Gå til innhold

Feber og rygg/magevondt, toåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden hadde vi ei uke med feber oppe i 40,5 grader og tydelige muskelsmerter. Ingen hoste, snørr eller nysing. Ingen andre tegn på sykdom i det hele tatt. 

Nå er hun syk igjen. Feber oppe i 39,2. Bæsjebleiene er annerledes, noe løsere og intenst illeluktende, men ikke diarè. Tegn til muskelsmerter ved høyeste febermålinger, men ikke ellers som forrige gang. Hun klager derimot over "offa" i rygg/mage. Oftest er det den høyre siden av nederste del av ryggen hun peker på. 

Jeg har selvfølgelig ringt legevakten, men de mente jeg skulle se an fremover da allmenntilstanden ellers er fin. Hun blir bare tatt litt av feberen og virker ikke til å ha smerter utenom de gangene hun sier ifra. Sover dårlig, men tenker det er normalt om hun har litt feber. Leker fint og er normalt aktiv.

Hun er to år med dårlig språk, så er ikke sånn at jeg blir så mye klokere når jeg spør hvor hun har vondt. Små barn har vel også noe problemer med å lokalisere smerte og kan peke på rygg og egentlig mene mage...

Noen som vet hva det kan være? Er det noe som går for tida? Bør jeg ringe ned til legevakten igjen og prøve en gang til?

Anonymous poster hash: 10239...0de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt legen i dag, her hadde jenta fått nyrebekkenbetennelse, og hadde mye av de symptomene du beskriver. Nå er hun fem år, så det var litt lettere å forstå hvor hun hadde vondt, men en urinprøve er vel på sin plass uansett.

Lykke til og god bedring :)

Anonymous poster hash: 1540a...4f8

Skrevet

Jeg ville ringt legen i dag, her hadde jenta fått nyrebekkenbetennelse, og hadde mye av de symptomene du beskriver. Nå er hun fem år, så det var litt lettere å forstå hvor hun hadde vondt, men en urinprøve er vel på sin plass uansett.

Lykke til og god bedring :)

Anonymous poster hash: 1540a...4f8

Huff, tanken slo meg på nyrebekkenbetennelse... Hun hadde det da hun var to måneder gammel, så skrekken for det har satt seg litt (var vanskelig å finne ut av da legen var sikker på at det var uskyldig feber hun hadde... Jeg var sikker på at noe var galt, men hadde kun feber å gå på). Da ringer jeg legen igjen og hører om de i det minste kan ta imot en urinprøve :)

HI

Anonymous poster hash: 10239...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...