Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har med min lille hund på kontoret i dag. Må kjøpe en lampe innen helgen fordi elektriker kommer for å installere den på mandag. Datteren min på 8 skal på stevne i morgen og jeg må være med, så jeg får ikke gått i butikker da. Har ikke bil og det tar ca. en halvtime å komme seg fra sentrum, der jeg jobber, og hjem. Hadde vært veldig greit å unne få kjøpt den lampen etter jobb, men så var den bikkja, da... Vil ikke binde den utefor, for butikken ligger i en veldig travel gate, er redd noen vil stjele den (fin rasehund....som jeg selvsagt elsker). Anonymous poster hash: 578e4...46a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Denne signerer jeg! Hadde du kommet inn i min butikk drassende på ei bikkje, lita eller stor, så hadde jeg i rolig og hyggelig tone bedt deg forlate butikken umiddelbart. Hadde du ikke etterkommet det, så hadde jeg fortalt deg nøyaktig hva jeg mente, i mindre hyggelig ordelag. Anonymous poster hash: 74ea2...4b0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Du kan vel binde den utenfor? Tar vel ikke så lang tid å kjøpe en lampe. Personlig hadde jeg ikke brydd meg om bikkja var med inn da jeg kunne bodd i en dyrehage men skjønner at folk flest er dyreskye Anonymous poster hash: 95141...836
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Spør de som driver butikken du. Det er helt sikkert ok. Bare her inne det er ekstreme hundehatere. Anonymous poster hash: 07d7a...c92
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Denne signerer jeg! Hadde du kommet inn i min butikk drassende på ei bikkje, lita eller stor, så hadde jeg i rolig og hyggelig tone bedt deg forlate butikken umiddelbart. Hadde du ikke etterkommet det, så hadde jeg fortalt deg nøyaktig hva jeg mente, i mindre hyggelig ordelag. Anonymous poster hash: 74ea2...4b0 Kjære. Du var da utrolig teit. Anonymous poster hash: 07d7a...c92
Bustetroll Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Hvis det ikke står noe skilt på Døra så kan du fint ta med hunden inn!
Bustetroll Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 La hunden stå ute eller la være å kjøpe lampa. Hunder har ingenting inne i butikker og kjøpesenter å gjøre. Eneste unntaket må være hjelpehunder, det er greit. Men la nå hunden være hjemme, ute eller vente i bilen. Skjønner ikke hvorfor hunder må behandles som barn?? Anonymous poster hash: deb69...2af
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på Det er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Ja hvis man ikke behandler hundene som babyer er man hundehatere! Nei hunder har ingenting på butikker og kjøpesenter å gjøre, de skal bevege seg utendørs og få kos inne! Hilsen hundeeier Anonymous poster hash: be2da...282
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Hos oss er ikke hunder velkomne, møbler som skal selges osv skal ikke være fulle i allergener fordi noen på død og liv skal ha med bikkja. Den kan vente i bilen. Anonymous poster hash: 43647...fb8
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #13 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på Det er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836 Dette er bare rykter. Utrolig ufint å spre slikt. Romfolk spiser ikke hunder mer enn du og jeg! Anonymous poster hash: 8bdf9...d0e
Bustetroll Skrevet 30. januar 2015 #14 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på Det er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836 Min gamle hund kunne jeg fint sette utenfor. Folk viket unna han (Ulv ). Men han jeg har nå er en 2'kilos pelsdott. Han blir heller aldri med fremmede, men han er jo ikke vanskelig å løfte opp akkurat
Bustetroll Skrevet 30. januar 2015 #15 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på Det er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836 Dette er bare rykter. Utrolig ufint å spre slikt. Romfolk spiser ikke hunder mer enn du og jeg! Anonymous poster hash: 8bdf9...d0e De sitter jo og griller duer og måker på åpen gate, så det hadde ikke vært SÅ spesielt
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #16 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen på Det er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836 Dette er bare rykter. Utrolig ufint å spre slikt. Romfolk spiser ikke hunder mer enn du og jeg! Anonymous poster hash: 8bdf9...d0e De sitter jo og griller duer og måker på åpen gate, så det hadde ikke vært SÅ spesielt Forskjell på å spise en due og å stjele og spise en hund? Eh, neida! Anonymous poster hash: 8bdf9...d0e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #17 Skrevet 30. januar 2015 Du ringer elektrikeren og utsetter avtalen til du har mulighet til å kjøpe lampen uten hunden. Der ikke lov å binde den utenfor en butikk ei heller å ta den med inn siden dette ikke er en førerhund på jobb. Anonymous poster hash: 287af...717
