Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Fått jobb som ufaglært assistent på sykehjem. Så var det dette med ansiennitet.. Jeg har 6 år hjemme med egne barn. Hatt jobb siden desember 2011, dvs 3 hele år + 2mnd. Så jobbet jeg en periode som assisent ved noen boliger. Men jeg husker ikke helt nøyaktig når jeg sluttet.. Om jeg ikke er helt på jordet når jeg sier ca 10mnd i den jobben, vil jeg få for det også? Er det bare hele år som teller, eller teller mnd også? (Tenker spes på den jobben jeg har hatt i 3år og 2mnd, og om jeg da faktisk er oppe i 10års ansiennitet?) Noen som vet dette?? Anonymous poster hash: 48e23...d2f
anonymsuperbruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Det beste er vel å be om tjenestebevis fra de stedene du har arbeidet tidligere? Der jeg jobber, holder det ikke å bare si hvor og hvor mye man har jobbet.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Det beste er vel å be om tjenestebevis fra de stedene du har arbeidet tidligere? Der jeg jobber, holder det ikke å bare si hvor og hvor mye man har jobbet.Det holder vel ikke noe sted. Anonymous poster hash: 73fc9...2c2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Det beste er vel å be om tjenestebevis fra de stedene du har arbeidet tidligere? Der jeg jobber, holder det ikke å bare si hvor og hvor mye man har jobbet. Neida, det vet jeg:) Satt bare å tenkte over det nå.. Anonymous poster hash: 48e23...d2f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 HI her igjen.. Det siste året i jobben min var jeg i fødselspermisjon. Får jeg fortsatt for det? Det året er ikke med i de 6 årene med omsorg for barn.. Anonymous poster hash: 48e23...d2f
Spanskeflua Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Jeg mener det er maks 3 år man kan få for barn,hvis ikke reglene er endret nylig. Måneder teller også,ikke bare år,og du må ha tjenestebevis for å få uttelling.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Jeg mener det er maks 3 år man kan få for barn,hvis ikke reglene er endret nylig. Måneder teller også,ikke bare år,og du må ha tjenestebevis for å få uttelling. Det var det jeg trodde også, men det stod i tariffen at for stillinger uten krav til utdanning var den 6år😊 Anonymous poster hash: 48e23...d2f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 HI her igjen.. Det siste året i jobben min var jeg i fødselspermisjon. Får jeg fortsatt for det? Det året er ikke med i de 6 årene med omsorg for barn.. Anonymous poster hash: 48e23...d2f Noen som vet dette?😊 Anonymous poster hash: 48e23...d2f
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Får man ansinnitet for tidligere arbeidserfaring hvis arbeidet ikke er relevant for jobben? Jeg har 6 år med forskjellige typer arbeid, alt fra "kassedame", bartender, servitør, selger osv. Skal begynne å jobbe på sykehjem nå som ferdig utdannet sykepleier i juni, men teller det da som ansinnitet for min del? Anonymous poster hash: 064f0...163
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Får man ansinnitet for tidligere arbeidserfaring hvis arbeidet ikke er relevant for jobben? Jeg har 6 år med forskjellige typer arbeid, alt fra "kassedame", bartender, servitør, selger osv. Skal begynne å jobbe på sykehjem nå som ferdig utdannet sykepleier i juni, men teller det da som ansinnitet for min del? Anonymous poster hash: 064f0...163 Dette varierer fra sted til sted, hva som er forhandlet fram av arbeidstakerorganisasjonene Anonymous poster hash: 4f21b...00f
Spanskeflua Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Hos oss får assistenter godkjent all arbeidserfaring mens fagarbeidere bare det som er relevant for yrket.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #13 Skrevet 30. januar 2015 Det må være relevant for at det skal telle. Dette er noe du må forhandle om. Anonymous poster hash: 5766f...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå