Gå til innhold

Stole på CB fertilitetsmonitor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

 

Kjøpte for 6 mnd tid siden en slik monitor av ei venninne.

Hun hadde veldig lange sykluser.

Min er derimot normal på 28 dager.

Jeg innstilte den aldri da jeg ikke visste dette gikk ann.

Men merket at den var litt treg, og at når jeg hadde en tidligere så begynte jeg testing fra dag 6. Nå derimot kommer ikke test tegnet opp før dag 9.

Brukte den en månedstid i høst men droppa det pga dette.

Tatt den i bruk nå denne mnd.

Leste igår at den kan innstilles på normal igjen som vil passe min syklus best.

Men nå er jeg så godt i gang denne mnd så tenkte prøve en mnd uten å innstille siden jeg da måttet vente en mnd på neste mens.

 

Beklager mye forklaring men måtte bare få d frem for å komme til poenget ;)

 

Jeg er nå på Dag 10.

Testet igår, lav fertilitet dag 9.

Testet idag til middels fertilitet dag 10.

Går den utfifra urintestene mine?

Altså kan jeg stole på hvis jeg feks får høy fertilitet på dag 12 eller 13 som vil være normalt for meg utifra når eggløsningen vanligvis kommer? Dag 14.

Eller er den innstilt på dagene utfifra hennes syklus slik at jeg ikke kan stole på at den er rett?

Selvom jeg da hadde begynt på testing på Dag 9 slik hun gjorde og jeg hadde fått el på Dag 12 feks, ville den kunnet gå rett på høy fertilitet utfifra urintesten mine da på dag 12 eller hadde d blir helt feil for monitoren og derfor ikke vært til å stole på..?

 

Var ikke enkelt å forklare men håper noen skjønner hva jeg mener.

Kunne såklart bare droppet denne mnd og venta til neste etter den er innstilt men d har jeg altså ikke gjort og spør derfor 😝

 

Anonymous poster hash: b0a79...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, innlegget ble postet to ganger 😁

 

Anonymous poster hash: b0a79...2e4

Skrevet

Den "kjenner" jo bare hennes syklus, så da kan du ikke helt stole på den nei. Du må restarte den, og da bruker den den første måneden på å bli kjent med din syklus. Da bruker den 20 tester, og den vil ikke gå opp på "max" den måneden. Jeg brukte derfor el-tester i tillegg den mnd. Måneden etter kjenner den deg bedre, og vil vise lav, høy og max.

 

Anonymous poster hash: 4f2d2...b8a

Skrevet

Den "kjenner" jo bare hennes syklus, så da kan du ikke helt stole på den nei. Du må restarte den, og da bruker den den første måneden på å bli kjent med din syklus. Da bruker den 20 tester, og den vil ikke gå opp på "max" den måneden. Jeg brukte derfor el-tester i tillegg den mnd. Måneden etter kjenner den deg bedre, og vil vise lav, høy og max.

 

Anonymous poster hash: 4f2d2...b8a

Monitoren jeg hadde brukte aldri mer enn 10 tester syklusen.

Om den ikke registrer eggløsning på de testene vil den mest sannsynlig be om testing senere neste syklus. Sånn fortsetter den til den finner eggløsning. Eneste "dumme" for din del nå, er vel at den bruker lengre tid på å treffe eggløsning enn om den kanskje var nullstilt. Den vil be om testpinner ettet din vennines syklus og vil da endre testtidspunkt om den ikke registrerer eggløsning.

 

 

 

Anonymous poster hash: 74da4...71c

Skrevet

Jeg ble gravid på andre forsøk med monitor.

Første syklus traff jeg ikke eggløsning med testperiodene. Men neste syklus kom eggllsningen mot slutten av testperioden. Testingen begynte senere andre gang.

 

Anonymous poster hash: 74da4...71c

Skrevet

 

Den "kjenner" jo bare hennes syklus, så da kan du ikke helt stole på den nei. Du må restarte den, og da bruker den den første måneden på å bli kjent med din syklus. Da bruker den 20 tester, og den vil ikke gå opp på "max" den måneden. Jeg brukte derfor el-tester i tillegg den mnd. Måneden etter kjenner den deg bedre, og vil vise lav, høy og max.

 

Anonymous poster hash: 4f2d2...b8a

Monitoren jeg hadde brukte aldri mer enn 10 tester syklusen.

Om den ikke registrer eggløsning på de testene vil den mest sannsynlig be om testing senere neste syklus. Sånn fortsetter den til den finner eggløsning. Eneste "dumme" for din del nå, er vel at den bruker lengre tid på å treffe eggløsning enn om den kanskje var nullstilt. Den vil be om testpinner ettet din vennines syklus og vil da endre testtidspunkt om den ikke registrerer eggløsning.

 

 

 

Anonymous poster hash: 74da4...71c

Første testperiode bruker den alltid 20 pinner. Deretter 10 (hvis ikke man har lang syklus, da kan den be om 10 til for å finne el).

 

 

 

Anonymous poster hash: 4f2d2...b8a

Skrevet

Du må 0 stille den. Den vil spørre etter fleire tester en normalt.

 

Anonymous poster hash: 90fbe...080

Skrevet

Takker for svar 😊

Da innstiller jeg den nå idag og venter til neste mnd 👌😊

 

Anonymous poster hash: b0a79...2e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...