Men har altså ikke betalt hele denne tiden på 3,5 år. Jeg har tv-abonnement som har stått på mitt navn hele tiden så litt rart vi ikke har fått regning pga. av det? Uansett, hva gjør man nå da... kan vi måtte riskere å tilbakebetale alt om vi melder fra? Eller skal vi bare sitte og håpe på å ikke bli oppdaget til den dagen vi kjøper ny tv... uff dette er ikke gøy, hadde aldri gjort det sånn om det ikke var for at han butikkfyren sa det! Dette var forresten en av de største el-foretningene i Norge, så synes jo det er ganske uproft at de oppfordrer til å jukse... Anonymous poster hash: 68e56...5b4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Bare ring og meld deg som eier og si at du må begynne å betsle fra i år. Ikke kommenter de tidligere årene, du, gjort er gjort og i god tro. Anonymous poster hash: bfb38...3f5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Nei den Har ikke tilbakevirkende kraft. Jeg hadde venta til jeg hadde blitt "busta"! :-) Anonymous poster hash: 9e5b2...36f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Jeg overtok vår tv da d ble slutt,. Falt meg aldri inn å melde inn dette til NRK . Den sto jo i hans navn da. Plutselig ringte det jo på døra mi-jeg åpna og i bakgrunn sto tv på VELDIG høyt han spurte om jeg hadde tv og svaret måtte jo bli ja.. (Hadde hatt den i 3 år).. Så sa han "men da skriver jeg opp at du fikk tv i august jeg da, kan minimum sette 3mnd tilbake" ellerno sa han. vi var i november . Han spurte ikke hvor lenge -men siden jeg innrømte det med en gang han spurte så var han vel grei da! Skal vel litt til å bevise noe der uansett...? Anonymous poster hash: 4df51...234
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Jeg snyltet et par år som ung og fattig student. Jeg sendte så en Mail og oppgav navn og adresse, og at jeg skulle betale lisens. De fikk ingen tilbakevirkende kraft, heg fikk bare regning som normalt ved neste lisens. Anonymous poster hash: 4f293...c98
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Oi! Den beskjeden fikk vi også i tv-butikken... Tv'n står på svigermor og vi har aldri betalt lisens (8 år) 😱 Anonymous poster hash: d4b82...39a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Jeg hadde også kjøpt Tv i pappa sitt navn. Betalte ikke lisens på 5 år. Helt til jeg flyttet og ble registrert med kabel tv. Vips så stod det en kontrollør på døra. Fikk regning 6 mnd tilbake i tid. Hadde da flyttet inn for over 1 1/2 år siden. Men han var grei og sa " Ja da sierr vi det var ca 6 mnd side da" Anonymous poster hash: 54545...058
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Takk for svar alle sammen, håper det stemmer at man slipper å betale langt tilbake i tid.. får se hvordan vi løser dette. Ser at man kan sende inn et skjema til NRK om å registrere lisens, men da må man fylle inn dato man fikk tven... vet ikke om det kan straffe seg å fylle inn en nyere dato enn den faktiske sannheten? uff vil ikke lyve, men vil heller ikke betale for flere år når vi handlet i god tro.. Hi Anonymous poster hash: 68e56...5b4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Oi! Den beskjeden fikk vi også i tv-butikken... Tv'n står på svigermor og vi har aldri betalt lisens (8 år) Anonymous poster hash: d4b82...39a Helt utrolig at de som jobber med dette holder på sånn! man stoler jo på at det er riktig når man handler i en seriøs kjede.. Anonymous poster hash: 68e56...5b4
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #10 Skrevet 1. februar 2015 Du får ta en hvit løgn som oss da vi havnet i samme situasjonen som dere for et par år siden. Vi handlet også i god tro. Unnskyldningen vi kom med var at vi overtok denne tven nå nylig. De har bevis mot dere allikevel. Anonymous poster hash: 94ac1...641
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #11 Skrevet 1. februar 2015 Du får ta en hvit løgn som oss da vi havnet i samme situasjonen som dere for et par år siden. Vi handlet også i god tro. Unnskyldningen vi kom med var at vi overtok denne tven nå nylig. De har bevis mot dere allikevel. Anonymous poster hash: 94ac1...641 De har _ingen_ bevis mot dere skulle det stå Anonymous poster hash: 94ac1...641
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #12 Skrevet 1. februar 2015 Jeg fikk også en sånn mann på døren en gang. Han kunne ikke se eller høre tv, men jeg svarte nå ja til spørsmålet om jeg hadde tv likevel . Sa når jeg hadde fått det også, men han skrev en annen dato, så jeg slapp å betale fra da jeg fikk tv Anonymous poster hash: 8a856...96d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #13 Skrevet 1. februar 2015 At folk kommer på døra for å se om man har tv.... idiotisk! Anonymous poster hash: ddb41...9fb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #14 Skrevet 1. februar 2015 Det er vel ingen som egentlig er i god tro hvis de har tv og vet de ikke betaler lisens? Anonymous poster hash: 045f8...8c5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #15 Skrevet 1. februar 2015 Synes det er merkelig at dere ikke forsto dette var "juks" jeg! Anonymous poster hash: a205a...847
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2015 #16 Skrevet 1. februar 2015 At folk kommer på døra for å se om man har tv.... idiotisk! Anonymous poster hash: ddb41...9fb Det kalles lisenskontroll. Anonymous poster hash: c0cb6...0e7
soleia Skrevet 1. februar 2015 #17 Skrevet 1. februar 2015 Eg måtte etterbetale då eg ein gong for lenge sidan melde meg etter å ha hatt tv registrert på foreldra mine i fleire år. Syntes det var vanskeleg å lyge, men svarte litt diffust, så trur eg fekk 6 mnd etterbetaling. Synes det er tåpeleg av dei å halde på slik, om dei ynskjer at folk skal melde seg sjølv. Eg hadde nok ringt og meldt meg, og sagt at eg ville byrje å betale frå no av. Om dei spør kor lenge du har hatt tv en, så kan du feks gjenta at du ynskjer å betale lisens frå no av. Dei kan ikkje vite kor lenge de har hatt tv-en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå