Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #1 Skrevet 31. januar 2015 Hva vil du si er riktig å gjøre i denne situasjonen? Har en 1,5-åring (20 mnd) som bruker smokk om natta. I natt skrek hun hysterisk 5 ganger, og jeg gikk inn for å lete frem smokken som hun hadde rotet bort i senga, og stappe i munnen hennes. Våknet opp med migrene idag - herlig... Hva gjør andre barn, burde de ikke bare lete etter smokken selv? Angrer på at vi ga smokk i utgangspunktet (men hadde skrikebaby, suttebehov og jeg kunne ikke amme pga medisiner) Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #2 Skrevet 31. januar 2015 Tidspunktene var forresten 00:11, 03:30, 04:30, 05:30, 06:00. Så fikk ikke nok sammenhengende søvn, la meg 22 og sovnet 23. Poenget er at det er slik ofte, hun skriker hver natt fordi hun har spyttet ut smokken og vil ha den igjen.. Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #4 Skrevet 31. januar 2015 Mange smokkar i senga = mindre skriking.Hun har det, men gidder ikke å lete etter dem fordi hun er så trøtt (og hysterisk) Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #6 Skrevet 31. januar 2015 Smokk som lyser i mørket? Eller ha noen ekstrasmokker lett tilgjengelig for henne? Anonymous poster hash: 562a9...914
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #7 Skrevet 31. januar 2015 Då ville eg vurdert avvenning.Er ikke det veldig tidlig? Hun bruker dem kun om natta eller hvis hun er syk.. Men hadde vært deilig å slippe smokkene... Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #8 Skrevet 31. januar 2015 Smokk som lyser i mørket? Eller ha noen ekstrasmokker lett tilgjengelig for henne?Anonymous poster hash: 562a9...914 Det har jeg faktisk men i natt en av gangene skrek hun så ille at jeg ble redd, trodde hun hadde skikkelig vondt. Men ville bare ha smokken. I natt skal mannen få ta henne Kan forsøke 10 smokker i senga. Men burde jeg drøye å gå inn hvis jeg vet det er masse smokker i senga? Anonymous poster hash: fb8e0...151
*Nøtta* Skrevet 31. januar 2015 #9 Skrevet 31. januar 2015 Avvenning. Et så stort barn har uansett ikke det behovet for smokk som en baby. Avvenne må du jo gjøre uansett. Så hvorfor ikke nå?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #10 Skrevet 31. januar 2015 Avvenning. Et så stort barn har uansett ikke det behovet for smokk som en baby. Avvenne må du jo gjøre uansett. Så hvorfor ikke nå? Hvordan gjør man det? Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #11 Skrevet 31. januar 2015 Smokk som lyser i mørket? Eller ha noen ekstrasmokker lett tilgjengelig for henne?Anonymous poster hash: 562a9...914 Det har jeg faktisk men i natt en av gangene skrek hun så ille at jeg ble redd, trodde hun hadde skikkelig vondt. Men ville bare ha smokken. I natt skal mannen få ta henne Kan forsøke 10 smokker i senga. Men burde jeg drøye å gå inn hvis jeg vet det er masse smokker i senga? Anonymous poster hash: fb8e0...151 Jeg ville drøyet det ja. Heller gå inn å sjekke etter en stund når hun forhåpentligvis har roet seg. Virker til at hun må lære seg å klare dette selv Anonymous poster hash: 562a9...914
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #12 Skrevet 31. januar 2015 Då ville eg vurdert avvenning.Er ikke det veldig tidlig? Hun bruker dem kun om natta eller hvis hun er syk.. Men hadde vært deilig å slippe smokkene... Anonymous poster hash: fb8e0...151 Jeg skrev her inne om flaskeavvenning. Barnet var omtrent like gammel som ditt. Vet du hvor mye hets jeg fikk for at ungen fikk flaske før leggetid (aldri ellers)? Flaske burde nemlig vært avvent for leeeenge siden ifølge de fleste. Det ble sammenlignet med smokk et par ganger (noe hun aldri har brukt) - jeg mener smokk er mye verre. Barnet bruker smokk mye mer enn flaske - det er heller inget ukjent fenomen at smokkebarn våkner oftere på natten! Avvend, du. Det er langt ifra for tidlig. Jeg ville sluttet rundt ettårsalder. Sugebehovet forsvinner fra 6 mndrs alder. Ved ettårsalder er de små nok til å glemme raskere enn en 2-3 åring, og jeg opplever med mi jente at hun er mye mer avhengig av ting nå enn før, hun er mer bevisst hva hun ønsker med seg i sengen osv. Hun er 22 måneder nå. Anonymous poster hash: 41552...da1
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #13 Skrevet 31. januar 2015 Men hvordan avvenner man? Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 Smokk med lenke ble løsningen her. Anonymous poster hash: c6237...f59
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #15 Skrevet 31. januar 2015 Vi avvente ved ca 1år av samme grunn som det du sliter med. Vi la han uten smokk og det ble jo et hel...* spetakkel. Han skrek og vi skrek! 4de natta la han seg pent ned uten å skrike og sov hele natta. Det var 3 grusomme netter, men jeg er sååå glad vi tok kampen. Vi gikk jo inn til han når han skrek, men smokke fikk han ikke. Lykke til! Anonymous poster hash: 830dc...ac3
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #16 Skrevet 31. januar 2015 Hvis jeg allikevel måtte opp så mange ganger for å gi henne smokken så hadde jeg helt klart startet avvenning med en eneste gang. Anonymous poster hash: 1dbd7...396
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #17 Skrevet 31. januar 2015 slutt å putt smokken i munnen hennes, gi den til henne i hånda. Slik at hun må putte den på plass selv... Da blir det lettere å venne henne på å lete også ;-) Anonymous poster hash: 7e05a...b7f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #18 Skrevet 31. januar 2015 Vi festet smokk i smokkelenke i sprinklene på senga. En på hver side av puta. Da var de lette å finne, og vi slapp å stå opp for å lete:- Avvenning gjorde vi rundt to og et halvt år, fjernet alle unntatt en smokk i ukene før. Snakket en del om å bli stor og slutte med smokk, gav den siste til kaptein sabeltann i Dyreparken. Gikk helt problemfritt. Anonymous poster hash: 94ea3...f6f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #19 Skrevet 31. januar 2015 Min hyler eller sutrer i søvne mens han leter etter smokken, men han finner den ikke alltid selv siden han sover da. Det kan skje en gang eller 10 ganger, men stortsett bare frem til kl 23, etter da sover han som en stein. Vi har mange smokker i senga hans og jeg pleier å legge flere ved hodet hans når han blir lagt og ellers om han har byttet ende hvor han har hodet. Han skifter hodeende en del. Jeg legger også noen ganger en smokk i hånden hans, så om han mister den i munnen så har han mest sannsynlig en i hånden som han kan putte inn i munnen. Anonymous poster hash: 14c37...d52
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2015 #20 Skrevet 2. februar 2015 Hun ble sur da jeg la smokker ved siden av og i hånda. Ropte "nei" og kastet dem men vil ha en i munnen da. Våkner fortsatt Anonymous poster hash: fb8e0...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå