Gå til innhold

Babycall - ønsker erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille mageboer melder snart sin ankomst, og vi tenkte å skaffe oss en babycall.

Vi har sett på to ulike fra Philips, men vil gjerne høre om noen har erfaringer å dele. De to modellene vi står mellom er SCD505: https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/babycall/philips-dect-babymonitor-scd50500/ og SCD570: https://www.flust.no/barn-og-baby/barneutstyr/babycall/philips-avent-babycall-scd57000/

Slik det ser ut nå, heller vi mot den enkleste utgaven, 505. Men er det noen som vil anbefale 570 i stedet for - så vidt jg har forstått er det noen flere funksjoner en får med den som heter 570, bl.a mulighet for å snakke til babyen gjennom babycallen, beroligende nattlys og vuggesanger, og mulighet til å se temperaturen der som babyen er. Det er muligens bare det siste med temperatur som vi ser for oss at er noe vi vil ha nytte av - men dette er førstemann, og vi vet jo ikke.

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: 2476c...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt en hvor babyenheten går på batteri, slik at du har mulighet til å ha barnet sovende i vogna. :-)

Dersom du går for en av disse er ikke temperatur så viktig, da det sjelden blir veldig varmt inne uten at du er klar over det.

Anonymous poster hash: 93aa1...7b2

Skrevet

Jeg ville valgt en med video. Kjempekjekt!

Anonymous poster hash: 07fdb...903

Skrevet

Vi har en som har alle de ekstrafunksjonene du nevner. 

Og vi har aldri brukt noen av dem, utenom temperaturmåleren. Den synes jeg er kjempenyttig og ville ikke vært foruten.

Skrevet

Jeg ville valgt en hvor babyenheten går på batteri, slik at du har mulighet til å ha barnet sovende i vogna. :-)

Dersom du går for en av disse er ikke temperatur så viktig, da det sjelden blir veldig varmt inne uten at du er klar over det.

Ja, det var lurt - babyenheten på batteri, det skal vi huske på!

Det med temperatur, tenkte vi ifht soving i vogna ute, vet ikke om det har noe for seg jeg?

Skrevet

Jeg ville valgt en med video. Kjempekjekt!

Anonymous poster hash: 07fdb...903

Det er vel sånn ca det eneste vi har tenkt at vi ikke trenger - men hva vet vel vi om hva vi plutselig kan føle at vi trenger ;)

Skrevet

Er det noen andre funksjoner på babycallen dere ikke ville vært uten? :)

Skrevet

Babyenhet som kan både gå på batteri og i kontakten. Jeg savner temperaturmåler intenst på våres. Jenta vår vil ha det sånn og sånn når det gjelder temperatur, ellers sover hun ikke gjennom natta. Sover barnet i vogn ute er det også en god idè. Noen babyer og barn kan man ta på uten å forstyrre søvnen, andre ikke. Min er av sistnevnte. En flue kan ikke fise uten at hun våkner, langt mindre kan vi ta på henne.

Vi venter andremann nå, og skulle ønske babycallen vi har kunne hatt to babyenheter på samme foreldreenhet. 

Jenta vår er også veldig glad i uroen sin (kun musikken, ikke noe annet). Hun trenger den for å sovne rolig, faktisk. Jeg skulle ønske det var integrert på babyenheten og at man kunne slå den av og på via foreldreenheten (uroen varer bare 30 min og har hun ikke sovnet til da, må vi inn og sette den på på nytt, og da blir det gråting. Det skjedde myyye da hun var 0-1 år og slet med innsovning). 

Anonymous poster hash: d12e2...fda
Skrevet

Det med temperatur, tenkte vi ifht soving i vogna ute, vet ikke om det har noe for seg jeg?

Temperatur er genialt i forbindelse med soving i vogn. 😊:-) det jeg mente var at dersom du går for ett av de to alternativene du nevnte, så kan vel ikke de brukes i vogn (uten skjøteledning ), og du trenger ofte ikke vite temperatur på soverommet. :-)

Skrevet

Temperatur er genialt i forbindelse med soving i vogn. 😊:-) det jeg mente var at dersom du går for ett av de to alternativene du nevnte, så kan vel ikke de brukes i vogn (uten skjøteledning ), og du trenger ofte ikke vite temperatur på soverommet. :-)

Ja, da skjønner jeg :)

Skrevet

Det du MÅ ha er en babycallen hvor foreldreenheten gir beskjed dersom den ikke får signal fra babyenheten. Vi lånte en babycall en gang (husker ikke merket), og trodde babyen vår sov, men så viste det seg at babyenheten hadde skrudd seg av, uten at foreldreenheten ga beskjed. Det er litt skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...