Gå til innhold

Uke 26(25+2) innkjøp til barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noen ting til barnet. Borsett fra 10 sett med klær. bodyer og litt forskjellige. Ellers har jeg også kjøpt inn en brukt barnevogn, med sportdelen og den andre som barnet skal ligge på som baby (vet ikke hva den heter) + en brukt bil stol, brukt spisestol, brukt vippestol. Brukt baby call, og brukt bryst pumpe! Alt dette kjøpte jeg fra ei vennine av min søster for 3000 kr.

Tenker at jeg kanskje vurdere å kjøpe alle disse nye, pga jeg er så usikker på om jeg har lyst å ha brukte ting til barnet mitt når jeg heller ikke synes de var så fine. Eventuelt at jeg legger de hos mine foreldre, slik at jeg kan bruke de når jeg er hos de. De bor jo en time med meg.

Mitt spm er når burde jeg å kjøpe alt det barnet trenger?hva synes dere? Slutten av februar eller i mars? Barnet kommer jo ikke før mai...

Anonymous poster hash: 6e652...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jobber med å selge slikt utstyr, og det er veldig forskjellig hvor tidlig ute folk er med å kjøpe inn utstyr. Noen er bare tre mnd på vei, noen er sent ute og ser ikke på vogn før en måned før termin.. Det er litt sent, spesielt med tanke på vogn, da det av og til er bestillingstid på ulike merker eller farger. Har hatt haugevis av kunder med termin i mai i det siste :)

Ville absolutt gått til en forhandler og sett på vogner og snakket med betjeningen om hvilke vogner en kan velge mellom, slik at de kan foreslå vogner som er tilpasset ditt bruk (f.eks. har det noe å si om den er stor eller liten sammenlagt? Vekten på vognen? Hvordan er den å kjøre, skal du kun gå på asfalt, eller trille i skog og mark? Prisklasse? osv). Da får du en pekepinn på om vognen du har kjøpt brukt passer ditt behov, om du vil ha en ny et cetera.

Så vil jeg nevne bilstol, anbefaler aldri brukt vi da, da en aldri kan vite hvordan den er behandlet. Selv om den ser fin ut kan materialene/polstringen være skadet/ fått slag eller vært i kollisjon. Så ville ikke brukt en brukt bilstol utenom fra nær famile stolte fullt på. Av det jeg har sett syns jeg heller ikke brukte bilstoler har så god pris, ikke sammenlignet med hva en kan få en splitter ny for, som garantert ikke har vært i kollisjon :)

Bilstol og vogn er greit å ha litt tidlig, du vet jo aldri om du føder til termin, kanskje kommer nurket lenge før.

Brukt babycall hadde jeg lett brukt, ser ikke poenget med å måtte ha en ny dersom den brukte funker fint. Samme med vippestol.

Handler jo om økonomi oppi dette også, hva du vil og kan bruke :)

Bag/bagdel heter forresten en delen en bruker de første ca. 6 mnd. 

Anonymous poster hash: d5122...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...