Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 F.eks. Omgangssyke, influensa osv. Der du egentlig er helt utslått... Hvordan organiserer dere hverdagen? Hilsen sliten, syk og sint trebarnsmor Anonymous poster hash: 48942...973
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Man deler på det selvsagt. Den sommer sykest gjør minst.. Anonymous poster hash: 82849...6a1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #3 Skrevet 31. januar 2015 Det er dessverre sånn at mannen blir bare helt dødssyk og klarer ikke løfte en finger når han er syk, den sutrepaven. Jeg er den som må gjøre alt om vi begge er syke. Anonymous poster hash: b7ddf...cd2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Jeg tok den minste som krevde mest og han tok de to andre. Husarbeidet fikk vente til feberen ikke lenger var opp mot 40. Hadde vi hatt mulighet til å få barnevakt så hadde vi nok ordnet det. Anonymous poster hash: 24f11...63c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #5 Skrevet 31. januar 2015 Begge gjør det de orker. Mannen sover seg gjennom sykdom, jeg klarer ikke sove noe særlig, så det blir nok til at jeg gjør mest småting underveis, mens mannen til gjengjeld tar seg sammen for å hente ungene i barnehagen, handle det vi trenger osv. Anonymous poster hash: 7e0bf...a20
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Mannen min sover seg også gjennom sykdom.. Er syk 3-6 dager lenger enn alle andre og tar seg ikke sammen for å gjøre noe.. Og når jeg er like syk, veldig sliten pga 3. sykdomsrunde på 2 uker. Ja, da er tålmodigheten min slutt, i hvertfall ovenfor mannen og hans sutring. Note to self... Bli mann og ta hevn i neste liv... Hi Anonymous poster hash: 48942...973
Gustav Klitt Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Vi gjør det vi orker. Han orker som regel mer enn meg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Jeg blir svært sjeldent syk, men når jeg først blir rammet blir jeg megasyk. Jeg er maximum syk hvert 5 år, men da får jeg skyhøy feber og klarer ikke å bevege en finger. Forrige gang jeg var syk fikk jeg svineinfluensa og jeg trodde jeg låg for døden, så dårlig ble jeg. Uansett, mannen er ganske hyppig syk, men han har sjeldent høy feber slik han blir helt utslått. Han fungerer i grunn ganske bra under sykdom. Jeg og mannen har bare vært syk en gang samtidig, omgangssyken. Jeg gjorde ingenting, mens mannen fikset alt. Dette er den eneste gangen jeg har hatt omgangssyke mens jeg har vært voksen. Han har sikkert hatt det minst 10 ganger etter vi fikk barn, men han "kommer seg til" mye raskere og slipper unna den grusomme feberen. Anonymous poster hash: 644b1...d5c
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Det er dessverre sånn at mannen blir bare helt dødssyk og klarer ikke løfte en finger når han er syk, den sutrepaven. Jeg er den som må gjøre alt om vi begge er syke. Anonymous poster hash: b7ddf...cd2 Sånn er det her også! Blir jeg syk så er han plutselig enda sykere. Sist jeg hadde spysyke og 39 i feber, hadde han diaré. Og var dermed også kjempesyk.. Gjett hvem som lå i sengen til kl 17 på ettermiddagen og gjert hvem som måtte stå opp med ungene!? Anonymous poster hash: e9acd...99f
Cat_Woman Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Da fordeler vi etter evne. Er vi begge helt utslått bytter vi på å ligge på sofaen på skift - to timer hver. Det blir svært enkle middager og husarbeidet flyter, barne-tv står på hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Siden vi fikk førstemann for snart fire år siden kan jeg ikke huske å ha vært så syk at jeg ikke gjør det som må til i huset, 24 timer med omgangssyke eller infulensa er max, er noe redusert men ikke mer enn at jeg leverer barn i bhg, og sørger for det mest basiske uansett. Mannen er mye syk iløpet av vintersesongen, slått ut av infulensa og mageondt og gjør da kun det han MÅ gjøre.... Så svaret må være at jeg fortsatt gjør så mye jeg kan og han minst mulig, men lar huset flyte litt ingen har dødd av litt rot og uorden! Anonymous poster hash: a240d...864
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Da gjør vi ikke mer enn akkurat det vi må, og bytter på å hvile eller sove. Om besteforeldre er hjemme og ikke opptatt trår de til, men det går alltid. Nå har vi veldig små barn da. Anonymous poster hash: 6a99a...471
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Mannen min sover seg også gjennom sykdom.. Er syk 3-6 dager lenger enn alle andre og tar seg ikke sammen for å gjøre noe.. Og når jeg er like syk, veldig sliten pga 3. sykdomsrunde på 2 uker. Ja, da er tålmodigheten min slutt, i hvertfall ovenfor mannen og hans sutring. Note to self... Bli mann og ta hevn i neste liv... HiAnonymous poster hash: 48942...973 Du vet at du kan kreve av ham? Anonymous poster hash: 82849...6a1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 F.eks. Omgangssyke, influensa osv. Der du egentlig er helt utslått... Hvordan organiserer dere hverdagen? Hilsen sliten, syk og sint trebarnsmor Anonymous poster hash: 48942...973 Av en eller annen grunn er han alltid syndere enn meg, så jeg ender opp med hele jobben... Anonymous poster hash: 7fd70...fd6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #15 Skrevet 31. januar 2015 Her er alltid mannen sykest, og blir helt ødelagt, jeg tar meg av alt uansett hvor dårlig jeg er... Når hele huset (5stk) er syke er det bare grusomt. Er han ikke syk men jeg og eller barna er han virkelig på da.. Merkelige greier! Akkurat hatt to runder her, utslitt! Anonymous poster hash: 33d35...665
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #17 Skrevet 31. januar 2015 Mannen min sover seg også gjennom sykdom.. Er syk 3-6 dager lenger enn alle andre og tar seg ikke sammen for å gjøre noe.. Og når jeg er like syk, veldig sliten pga 3. sykdomsrunde på 2 uker. Ja, da er tålmodigheten min slutt, i hvertfall ovenfor mannen og hans sutring. Note to self... Bli mann og ta hevn i neste liv... HiAnonymous poster hash: 48942...973 Du vet at du kan kreve av ham? Anonymous poster hash: 82849...6a1 Han blir så egoistisk at det ikke hjelper at jeg streiker en gang.. Hva gjør du med en mann som ligger i senga på trass?? Eller som er overbevist om at han er dødssyk. Han blir alltid smittet av oss, får alt som går. Jeg var slem og testet ham: Jeg faket sykdom en helg.. Latet som om heg tok smertestillende. Han fikk søren med det også. Ingen feber da, men googlet omvendt feber og hadde plutselig det.. Så da måtte jeg som 'syk' ta alt alene den helgen også.. Har ikke konfrontert ham med det, for jeg synes det var litt stygt av meg å teste ham. Hi Anonymous poster hash: 48942...973
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #19 Skrevet 31. januar 2015 Moren min passer sønnen vår, og vi konsentrerer oss om å prøve å overleve. Anonymous poster hash: cd2e4...6c0
Mamma_til_2 Skrevet 31. januar 2015 #20 Skrevet 31. januar 2015 Her gjør vi like mye under sykdom,men vi har vært heldige og ikke vært syke samtidig.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #22 Skrevet 31. januar 2015 Når mannen er syk så er han syk. Når jeg er syk er jeg også mor. Når mannen sover så sover han selv om jeg er syk og barna våkne. Anonymous poster hash: cb45a...cb4
Elsker livet Skrevet 31. januar 2015 #23 Skrevet 31. januar 2015 Det har vel ikke skjedd at vi er i samme fase av sykdomsforløpet samtidig, så den ene har alltid mer å gå på enn den andre. Men skulle det skjedd hadde nok mannen tatt litt mer enn meg, han er ganske hardhudet. Mens jeg igjen hadde hatt veldig dårlig samvittighet, og følt meg enda verre pga. det. Han hadde også lettere klart å prioritere, altså erklære unntakstilstand, de tingene som ikke er så viktige. Så hadde han brukt svigers til hjelp såpass mye at jeg hadde følt at vi bad om for mye.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #24 Skrevet 31. januar 2015 Nå har det seg sånn at menn ofte får noe som kalles manneinfluensa. Da blir de så syke at de holder på å dø, og kan ikke løfte en finger. Vanlig influensa o.l som vi kvinner får, er aldri så alvorlig at vi ikke klarer noe, og kan fortsatt gjøre det som trengs, og gjerne litt mer. Sånn er det her i huset iallefall, og ser det er ikke bare her. Så kan man jo diskutere hva som er det sterkeste kjønnet... Anonymous poster hash: cf198...3c5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #25 Skrevet 31. januar 2015 Begge står på til de stuper... Som vanlig. Anonymous poster hash: 13ec6...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå