Gå til innhold

Hva om man ikke vil bruke prevensjon, og heller ikke ønsker barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for meg at en spiral vil ta totaldrepen på all lyst, og kondom, er jo som man vet, ikke spesielt all right.... Hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 373c3...100
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har man ett problem.

Anonymous poster hash: 79e71...7f9

Skrevet

Prevensjon er bare så utrolig kjipt. 

Skrevet

Synes det hadde vært kjipere hvis det ikke fantes.

Skrevet

men, hva gjør man da? hoppe av i svingen? bli nonne?

Skrevet

Ok, du mente det faktisk.😳

Nei, altså, du hadde vel ikke regnet med at det fantes noen løsning på det..?

Skrevet

Da slutter en enten med samleie, eller steriliserer seg.

Anonymous poster hash: b4178...65f

Skrevet

Du bør teste spiral før du avskriver det. Jeg hadde normal sexlyst og mistet blødninger. God kombo. Men om du aldri ønsker deg barn er det vel bare å sterilisere seg?

Anonymous poster hash: e8980...3b7

Skrevet

Kobberspiral? Den merker man ingenting til, bortsett fra itt større blødning under de 2-3 første menstruasjoner etter den er innsatt... Men i og med at den er uten hormoner, så påvirker den hverken sexlyst eller humør. Jeg tenkte som deg og er i hvertfall veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: 997be...f44
Skrevet

Da har man kun analsex, eller så slutter man å ha sex. ;)

Skrevet

Hoppe av i svingen er ihvertfall ikke lurt, det er dem mest usikre prevansjonen vi har og mu risikerer uønsket svangerskap.

Jeg steriliserte meg etter at siste (uplanlagte) barnet ble født.

Anonymous poster hash: 13aca...f94

Skrevet

Du kan jo prøve ladycomp da, den lærer seg syklusen din og bruker "sikre" perioder. Men det er jo alltid noen som vil bli gravide for plutselig så er syklusen endret en måned og det tar ikke ladycomp høyde for. I tillegg bruker den noen sykluser på å bli sikker. Ellers er det vel bare sølibat som gjenstår ;)

Skrevet

Hvorfor ser du for deg at en spiral tar totaldrepen på all lyst? 

Jeg har kobberspiral, og har aldri hatt sånn sexlyst :P Blir et monster på hormoner, så for meg var det muligheten som gjensto....og jeg er superfornøyd!

Anonymous poster hash: 90bf9...799
Skrevet

Har samme problem... Jeg skal sterilisere meg når nummer fire kommer ut av magen :)

Skrevet

Sølibat eller sterilisering er jo eneste utvei da...

Skrevet

Jeg har hormonspiral, merker ikke noe til den (mister sexlysten av vanlige p-piler), veldig fornøyd. Har minimensen hver 4.-6. uke, bare litt mørk utflod i 2-3 dager, mange mister mensen helt.  Må byttes hvert 5. år. Ellers er det vel sterilisering av deg eller partner, hvilket er greit nok om man ikke vil ha (flere) barn.

Anonymous poster hash: 6a5ec...505
Skrevet

Vi hoppet av i svingen i 4 år da vi ikke ønsket barn. Når vi begynte å planlegge barn så brukte vi 3 pp på første barnet. Så hoppet vi av i svingen i 1/2 år før vi planla nr to, ble da gravid første pp. Etter barn nr to så steriliserte jeg meg samtidig med ks.

Så her har det fungert helt fint med å hoppe av i svingen, har aldri brukt noe prevensjon. :)

Anonymous poster hash: f035d...b60

Skrevet

Hvis du er helt ferdig med å få barn, så kan jo enten du eller mannen sterilisere dere :-)

Skrevet

Her har mannen sterilisert seg. Deilig å slippe å tenke på prevensjon! Men, du må som sagt være sikker på at dere ikke skal ha flere barn.

Skrevet

Nepe!!

Nepe? Hvorfor det? Syns det var et legitimt spørsmål jeg.

Jeg kan heller ikke bruke noen form for hormonprevensjon, jeg blir helt monster av det. Her brukte jeg ladycomp en stund, helt til jeg likevel ble gravid fordi syklusen tullet, og før det hoppet vi av i svingen. Men hva vi skal gjøre nå etter at minsteknotten er født, aner jeg ikke. Jeg syns derfor spørsmålet er høyst relevant, og tar gjerne imot tips. :)

Skrevet

Da: bruker man kalendermetoden, temping og har kun sex i sikre perioder etter at eggløsningen har funnet sted. Eller steriliserer seg.

Anonymous poster hash: c3935...7e0

Skrevet

Sterilisering av mannen er da den beste løsningen. 

Anonymous poster hash: efb6a...389
Skrevet

Samme her

Hater prevensjon

Anonymous poster hash: 60fff...a0a

Skrevet

Nepe!!

Nepe? Hvorfor det? Syns det var et legitimt spørsmål jeg.

Jeg kan heller ikke bruke noen form for hormonprevensjon, jeg blir helt monster av det. Her brukte jeg ladycomp en stund, helt til jeg likevel ble gravid fordi syklusen tullet, og før det hoppet vi av i svingen. Men hva vi skal gjøre nå etter at minsteknotten er født, aner jeg ikke. Jeg syns derfor spørsmålet er høyst relevant, og tar gjerne imot tips. :)

Man har to alternativer i mine øyne... enten å la være med sex eller å sterilisere seg om man IKKE vil ha flere barn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...