Gå til innhold

Avvenne smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan avvenner man smokk? Barnet er såpass lite ar hun ikke skjønner forklaringer..

Anonymous poster hash: a78ac...9d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det kanskje litt tidlig å avvenne henne? Jeg tok smokkeavvenningen i forrige uke, datteren min fyller tre i mars. Jeg forberedte henne i to måneder i forkant på at vi skulle sende smokkene hennes til julenissen, og det gjorde vi forrige helg. Vi skrev ett brev til julenissen om at nå var hun så stor at hun ikke lenger trengte smokken, og puttet de i en konvolutt i posten. Det gikk over all forventning. De to første dagene snakket hun ikke om smokken engang, men nå de siste dagene har hun grått noen ganger og spurt om ikke julenissen kan sende tilbake smokkene hennes Jeg hadde forventet meg ett lite helvete, for jeg synes hun har vært ganske avhengig av smokken, så jeg er lettet!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 8dcab...75a

Skrevet

Hun er 20 mnd (skrev en annen tråd nylig). Men hun våkner hele natten og forventer at vi skal gi smokken, så fikk tips om å avvenne henne.. Er du uenig i det?

Skrevet

Altfor tidlig! Vent til 2,5/3 år, når hun forstår mer.

Heng smokken i sprinkelen på senga, vis henne hvor hun finner den, og øv litt. Søvn går i faser. Om du avvenner smokk kan det være andre ting som vekker henne. Ikke stress! Bytt på å stå opp om nettene, og heng smokken slik at hun lett finner den.

Anonymous poster hash: 82333...227

Skrevet

Hva mener du med å henge smokken i sprinkelen?

Skrevet

Dersom du henge smokken i sprinklene må du passe på at tråden er kort nok så den ikke utgjør kvelningsfare.

Faren med å avvenne små barn med smokk når de ikke er klare for det er at de fort kan erstatte småkjent med tommelen. Det er mye vanskeligere å avvenne et barn med tommelsuging enn med smokk senere.

Hva med å bruke vanlig smokkesnor kjøpt på vanlig matbutikk på natten?

Anonymous poster hash: 9cd8f...2cc

Skrevet

Kan de ikke blo kvalt av smokkesnoren?

Skrevet

Kan de ikke blo kvalt av smokkesnoren?

Nei, de vi har hatt er for korte til å utgjøre fare.

Anonymous poster hash: 82333...227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...