Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Hei! Vi er en venninnegjeng på seks som har holdt sammen siden ungdomsskolen. Fem av oss er etablert med mann og barn, en er singel, ufrivillig. Hun har aldri hatt kjæreste, aldri datet. Når vi nå er bikket 30 år er det nok veldig sårt for henne. Hun hadde nok håpet på mer enn en halvtrist jobb. Hun gir uttrykk for at jobben ikke er noe særlig, og hun hadde ikke valgt yrket en gang til. Hun syter hele tiden, og har et veldig negativt fokus. Uansett hva det snakkes om, har hun noe negativt å komme med, som hun har hørt av andre. Jeg merker dette suger energien ut av meg! Er jo glad i henne og vil henne det beste, men hun gjør meg bare irritert...:/ Får dårlig samvittighet av tankene mine. Tips noen? Anonymous poster hash: 79a71...365
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Hadde mine venninner beskrevet meg på samme måte og hatt samme inntrykk av meg som du har av henne, så hadde jeg nok blitt rimelig deppa rundt dere selv. Hun er ufrivillig singel Har en halvtrist jobb Ingen barn (som hun kanskje ønsker seg) Alle hennes nærmeste venninner er godt etablert med mann, barn og flotte jobber. Og tipper deres familieliv er i fokus i samtaleemnene? Og hvis hun først slipper til så har hun egentlig ingenting positivt å si fordi hennes liv er nitrist i forhold til deres. Ville nok prøvd å se forbi sytingen. Lyttet og prøvd å hjelpe henne videre på vei om hvordan hun kan oppnå sine mål slik at hun kan få det livet hun ønsker seg. Dere er en solid vennegjeng med mange ressurser ☺☺ Anonymous poster hash: 88252...730
Luksusdyret Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å hjelpe henne å finne ny jobb og kjæreste da? Ikke noe rart hun er negativ hvis dere sitter og skryter av deres perfekte familieliv og interessante jobber, mens hun sitter i samme gørra år etter år. Hva mener du for noe positivt hun har å bidra med, hvis hun ikke har noe særlig positivt i livet sitt?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å hjelpe henne å finne ny jobb og kjæreste da? Ikke noe rart hun er negativ hvis dere sitter og skryter av deres perfekte familieliv og interessante jobber, mens hun sitter i samme gørra år etter år. Hva mener du for noe positivt hun har å bidra med, hvis hun ikke har noe særlig positivt i livet sitt? Men det er da ikke alle andres ansvar at denne venninna er negativ? Ikke sikkert hun viser noe interesse for hverken ny jobb eller kjæreste hvis hun bare er negativ til det meste?
Luksusdyret Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å hjelpe henne å finne ny jobb og kjæreste da? Ikke noe rart hun er negativ hvis dere sitter og skryter av deres perfekte familieliv og interessante jobber, mens hun sitter i samme gørra år etter år. Hva mener du for noe positivt hun har å bidra med, hvis hun ikke har noe særlig positivt i livet sitt? Men det er da ikke alle andres ansvar at denne venninna er negativ? Ikke sikkert hun viser noe interesse for hverken ny jobb eller kjæreste hvis hun bare er negativ til det meste? Nei, men da får de kutte henne ut da. Tror de det er morsomt for henne å sitte der og høre skryt, når hun ikke har noe å bidra med selv? Og nei, ikke alle er ufrivillig single fordi de er negative. Noen er bare fryktelig uheldige. Det er ikke sånn at det bare er superpositive mennesker som får seg kjærester altså...
Elsker livet Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Høres ut som hun er veldig ulykkelig. Som venninne kan du da velge å la det fortsette i samme stil, du kan slutte å omgås henne eller du kan hjelpe henne å bedre situasjonen hennes.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Vi sitter ikke og skryter, vi er jo ikke bedre enn henne. Men hun snakker selv om hvor fæl sjefen er, hvor travel jobben er, hvor inkompetente kolleger er osv, hver gang vi møtes! Vi kommer med litt forsiktige råd/tanker om å prøve noe annet (mange muligheter innenfor feltet hennes), reise bort og studere/bare ligge rundt e.l. nå som hun er fri til det, men hun er negativ til alt, og har alltid hørt andre som har hatt dårlige erfaringer med akkurat det vi foreslår... Om vi snakker om film, tv, bøker etc har hun ingen tanker, hun virker uinteressert i det meste. Tenker hun er deprimert, men vet ikke. Hun har alltid vært sånn, men først de siste årene jeg ser helt omfanget. Jeg mener ikke at vi andre er så vellykkede, men hun snakket alt i sitt eget liv sånn ned. Jeg forteller jo om skyggesider av både ekteskap og småbarnsliv, later ikke som alt er så flott til enhver tid. Jeg kan si ting som at hun skulle jo lett etter ny jobb, hun har masse erfaring. Men hun gjør ingenting... Bare venter på at ting skal bli bedre, og de blir jo ikke bedre enn hun gjør det til... Jeg inviterer henne ofte på kino, kafé, lunsj hos meg, filmkvelder osv. Prøver å være noe positivt i livet hennes, men føler jeg mislykkes... Hi Anonymous poster hash: 79a71...365
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Vi sitter ikke og skryter, vi er jo ikke bedre enn henne. Men hun snakker selv om hvor fæl sjefen er, hvor travel jobben er, hvor inkompetente kolleger er osv, hver gang vi møtes! Vi kommer med litt forsiktige råd/tanker om å prøve noe annet (mange muligheter innenfor feltet hennes), reise bort og studere/bare ligge rundt e.l. nå som hun er fri til det, men hun er negativ til alt, og har alltid hørt andre som har hatt dårlige erfaringer med akkurat det vi foreslår... Om vi snakker om film, tv, bøker etc har hun ingen tanker, hun virker uinteressert i det meste. Tenker hun er deprimert, men vet ikke. Hun har alltid vært sånn, men først de siste årene jeg ser helt omfanget. Jeg mener ikke at vi andre er så vellykkede, men hun snakket alt i sitt eget liv sånn ned. Jeg forteller jo om skyggesider av både ekteskap og småbarnsliv, later ikke som alt er så flott til enhver tid. Jeg kan si ting som at hun skulle jo lett etter ny jobb, hun har masse erfaring. Men hun gjør ingenting... Bare venter på at ting skal bli bedre, og de blir jo ikke bedre enn hun gjør det til... Jeg inviterer henne ofte på kino, kafé, lunsj hos meg, filmkvelder osv. Prøver å være noe positivt i livet hennes, men føler jeg mislykkes... Hi Anonymous poster hash: 79a71...365 Nei, sier du det, er hun negativ til å ligge rundt? Hvorfor råder dere henne til det? En deprimert person med null tro på seg selv, som aldri har hatt kjæreste, blir bare verre psykisk av å la seg bruke som madrass uten verdi. Jeg er også kjempenegativ til det å ligge rundt, og har fått høre mens jeg var singel at jeg var prippen og kjedelig som kun var interessert i forhold, for uforpliktende sex var så mye bedre... Anonymous poster hash: 8d37e...ede
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Høres ut som hun er veldig ulykkelig. Som venninne kan du da velge å la det fortsette i samme stil, du kan slutte å omgås henne eller du kan hjelpe henne å bedre situasjonen hennes. Jeg ønsker å hjelpe henne/bidra til at hun få det bedre! Men hvordan? Jeg har foreslått nettdating. Hun er ikke giret på det. De fleste hun møter i jobben er opptatt, hun er ikke ute på sjekkern. Jeg tenker at hun skulle reist litt, da utvides horisonten. Men hun er ikke interessert i det. Har tipset om jobber som kan være aktuelle, men hun er ikke interessert. Har invitert henne sammen med single kompiser, men det har ikke vært klaff. Åpen for tips, innfallsvinkler mm. Hi Anonymous poster hash: 79a71...365
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Vi sitter ikke og skryter, vi er jo ikke bedre enn henne. Men hun snakker selv om hvor fæl sjefen er, hvor travel jobben er, hvor inkompetente kolleger er osv, hver gang vi møtes! Vi kommer med litt forsiktige råd/tanker om å prøve noe annet (mange muligheter innenfor feltet hennes), reise bort og studere/bare ligge rundt e.l. nå som hun er fri til det, men hun er negativ til alt, og har alltid hørt andre som har hatt dårlige erfaringer med akkurat det vi foreslår... Om vi snakker om film, tv, bøker etc har hun ingen tanker, hun virker uinteressert i det meste. Tenker hun er deprimert, men vet ikke. Hun har alltid vært sånn, men først de siste årene jeg ser helt omfanget. Jeg mener ikke at vi andre er så vellykkede, men hun snakket alt i sitt eget liv sånn ned. Jeg forteller jo om skyggesider av både ekteskap og småbarnsliv, later ikke som alt er så flott til enhver tid. Jeg kan si ting som at hun skulle jo lett etter ny jobb, hun har masse erfaring. Men hun gjør ingenting... Bare venter på at ting skal bli bedre, og de blir jo ikke bedre enn hun gjør det til... Jeg inviterer henne ofte på kino, kafé, lunsj hos meg, filmkvelder osv. Prøver å være noe positivt i livet hennes, men føler jeg mislykkes... Hi Anonymous poster hash: 79a71...365 Nei, sier du det, er hun negativ til å ligge rundt? Hvorfor råder dere henne til det? En deprimert person med null tro på seg selv, som aldri har hatt kjæreste, blir bare verre psykisk av å la seg bruke som madrass uten verdi. Jeg er også kjempenegativ til det å ligge rundt, og har fått høre mens jeg var singel at jeg var prippen og kjedelig som kun var interessert i forhold, for uforpliktende sex var så mye bedre... Anonymous poster hash: 8d37e...ede Hvor skrev jeg ligge rundt???!!! Hilsen fru prippen som har hatt en sexpartner, og akter å fortsette slik. Jeg har aldri rådet henne til å sjekke å byen, vi er religiøse, så det er ikke aktuelt, var det jeg mente. Ikke at jeg mener hun skal være madrass;) Hi Anonymous poster hash: 79a71...365
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #11 Skrevet 30. januar 2015 Å hjelpes!!! Ser nå at "bare loffe rundt" ble til "ligge rundt"!!! Overhodet ikke ligge rundt jeg mente. Beklager! Hi Anonymous poster hash: 79a71...365
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. januar 2015 #12 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å hjelpe henne å finne ny jobb og kjæreste da? Ikke noe rart hun er negativ hvis dere sitter og skryter av deres perfekte familieliv og interessante jobber, mens hun sitter i samme gørra år etter år. Hva mener du for noe positivt hun har å bidra med, hvis hun ikke har noe særlig positivt i livet sitt? Men det er da ikke alle andres ansvar at denne venninna er negativ? Ikke sikkert hun viser noe interesse for hverken ny jobb eller kjæreste hvis hun bare er negativ til det meste? Nei, men da får de kutte henne ut da. Tror de det er morsomt for henne å sitte der og høre skryt, når hun ikke har noe å bidra med selv? Og nei, ikke alle er ufrivillig single fordi de er negative. Noen er bare fryktelig uheldige. Det er ikke sånn at det bare er superpositive mennesker som får seg kjærester altså... Det er da langtfra sikkert at HI og de andre sitter og skryter av sine egne liv?? Man må da kunne snakke om helt dagligdagse og vanlige ting uten at man skal måtte ta hensyn til ett menneske hele tiden? Dersom denne venninnen ikke har noe å bidra med selv, så må hun gå i seg selv. Hun har ingen rett til å forsure sine omgivelser med negativitet. Hun er nok havnet i en ond sirkel, med mye selvmedlidenhet. Men dette er det kun hun som selv kan gjøre noe med. Hørt om å være sin egen lykkes smed?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 30. januar 2015 #13 Skrevet 30. januar 2015 Mitt forslag HI, er å fortelle henne hvordan du opplever henne. Hun vet nok ikke selv hvordan hennes oppførsel påvirker andre.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #14 Skrevet 30. januar 2015 Hva med å hjelpe henne å finne ny jobb og kjæreste da? Ikke noe rart hun er negativ hvis dere sitter og skryter av deres perfekte familieliv og interessante jobber, mens hun sitter i samme gørra år etter år. Hva mener du for noe positivt hun har å bidra med, hvis hun ikke har noe særlig positivt i livet sitt? Men det er da ikke alle andres ansvar at denne venninna er negativ? Ikke sikkert hun viser noe interesse for hverken ny jobb eller kjæreste hvis hun bare er negativ til det meste? Nei, men da får de kutte henne ut da. Tror de det er morsomt for henne å sitte der og høre skryt, når hun ikke har noe å bidra med selv? Og nei, ikke alle er ufrivillig single fordi de er negative. Noen er bare fryktelig uheldige. Det er ikke sånn at det bare er superpositive mennesker som får seg kjærester altså... Vi sitter jo ikke og skryter av oss selv...! Men jeg tenker at hun må gjøre noe aktivt for å utvide kretsen av mennesker hun møter, for det er ingen aktuelle i livet hennes her og nå. Og hun vil ha kjæreste. Er ikke sånn at jeg bare kan kjøpe en til henne, selv om jeg gladelig skulle gjort det! Vi prater og spør om løst og fast, om jobben hennes, om familien, skryter av hjemmet hennes, at hun er flink til matlaging og scrapping som er hobbyer hun har. Hi Anonymous poster hash: 79a71...365
overlord Skrevet 30. januar 2015 #15 Skrevet 30. januar 2015 Jeg syns du høres ut som en venninne som har strukket deg langt for å være nettopp en god venninne. Jeg tenker at du får fortsette å invitere henne med på ting, men tenke at hun selv har ansvaret for å skape seg et liv hun blir fornøyd med. Dersom hun har et veldig negativt fokus er det lov å si i fra. Det er faktisk slitsomt å være sammen med negative mennesker uansett hvordan man ser det, og et vennskap må være tosidig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #16 Skrevet 30. januar 2015 Men siden dere alle har menn, så må da de ha noen single kompiser. Så får dere bare prøve det. Og er det noen av dere som er mer bestevenninne med henne, eller kanskje noen av dere som har gått til psykolog eller lignende. For høres jo ut som kanskje hun kunne ha godt av å prate med noen, men det er jo ikke så lett å gå fram og si det, uten at personen blir såret. Derfor kanskje det er lettere hvis en av dere selv har fått hjelp av psykolog, og kan foreslå det for henne. Anonymous poster hash: 0eef1...fc5
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #17 Skrevet 30. januar 2015 Å hjelpes!!! Ser nå at "bare loffe rundt" ble til "ligge rundt"!!! Overhodet ikke ligge rundt jeg mente. Beklager! Hi Anonymous poster hash: 79a71...365 Haha jeg måtte le Anonymous poster hash: 539a2...e3d
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #18 Skrevet 30. januar 2015 Din negative venninne bør ta seg sammen. Det er nok mye mulig at hun ikke innser selv hvor negativ hun er, så kanskje du burde prøve å si det til henne. Jeg skjønner dog at det kan være veldig vanskelig. Vi er også en venninnegjeng på 6 som har holdt sammen siden barneskolen. To av oss er single og barnløse, ei er gift, men ufrivillig barnløs og tre av oss er gifte med barn. Vi kan alle sammen sitte og prate om hva som helst, ikke kun barn og familie, som noen øyeblikkelig konkluderer med her. Mine single venninner spør også uoppfordret om barna og lignende, det er ikke slik at single blir deprimerte og sure av sine etablerte venninner! For mange år siden kuttet jeg ut en veldig negativ venninne. Hun sugde livgleden ut av meg hver gang vi møttes. Lureste jeg noen gang har gjort, var å kutte henne ut. Som noen andre sier her, man er sin egen lykkes smed. Anonymous poster hash: eb484...624
Mrs Smith Skrevet 30. januar 2015 #19 Skrevet 30. januar 2015 Skjønner godt frustrasjonen din, men er hun en del av venninnegjengen og har kanskje vært det i årevis, så er det ikke så geit å bare kutte kontakten. Tror ikke det er så mye du får gjort. Velmenende råd blir garantert oppfattet som kritikk og og da mister du iallefall energi. Mitt råd: "La det gå inn det ene øret og ut det andre"
MillaCamilla Skrevet 30. januar 2015 #20 Skrevet 30. januar 2015 Å hjelpes!!! Ser nå at "bare loffe rundt" ble til "ligge rundt"!!! Overhodet ikke ligge rundt jeg mente. Beklager! Hi Anonymous poster hash: 79a71...365 Hehe. Dagens autocorrect HI 😉👍
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #21 Skrevet 30. januar 2015 Har også en slik en venninne som du beskriver HI.. Hun er den eneste single i venninneflokken og det er veldig sårt for henne. Samtidig så er hun blitt så sær og kravstor, så ingen er "bra" nok. Hun er ei helt vanlig og grei jente å se til, men på ingen som helst måte en deilig babe som kan velge og vrake i menn. Ikke er hun spesielt morsom eller sjarmerende heller. Veldig mange opplever henne som en ganske grå og kjedelig mus som "bare er der". (Huff!! Føler meg så slem som beskriver henne slik, men det er sannheten....) Jeg mener ikke å høres slem ut når jeg sier dette, men jeg tenker ofte med meg selv at hun egentlig burde være veldig godt fornøyd med de beilerene hun til nå har hatt. Hun synes derimot at de enten er for utrente, tjener for dårlig, ikke har bra nok utdanning, ikke er opptatt nok av friluftsliv osv osv osv...Hun er på utkikk etter mister "picture perfect" men sannheten er at ingen slike gutter er interessert i henne. Så da forblir hun singel da. Og blir bitrere og bitrere.. Jeg har så smått kuttet henne litt ut. Jeg synes det er så slitsomt å forholde meg til henne når hun alltid er så negativ og misfornøyd med egen livssituasjon, uten å faktisk gripe fatt i de mulighetene som kommer hennes vei. Vet ikke om du føler det er en løsning for deg HI? Anonymous poster hash: 9fc24...444
Elsker livet Skrevet 30. januar 2015 #22 Skrevet 30. januar 2015 Høres ut som hun er veldig ulykkelig. Som venninne kan du da velge å la det fortsette i samme stil, du kan slutte å omgås henne eller du kan hjelpe henne å bedre situasjonen hennes. Jeg ønsker å hjelpe henne/bidra til at hun få det bedre! Men hvordan? Jeg har foreslått nettdating. Hun er ikke giret på det. De fleste hun møter i jobben er opptatt, hun er ikke ute på sjekkern. Jeg tenker at hun skulle reist litt, da utvides horisonten. Men hun er ikke interessert i det. Har tipset om jobber som kan være aktuelle, men hun er ikke interessert. Har invitert henne sammen med single kompiser, men det har ikke vært klaff. Åpen for tips, innfallsvinkler mm. Hi Anonymous poster hash: 79a71...365 Det høres ut som du har gjort en god innsats, men fortsett å prøv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå