Gå til innhold

Lurer på dette med ansiennitet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått jobb som ufaglært assistent på sykehjem. Så var det dette med ansiennitet..

Jeg har 6 år hjemme med egne barn.

Hatt jobb siden desember 2011, dvs 3 hele år + 2mnd.

Så jobbet jeg en periode som assisent ved noen boliger. Men jeg husker ikke helt nøyaktig når jeg sluttet.. Om jeg ikke er helt på jordet når jeg sier ca 10mnd i den jobben, vil jeg få for det også?

Er det bare hele år som teller, eller teller mnd også? (Tenker spes på den jobben jeg har hatt i 3år og 2mnd, og om jeg da faktisk er oppe i 10års ansiennitet?)

Noen som vet dette??

Anonymous poster hash: 48e23...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel å be om tjenestebevis fra de stedene du har arbeidet tidligere? Der jeg jobber, holder det ikke å bare si hvor og hvor mye man har jobbet.

Skrevet

Det beste er vel å be om tjenestebevis fra de stedene du har arbeidet tidligere? Der jeg jobber, holder det ikke å bare si hvor og hvor mye man har jobbet.

Det holder vel ikke noe sted.

Anonymous poster hash: 73fc9...2c2

Skrevet

Neida, det vet jeg:)

Satt bare å tenkte over det nå..

Skrevet

HI her igjen..

Det siste året i jobben min var jeg i fødselspermisjon. Får jeg fortsatt for det? Det året er ikke med i de 6 årene med omsorg for barn..

Skrevet

Jeg mener det er maks 3 år man kan få for barn,hvis ikke reglene er endret nylig. Måneder teller også,ikke bare år,og du må ha tjenestebevis for å få uttelling.

Skrevet

Jeg mener det er maks 3 år man kan få for barn,hvis ikke reglene er endret nylig. Måneder teller også,ikke bare år,og du må ha tjenestebevis for å få uttelling.

Det var det jeg trodde også, men det stod i tariffen at for stillinger uten krav til utdanning var den 6år😊

Skrevet

HI her igjen..

Det siste året i jobben min var jeg i fødselspermisjon. Får jeg fortsatt for det? Det året er ikke med i de 6 årene med omsorg for barn..

Noen som vet dette?😊

Skrevet

Får man ansinnitet for tidligere arbeidserfaring hvis arbeidet ikke er relevant for jobben? Jeg har 6 år med forskjellige typer arbeid, alt fra "kassedame", bartender, servitør, selger osv. Skal begynne å jobbe på sykehjem nå som ferdig utdannet sykepleier i juni, men teller det da som ansinnitet for min del?

Anonymous poster hash: 064f0...163
Skrevet

Får man ansinnitet for tidligere arbeidserfaring hvis arbeidet ikke er relevant for jobben? Jeg har 6 år med forskjellige typer arbeid, alt fra "kassedame", bartender, servitør, selger osv. Skal begynne å jobbe på sykehjem nå som ferdig utdannet sykepleier i juni, men teller det da som ansinnitet for min del?

Anonymous poster hash: 064f0...163

Dette varierer fra sted til sted, hva som er forhandlet fram av arbeidstakerorganisasjonene

Anonymous poster hash: 4f21b...00f

Skrevet

Hos oss får assistenter godkjent all arbeidserfaring mens fagarbeidere bare det som er relevant for yrket.

Skrevet

Det må være relevant for at det skal telle.

Dette er noe du må forhandle om.

Anonymous poster hash: 5766f...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...