Gå til innhold

HPV vaksine for gutter i barnevaksinasjonsprogrammet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På bestilling fra Folkehelseinstituttet har Kunnskapssenteret utarbeidet to rapporter om beskyttende effekt og kost-nytte av HPV-vaksine til gutter. Konklusjon er at det IKKE er kostnadseffektivt.

Hva gjør Helseinstuttet da? Jo de setter Folkehelseinstituttet ned enda en arbeidsgruppe som skal vurdere det på ny. Det ligger i korta at denne vaksinen kommer. Folkehelseinstituttet gir seg tydligvis ikke før de får de svara de vil ha.

Tipper denne vaksinen kommer innen 2 år.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6496:0:25,6567&Content_6496=6178:113711:25,6567:0:6562:1:::0:0

Anonymous poster hash: 96f23...945
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer ikke til å la verken jenter eller gutter i familien ta vaksinen, og babyen får ingen rotavirus-vaksine. Det er da måte på hysteri, synes de finner flere og flere unødvendige vaksiner.

Anonymous poster hash: 425a6...61c
Skrevet

Etter å ha jobbet mange år med gynekologisk cancer er det i alle fall ingen tvil om at mitt barn skal ta HPV-vaksine!

Anonymous poster hash: ee3e3...34f

Skrevet

Man kommer langt med kondomer og en god seksualmoral! Mine blir heller ikke vaksinert. Jeg er absolutt ikke vaksinemotstander,men jeg vil ikke vaksinere mot en krefttype man minsker sjansen på å få ved å beskytte seg og la være å pule rundt! Og så lenge gutter ikke blir vaksinert er man like langt..

Anonymous poster hash: 48617...0c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...