Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Mannen er syk og jeg skal jobbe i helga. Vi har ingen barna kan være hos, og mannen er ikke frisk... Har jeg rett på sykedager når han er syk og ikke kan ta seg av barna? Håper noen kan svare... Anonymous poster hash: 6c837...e16
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Mannen er syk og jeg skal jobbe i helga. Vi har ingen barna kan være hos, og mannen er ikke frisk... Har jeg rett på sykedager når han er syk og ikke kan ta seg av barna? Håper noen kan svare... Anonymous poster hash: 6c837...e16 Dere har da 10 dager hver ! Anonymous poster hash: 8d006...2be
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Og når jeg er syk -og er alenemor til 2, så har jeg mest lyst å sove. Men har heller ingen som kan ta ungene. Så da må jeg det da! Sånn er livet Anonymous poster hash: 8d006...2be
Lammelåret Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Hvis barnepasser er sjuk, har du krav på fri.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Syk barnepasser er noe du kan bruke da 👍 Anonymous poster hash: 5d654...b1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Du kan bruke av sykt barn/barnepasser-kvoten din, ja. Forutsatt at sykdommen hans er av slik art at han faktisk ikke kan ta hånd om barna. Anonymous poster hash: 01c23...5f7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Du kan bruke av sykt barn/barnepasser-kvoten din, ja. Forutsatt at sykdommen hans er av slik art at han faktisk ikke kan ta hånd om barna. Anonymous poster hash: 01c23...5f7 Altså, han ligger med feber og er helt utenfor stakkar. Hva er god nok/ ikke god nok grunn til å være hjemme med barna? Når han sier at han ikke orker å ha de alene... Har aldri opplevd å stå i denne situasjonen før, så derfor jeg lurer Anonymous poster hash: 6c837...e16
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Hvis han sier at han ikke orker, er det grunn god nok til å bruke sykedager. Det er ikke andre som kan vurdere hans helsetilstand. Anonymous poster hash: ea1ef...42c
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Syk barnepasser er helt legitimt å bruke da ja
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Du kan bruke av sykt barn/barnepasser-kvoten din, ja. Forutsatt at sykdommen hans er av slik art at han faktisk ikke kan ta hånd om barna. Anonymous poster hash: 01c23...5f7 Altså, han ligger med feber og er helt utenfor stakkar. Hva er god nok/ ikke god nok grunn til å være hjemme med barna? Når han sier at han ikke orker å ha de alene... Har aldri opplevd å stå i denne situasjonen før, så derfor jeg lurer Anonymous poster hash: 6c837...e16 Det er opp til dere selv å vurdere. Jeg hadde nok blitt hjemme om min barnepasser var i tilstanden du beskriver. Anonymous poster hash: 01c23...5f7
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Syk barnepasser er greit å bruke dersom han ikke kan ta seg av dem. Man reagerer ulikt på sykdom, og barn er også ulike. Jeg er sjeldent syk, men når jeg ført får enten feber eller spysyke, så blir jeg skamdårlig og klarer faktisk ikke å stå skikkelig på beina en gang. Når vi i tillegg har, eller hadde, veldig viltre barn, var jeg overhode ikke i stand til å ta meg av dem selv. Nå hadde det gått bra fordi de er blitt så store, men da de var 0-4 år, ikke sjans! Andre på sin side kan ha feber eller spy og går rundt og fungere tilnærmet normalt mellom slagene. Min mann er en sånn en, og jeg fatter ikke hvordan han klarer det, hehe, så han kunne nok klart seg fint alene om han måtte. Dere må vurdere tilstanden, og så er du hjemme dersom han er skikkelig dårlig. Anonymous poster hash: ae783...778
Honningmelon Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 Da hadde jeg blitt hjemme. Tatt av sykt-barn-dagene. Får jeg omgangssyke må mannen være hjemme. Da er jeg så dårlig at jeg knapt står på beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå