Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #1 Skrevet 30. januar 2015 Nu trenger jeg litt tips. Saken er den at jenta mi har sagt noe veldig stygt til en annen unge og jeg vil at hun skal se hvor galt det er og at sånn oppførsel ikke er akseptabelt. Hun blir fratatt ipad og andre goder, MEN (ja, alltid en men), det er en stor happening i helga som hun skulle delta i og som hun har gleda seg veldig til, skal jeg si at det ikke blir aktuelt å dra siden hun ikke kan oppføre seg eller skal jeg dra med henne, være der til hun er ferdig så rett hjem? Føler meg litt slem hvis jeg nekter henne, men jeg er helt i mot mobbing og jeg godtar ikke sånt. Det jeg er redd for er at hun ikke tar dette alvorlig (mobbingen) hvis jeg lar henne dra, og kommer til å tenke "det er bare tomme trusler, "mamma gir uansett lov" osv. Ungene er 7 år, hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: b0dc2...782
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #2 Skrevet 30. januar 2015 Skal det andre barnet være på tilsteldningen? Har jenta bedt skikklig om undskyldning? Har hun oppført seg slik tidligere? Anonymous poster hash: c1fb5...6ca
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #3 Skrevet 30. januar 2015 Jeg tenker at handling og konsekvens må samsvare litt. Første konsekvens; ungen må være med hjem til den som ble plaget, må sette seg ned med sin forelder, det andre barnet og dens forelder og ordne opp i det som skjedde. Dette har vi hatt god erfaring med hos oss. I forhold til straff; så tenker jeg vel at mitt barn ikke hadde fått lov å gå. Jeg hadde inndratt iPad eller mobil el, men gitt en dag med god gammeldags "husarrest" med begrunnelse at hvis man skal få lov å gå på tilstelninger så må man først vise at man er stor nok til det. Dvs at det må ikke forekomme mobbing eller erting i tiden fremover, for da ryker neste happening også.. Anonymous poster hash: 4cdea...289
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #4 Skrevet 30. januar 2015 Stemmer for å la henne bli hjemme! Og at hun skal be om unnskyldning! Anonymous poster hash: 461e9...798
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #5 Skrevet 30. januar 2015 Jeg ville heller ha tatt i for hardt første gang enn å være for lite streng. Synes anonym ...289 hadde et godt poeng med å måtte dra hjem til jenta og foreldrene og snakke om det som skjedde. Det bør ha en god preventiv virkning, og i tillegg til å være pinlig og kleint vil det kunne gjøre at jentene kommer bedre overens fremover, hvis dere får snakket ut. Anonymous poster hash: ea2c5...13a
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #6 Skrevet 30. januar 2015 Skal det andre barnet være på tilsteldningen? Har jenta bedt skikklig om undskyldning? Har hun oppført seg slik tidligere? Anonymous poster hash: c1fb5...6ca Ja, det skal hun. Jeg har tatt kontakt med skolen og bedt om møte. Verken vi eller det andre foreldreparet har fått beskjed fra skolen om dette. Hadde ikke dette barnet som jenta mi har mobbet fortalt om det hjemme så hadde ingen av oss visst noe! Og svaret jeg fikk av læreren var; "men dem har jo ordna oppi det." Sa bare at jeg skal være der, det andre barnet og dens foreldre skal være der og jeg skal se og høre at hun ber om unnskyldning og at hun skal mene det. Litt vanskelig å vite om hun gjør det ofte eller om det bare er av og til når ikke skolen gir beskjed til foreldre. Og det er faktisk ikke alle foreldre som tør/orker å ta tak i ting og satt en stopper for det. Anonymous poster hash: b0dc2...782
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #7 Skrevet 30. januar 2015 Da synes jeg du skal ta en prat med de andre foreldrene og høre hva de synes. Hvis denne andre jenta syns det er greit at din datter kommer ville jeg fortalt din datter at det hun har gjort er så galt at hun egentlig ikke skulle fått gå, men at hun likevell skal få lov siden den andre jenta ba om det. Hvis de andre foreldrene synes det hadde vært bedre om din datter holdt seg unna synes jeg hun får bli hjemme, men da må det pressanteres som at dette er noe dere har bestemt, ikke at hun blir straffet pga den andre jentas ønske. Hvis hun skal få gå synes jeg også dere må gjøre det klart at om det blir antydning til dårlig oppførsel drar dere rett hjem. Og det må gjennomføres. Anonymous poster hash: c1fb5...6ca
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #8 Skrevet 30. januar 2015 Da synes jeg du skal ta en prat med de andre foreldrene og høre hva de synes. Hvis denne andre jenta syns det er greit at din datter kommer ville jeg fortalt din datter at det hun har gjort er så galt at hun egentlig ikke skulle fått gå, men at hun likevell skal få lov siden den andre jenta ba om det. Hvis de andre foreldrene synes det hadde vært bedre om din datter holdt seg unna synes jeg hun får bli hjemme, men da må det pressanteres som at dette er noe dere har bestemt, ikke at hun blir straffet pga den andre jentas ønske. Hvis hun skal få gå synes jeg også dere må gjøre det klart at om det blir antydning til dårlig oppførsel drar dere rett hjem. Og det må gjennomføres. Anonymous poster hash: c1fb5...6ca HI Vi har hatt møte nå og jenta mi har bedt om unnskyldning. Læreren fortalte at ingen, til og med jenta mi, ikke visste hva det hun har sagt egentlig betyr. Har aldri hørt henne si det og ikke bruker vi det hjemme heller. Derfor synes ikke læreren at det var nødvendig å ta kontakt med oss foreldre. Dem har snakket om det i dag på skolen og læreren har forklart hva det betyr. Jentene leker godt sammen og er gode venner vanligvis, men det hadde skjedd noe som fikk jenta mi til å bli sint og si disse stygge ordene. Mener selvfølgelig ikke at det er greit at hun sa det og hun skal få konsekvenser. Mens vi voksne fortsatte med møtet så lekte jentene sammen, og mora til dette barnet sa også at vi må besøke hverandre oftere så ungene for tettere vennskap. Så sånn sett så kommer dem nok ikke å føle det ubehagelig at vi møtes på helgas happening. Men jeg vet ikke enda om jeg skal la henne dra. Syns i bunn og grunn ikke at det er fortjent. Anonymous poster hash: b0dc2...782
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #9 Skrevet 30. januar 2015 Jeg syns hun skal få lov å dra, hun har bedt om unnskyldning og de har ordnet opp seg i mellom. Det å fortsette straffen etter det møtet, som sikkert var noe ubehagelig for jenta di, er jo bare å fortsette konflikten. Bli ferdig med saken 😊 Anonymous poster hash: 0e0e2...ab0
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #10 Skrevet 30. januar 2015 Så vidt jeg kan se har du allerede straffet henne. Hun er såpass liten at jeg tenker at en skikkelig runde hvor hun skal forklare seg hvordan man behandler andre før hun skal på arrangementet burde holde. Anonymous poster hash: f68fb...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå