Gå til innhold

Nok mat? Barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

pizzasnurrer med kjøttdeig, ost og mais og saus. Boller med melisglasur, bamsemumskake og snop. Det er vel bra nok? Redd barna ikke liker kaka! De blir ikke mange, 7 stykker på seks år. Og foreldrene skal også få en matbit om de vil være igjen, det er bare kos.

Anonymous poster hash: a992c...759

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra nok utvalg! Holder jo så lenge du lager til minst 7 personer :) er unger vi snakker om, de spiser aldri mye i bursdag etter min erfaring

Anonymous poster hash: 3c88e...5b3

Skrevet

Det er selvfølgelig nok. Om det skulle være noen som ikke liker kaka er ikke det noe problem. Da spiser de boller og snop eller venter med å spise mer til de kommer hjem. Slapp av. Det er ikke så nøye.

Anonymous poster hash: f1153...c26
Skrevet

Ja, barn spiser overraskende lite på bursdag.

Anonymous poster hash: ea26b...79d

Skrevet

1 slag kake er for lite (synes jeg), 2 slag er akkurat nok, så lenge det ene er noe helt enkelt som de fleste barn liker. Og boller med melisglasur er jo det. :) Bamsemumskake vet jeg ikke hva er. :P

Så ja, det holder. :)

Anonymous poster hash: d54e1...b7f
Skrevet

Har alltid hatt bare 1 kake i barnebursdag. Holder i massevis! 6 åringene er ikke interessert i å sitte sååå lenge ved bordet at de bryr seg om det! Ikke alltid alle liker alt, men det er heller aldri noe problem.

Syns det høres veldig bra ut! Barna er jo strålende fornøyd bare kaka ser bra ut, og det gjør jo en bamsemumskake:)

Skrevet

Har alltid hatt bare 1 kake i barnebursdag. Holder i massevis! 6 åringene er ikke interessert i å sitte sååå lenge ved bordet at de bryr seg om det! Ikke alltid alle liker alt, men det er heller aldri noe problem.

Syns det høres veldig bra ut! Barna er jo strålende fornøyd bare kaka ser bra ut, og det gjør jo en bamsemumskake:)

Som mor til et veldig kresent barn er jeg ikke enig. ;) Og ja, vi har prøvd og prøver fremdeles alt etter boka, og han får ikke alternativer i hverdagen, men akkurat i bursdag synes jeg det er trist når det ikke er noe han liker.

Han spiser ikke "sammensatt" mat, som kake ofte er. Han spiser veldig få middagsretter, og da er det litt trist om det ikke er noe han liker når kakene kommer heller. Så han blir veldig glad når det blir servert helt enkle ting som boller eller muffins. Eller frukt. :)

Med tanke på mulige allergier er det også veldig fint å ha mer enn ett alternativ for å øke sjansen for at alle kan spise noe.

Men nå var jo ikke dette et problemstilling for HI, hun lurte på om en kake og boller var nok, og det synes jeg det er. :)

Skrevet

Som mor til et veldig kresent barn er jeg ikke enig. ;) Og ja, vi har prøvd og prøver fremdeles alt etter boka, og han får ikke alternativer i hverdagen, men akkurat i bursdag synes jeg det er trist når det ikke er noe han liker.

Han spiser ikke "sammensatt" mat, som kake ofte er. Han spiser veldig få middagsretter, og da er det litt trist om det ikke er noe han liker når kakene kommer heller. Så han blir veldig glad når det blir servert helt enkle ting som boller eller muffins. Eller frukt. :)

Med tanke på mulige allergier er det også veldig fint å ha mer enn ett alternativ for å øke sjansen for at alle kan spise noe.

Men nå var jo ikke dette et problemstilling for HI, hun lurte på om en kake og boller var nok, og det synes jeg det er. :)

En ting er å ta hensyn til alergikkere. De sier jo gjerne fra i forkant også. Noe annet er det å skulle ta hensyn til at en eller annen unge er så kresen at han ikke spiser kake. Vi tvinger ingen til å spise, men liker de ikke maten er det jo uansett bare noen timer til de skal hjem og da får de sikkert tilpasset mat der. Vi kan ikke drive å lage 5 ulike kaker siden en muligens ikke liker sjokolade, en bare vil ha boller uten rosiner osv.

Jobb med kresenheten hjemme. Det er ikke noe andre foreldre skal trenge å bry seg med.

Skrevet

Jeg ville satt en skål med potechips på bordet etter selve maten og kakene.

Skrevet

En ting er å ta hensyn til alergikkere. De sier jo gjerne fra i forkant også. Noe annet er det å skulle ta hensyn til at en eller annen unge er så kresen at han ikke spiser kake. Vi tvinger ingen til å spise, men liker de ikke maten er det jo uansett bare noen timer til de skal hjem og da får de sikkert tilpasset mat der. Vi kan ikke drive å lage 5 ulike kaker siden en muligens ikke liker sjokolade, en bare vil ha boller uten rosiner osv.

Jobb med kresenheten hjemme. Det er ikke noe andre foreldre skal trenge å bry seg med.

Ok, det er din mening. Men jeg personlig liker å gjøre det jeg kan for at alle skal ha en god opplevelse i barnebursdager. :) Nei, det er selvsagt ikke noe du "trenger å bry deg med", det var bare min mening.

Skrevet

Vi hadde forresten et barn her som bare kunne spise ett av fire slag pga allergi. Så nei, ikke alle sier fra på forhånd dessverre. Men både jeg og barnet var veldig glade for at vi hadde klart å treffe med en ting likevel. :)

Skrevet

Høres helt perfekt ut!! Så lenge det er en kake og en bollebakst, så pleier ungene å være helt i hundre :) Jeg pleier av og til også ha en gele i tillegg, i tilfelle det er cølika, melkeallergi etc blant ungene - og dessuten er gele alltid topp :D

Anonymous poster hash: 653aa...f06
Skrevet

Her blir det overhodet ikke bursdag uten mufiins, det er det absolutt viktigste på bordet og min erfaring er at man må lage mange!

Sist vi hadde bursdag her (da datteren min ble 7 år) hadde jeg pyntet muffinsene med rosa melis og satt små hjerteflagg (kjøpte på TGR, små "tannpirkere" med et rosa hjerte i papir på toppen) og ungene kastet seg over fatet. Noen forsynte seg med 3 stykker i slengen fordi de var redd for at det ikke skulle bli nok til å forsyne seg flere ganger ;)

Så jeg har erfart at det går lite av andre kaker, men muffinsene forsvinner alltid. Lager bare helt vanlige lyse muffins og pynter gjerne med melis med litt konditorfarge i og kakestrøssel. Veldig enkelt å lage og alltid suksess.

Lillesøster her fyller snart 6 år og da blir det vel 9-10 gjester i selskapet, da skal vi ha muffins (såklart :)), sjokoladekake (langpanne) og regnbuekake. Setter i tillegg litt potetgull på bordet, pleier kjøpe en sånn pose med skruer og ringer i, det er populært. Lager den enkle typen regnbuekake da, som denne (bare at datteren min vil ha vaniljekrem og lilla marsipantrekk på den http://kosihverdagen.blogspot.no/2011/08/regnbue-kake.html

Min datter vil ha kokepølser, men jeg tenkte også jeg skulle lage noen pizzasnurrer, her vil barna ha de helt enkle. Jeg lager med pizzasaus, smårettskinke og ost. Ingen av mine barn vil ha mais i pizza.....

Anonymous poster hash: c88d0...4cb
Skrevet

jeg pleier og lage pizza, noe de alle spiser. Lager bare 1 pizza og da er det også noen stykker igjen. Jeg skjærer små stykker, for da vet jeg at de spiser opp :D 

Av kaker så lager jeg "snopekake" det er sjokoladekake som er pyntet med masse smågodt og den er blitt veldig poppis :) Å så har jeg selvsagt gele, masse gele. Her skaper de skålene. Har tidliger hatt div muffins, kanelboller, boller og flere typer kaker, men det ble aldri spist så da leger jeg det jeg vet blir spist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...