snille-nille Skrevet 30. januar 2015 #18 Skrevet 30. januar 2015 Det er bare å spørre, de fleste sier ja. Her i nærheten er det tom en interiørbutikk med et skilt som sier at hunder er hjertelig velkommene inn :-)
Gjest Kira Skrevet 30. januar 2015 #19 Skrevet 30. januar 2015 Tråden er moderert etter denne reglen: * Oppfordringer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende. Kira
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #20 Skrevet 30. januar 2015 Entn binder du hunden utenfor eller så lar du være å kjøpe lampa. Du tar ikke med deg en hund inn i butikken fordi du er redd noe skal stjele den?! Anonymous poster hash: 316a3...6d2 Det er vel faktisk ikke lov å binde hunder utenfor butikker heller. Jeg tør ikke å binde bikkja mi ute noe sted. Mye hunde tyverier så det tar jeg ikke sjansen påDet er fordelen med stor hund. hun hadde aldri verden blitt med en fremmed, ikke engang for pølse. Dessuten er hun umulig å bære, med mindre du tar sjansen på å bli spist. Men skjønner at dere med små hunder er redd for at de skal bli stjålet. Der vi bodde Før ble et par småhunder stjålet og drept, deretter spist av romfolket i området. Grotesk sak. Anonymous poster hash: 95141...836 Dette er bare rykter. Utrolig ufint å spre slikt. Romfolk spiser ikke hunder mer enn du og jeg! Anonymous poster hash: 8bdf9...d0e De romfolkene som tok hundene spiste de. Betyr ikke at alle romfolk gjør det. Jeg bodde rett ved en park hvor de hadde tilholdssted. De spiste ikke bare bikkjer for å si det sånn. Jeg kjente hundeeieren som ble frastjålet hunden sin og senere fikk bekreftet hva som hadde skjedd. Politiet var også involvert så dette er ikke rykter. Anonymous poster hash: 95141...836
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #21 Skrevet 30. januar 2015 jeg hadde tatt med hunden inn. IKKE la rase hunder stå ute alene! det er ikke trygt. jeg har selv små rase hunder & om jeg en skjelden gang skal inn i en butikk mens en av dem er med setter jeg den i veska. går kjapt igjenom butikken & har aldri fått klager eller beskjed om å gå ut. folk flest reagerer med å si "aww for en søt liten hund!" så lenge du ikke har tengt å sette hunden ned på gulvet eller være der i flere timer ser jeg ikke problemet? Anonymous poster hash: 00504...fea
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #22 Skrevet 30. januar 2015 jeg hadde tatt med hunden inn. IKKE la rase hunder stå ute alene! det er ikke trygt. jeg har selv små rase hunder & om jeg en skjelden gang skal inn i en butikk mens en av dem er med setter jeg den i veska. går kjapt igjenom butikken & har aldri fått klager eller beskjed om å gå ut. folk flest reagerer med å si "aww for en søt liten hund!" så lenge du ikke har tengt å sette hunden ned på gulvet eller være der i flere timer ser jeg ikke problemet? Anonymous poster hash: 00504...fea Du ser ikke problemet? Nei vel, da skal jeg forklare deg problemet: Problemet er at det er faktisk ikke tillatt å ta med hunder inn i forretninger, selvsagt med unntak for hjelpehund/førerhund. Problemet er bl.a. andre kunder eller også ansatte i butikken kan være allergiske mot hunder. Og det spiller ingen rolle om dyret er stort eller lite. Tar du med deg veskedyret ditt inn i matbutikken også, eller? Håper du ellers kan ta i mot et råd: Les korrektur neste gang og husk bl.a. på at det er lov å sette punktum etter hver helsetning, og at vi i norsk språk bruker stor forbokstav først i hver setning. Og da har jeg kun påpekt to av mange feil i en tekst på 3 linjer. Anonymous poster hash: 74ea2...4b0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #23 Skrevet 30. januar 2015 Hunder har ingenting i butikker å gjøre. Kan du ikke la den være igjen på kontoret mens du handler? Alternativt må du finne et tidspunkt i kveld eller i morgen. Mange butikker er jo oppe fra 09.00 til 18.00 i morgen. Så lenge varer vell ikke stevnet? Anonymous poster hash: b6fbb...d86
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #24 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har vært i bryllup der hunden til en av gjestene var med inn i kirka jeg... Det kan beskrives med ett ord; pinlig! Anonymous poster hash: d85bb...9f4
snille-nille Skrevet 30. januar 2015 #25 Skrevet 30. januar 2015 Det er tillatt å ta med hunder inn i butikker, unntaket er butikker som selger mat. Men den enkelte butikkeier/senter kan nekte i sin butikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå