Iiiiik Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 10-åringen var med noen kompiser hjem til en annen kompis i dag. Da han kom hjem, kunne han fortelle at kompisen hadde sittet på farens fang og styrt bilen mens de fire andre satt på. Det er snakk om ca to km på en smal og svingete vei hvor det ikke er plass til å møte en annen bil. Jeg kjenner jeg blir så utrolig irritert. Liker ikke at folk lærer ungene at det er greit å sitte på fanget og styre bilen uansett, men med andres barn som passasjerer?!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Ikke greit, og hvertfall ikke med andres barn i bilen. Anonymous poster hash: 287dc...7a0
piranha Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Sær, nei!!!! Jeg hadde blitt fly forbanna, det er faktisk helt uhørt. Hadde ikke tatt fem øre for å si i fra til denne faren hva jeg mente om saken heller, ordentlig uforsvarlig. Det er faktisk ikke tøft å oppføre seg som en umoden 18-åring når man skal være en ansvarsfull voksen!
Pengetreet Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Det ville jeg også reagert på. Jeg ville nok sagt fra til faren at dette skal skje med mitt barn i bilen.
skinnfilla Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Det er ikke greit og du er ikke sær! Det er utrolig uansvarlig , og ikke minst unødvendig!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Jeg hadde ikke likt i det hele tatt!! Jeg ville også blitt særdeles forbannet om denne veien var preget av mye møtende trafikk, og at den var uoversiktlig. Dette skaper en faresituasjon og jeg hadde naglet denne faren kraftig til veggs om han hadde satt min unges liv i potensiell fare!! Om det er på en skogsvei uten særlig møtende trafikk, er det selvsagt fremdeles ikke greit, men da er de fleste fareelementene borte. Jeg hadde selvsagt snakket med faren, og gitt klar beskjed om at dersom min unge skal være medpassasjer i deres bil blir det utelukkende når en person med gyldig førerkort kjører bilen. Anonymous poster hash: e190c...f1a
Dama på bygda Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Det fikk vi liv til når jeg var liten også. Husker hvor gøy det var☺
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Det kommer veldig an på hva slags vei det er. Vi fikk gjøre det da vi var små, og eldste har fått gjort det. Man kjører i gangfart omtrent, og ungen har selvsagt ikke ansvar for styringa helt selv.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Vi gjorde det da vi var små. Å ungene mine får lov de 100 meterne det er fra postkassen og opp. Slutt å Vær så hysterisk. Anonymous poster hash: ffa3b...f36
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Vi gjorde det da vi var små. Å ungene mine får lov de 100 meterne det er fra postkassen og opp. Slutt å Vær så hysterisk. Anonymous poster hash: ffa3b...f36 Det var 2 KM på en smal svingete vei, med andre barn i bilen. Nei, HI er ikke hysterisk. Hun tenker ANSVARLIG. Anonymous poster hash: ccf17...bfa
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Vi gjorde det da vi var små. Å ungene mine får lov de 100 meterne det er fra postkassen og opp. Slutt å Vær så hysterisk. Anonymous poster hash: ffa3b...f36 Jeg tenker at folk kan gjøre hva f de vil men IKKE med andres barn i bilen!!!! Samme som at jeg driter i om nabogutten får spille 18-årsspill men klikker for meg hvis han får gjøre det når guttungen min er på besøk! Anonymous poster hash: 34280...15e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #14 Skrevet 31. januar 2015 Det kan da umulig være lov? Jeg hadde ringt faren og sagt at det er helt uaktuelt å sette mitt barns liv i fare på denne måten, og at jeg anmelder ham til politiet dersom det skjer igjen. Vet at dette ble observert i en barnehage, en mor hadde barnet sitt på fanget og kjørte avgårde. Det ble skrevet avviksmelding og mor fikk beskjed om at det ville bli anmeldt til politiet om det skjedde igjen. Anonymous poster hash: 3e462...366
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #15 Skrevet 31. januar 2015 Du er sær, ja. Han satt på fanget, faren kunne når som helst tatt i rattet eller tråkket på bremsen... Anonymous poster hash: a16b2...aac
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #17 Skrevet 31. januar 2015 Det var vanlig da jeg var liten. Husker jeg styrte bilen mye da vi skulle kjøre på grusvei i skogen for å fiske. Men i dag er ting litt annerledes. Hadde du spurt mine foreldre, ville se sagt at du var sær. Jeg synes ikke du er sær, 4 åringen min får bli med å styre på gårdsplassen, men ikke på en hovedvei, hvor det er annen trafikk. Anonymous poster hash: 30050...8be
frk Nilsen Skrevet 31. januar 2015 #18 Skrevet 31. januar 2015 Du er ikke sær! Hadde flydd i taket om det hadde skjedd med mine! Jeg og fikk sitte på fanget til pappa og styre bilen når jeg var liten, jeg synes det var gøy. Men det betyr ikke at det var greit av den grunn, husker mamma ble rasende!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #20 Skrevet 31. januar 2015 Ikke greit, og du er ikke sær. Hadde blitt dfitforbanna!! Uforsvarlig far! Anonymous poster hash: 06107...9ec
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2015 #21 Skrevet 31. januar 2015 Du er sær, ja. Han satt på fanget, faren kunne når som helst tatt i rattet eller tråkket på bremsen...Anonymous poster hash: a16b2...aac Men ungen sitter jo ikke verken riktig eller forsvarlig!! Anonymous poster hash: 06107...9ec
QueeenBeee Skrevet 31. januar 2015 #22 Skrevet 31. januar 2015 Dette er ikke greit i det hele tatt. Fikk lov vi også da vi var små. Korte turer uten andre i bilen. Ikke 2 km med andres barn i bilen.
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 31. januar 2015 #23 Skrevet 31. januar 2015 Jeg hadde ikke tillatt det
Iiiiik Skrevet 31. januar 2015 Forfatter #24 Skrevet 31. januar 2015 Takk for alle svar. Jeg skjønner at jeg er litt sær når jeg generelt reagerer på at barn "styrer" bilen. Ser at det er noen som gjør det rundt oss på vei hjem fra barnehagen også eller bortover villaveien og jeg synes ikke noe om det. Hjelper lite at man syntes det var gøy selv da man var barn. Det må jeg imidlertid ta på min egen kappe, har ikke all verdens med det. Men synes fortsatt at det er ugreit at noen gjør det med mitt barn i bilen. Guttene skulle jobbe med en skoleoppgave, sønnen var derfor med hjem til en han ikke pleier å være sammen med. Orker derfor ikke å si noe om det til faren, regner med at han vil riste temmelig oppgitt på hodet og mene at han jo hadde kontroll. Så lenge det er svært usannsynlig at mitt barn skal dit igjen, lar jeg det bli med egen irritasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå