Gå til innhold

3 eller 4 hjul på vognen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det like lett å trille en vogn med 4 hjul ?

Anonymous poster hash: 11c6c...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en baby jogger med fire hjul (svingbare forhjul) og er veldig fornøyd. Jeg triller av og til på min venninnes barn og hun har to vogner; en med tre hjul og en trille med fire. Den med fire er helt klart best. Den med tre er ekstremt lett å tippe til sida! 

Men det kommer vel an på hva slags vogn du tenker på. Det finnes helt sikkert gode trehjulinger, men jeg har ikke trillet en av dem.

Anonymous poster hash: ff191...b3a
Skrevet

Det kommer an på bruken din, bor du i storby og aldri er i annet terreng enn godt brøytede gater og kjøpesentere fungerer det sikkert godt med 3 hjul også.

Jeg personlig, som går på skogsveier, "klatrer" over brøytekanter, fortauskanter, grusveier, stranda osv kan ikke ha 3 hjul, det blir for ustabilt. Har en venninne med 3-hjuling og hun har nesten tippet og tippet flere ganger, hun går rundt helt anspent og niholder i vogna fordi hun er redd den skal tippe. Jeg tar heller den ekstra trimmen med en litt tyngre og stabil vogn enn å ha en lettvekter med 3 hjul.

Anonymous poster hash: 0d850...4eb
Skrevet

4 hjul og låsbar svingning!

Skrevet

Fire hjul med svingbare, låsbare forhjul!

Anonymous poster hash: 11768...b3c

Skrevet

Jeg går mye i ulendt terreng med min trehjuling og har aldri følt av det har vært et problem. Derimot synes jeg at de med fire hjul ofte er veldig tunge og er vanskelig å svinge med. Er også klønete på kollektivtrafikk. 

Anonymous poster hash: 04d67...398
Skrevet

Vurderer Mountain buggy

Er de stabile nok ?

Hvor lenge kan jeg bruke den ?

(Alder på barn)

Hi

Skrevet

Jeg går mye i ulendt terreng med min trehjuling og har aldri følt av det har vært et problem. Derimot synes jeg at de med fire hjul ofte er veldig tunge og er vanskelig å svinge med. Er også klønete på kollektivtrafikk. 

signerer! har en trehjuling og bor i bergen sentrum med brostein, smale smau, og fortauskanter ut av denne verden. I tillegg triller jeg mye i skog og mark. Har ALDRI opplecd at trehjulingen har vært nær å velte. Eneste gangen jeg sliter er når jeg 1. skal over brøytekant (2 ganger har det vært såpass snø i bergen hittil siden jeg fikk barn) og 2. dersom jeg glemmer å låse forhjulet og skal inn på buss/bane med snuten først, da kan hjulet "henge seg opp og det kan bli tullball.

Jeg har koelstra mambo. Det som er upraktisk er at det er kort i ryggen og regner ikke med å ha den til lenger enn  til sommmeren da er min ganske lille 2 år.

Jeg har også trillet moutain buggy og elsker det! tror den er lengre i ryggen :) Begge vognene snur på en femøring, og er supre å trille, men koelstraen har vendbar sportsdel ;)

Anonymous poster hash: 62b1a...4c6

Skrevet

Liker godt min TFK med 3 hjul! Går overalt

Anonymous poster hash: f1ac6...847

Skrevet

Min 2-åring kan fortsatt ligge godt å sove i vår Bumbleride Indie som er omtrent like lang som Mountain Buggy. Vi kommer til å fortsette å bruke denne vogna så lenge hun bruker vogn, har heller aldri hatt noen annen. 

Skrevet

Du får 4-hjulsvogner med svingbare forhjul..

Anonymous poster hash: 95424...7c8

Skrevet

Fire! Mye mer stabilt og lettere i norsk klima 😃

Skrevet

Fire! Mye mer stabilt og lettere i norsk klima

må si meg enig. Har en Emmaljunga city cross og en babyjogger city mini. Ingen tvil om hvem som fungerer best i norsk klima.
Skrevet

Det er mye lettere å trille en vogn med 4 hjul enn 3 hjul på snø hvis avstanden mellom hjulene er lik foran og bak fordi da trenger man bare lage to spor

Skrevet

Er ikke mye snø i Bergen

Skrevet

Helt enig i alt

Anonymous poster hash: b4ba8...45b

Skrevet

En av hver, til forskjellig bruk :-) Om du har mulighet.

Skrevet

må si meg enig. Har en Emmaljunga city cross og en babyjogger city mini. Ingen tvil om hvem som fungerer best i norsk klima.

Ikke helt sammenlignbart, da Baby Jogger city mini er mer som trille å regne/mellomting. Da ville jeg vel heller sammenlignet Emmaljungaen med en Baby Jogger city Elite. Sistnevnte er super til norske forhold og kom på førsteplass blant brukere i fjor.

Anonymous poster hash: b4ba8...45b

Skrevet

Ikke helt sammenlignbart, da Baby Jogger city mini er mer som trille å regne/mellomting. Da ville jeg vel heller sammenlignet Emmaljungaen med en Baby Jogger city Elite. Sistnevnte er super til norske forhold og kom på førsteplass blant brukere i fjor. Anonymous poster hash: b4ba8...45b
Nei, det er likefullt en barnevogn gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...