Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Er det fint der? Noen tips til noe man bør få med seg av severdigheter eller underholdning for store og små? Eller som bare kan fortelle litt? Anonymous poster hash: 2b948...f6f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Litt bråkete by med en del trafikk. Veldig fint for shopping! Fine markeder. Mye mennesker overalt da. OK strand. Mye og bra uteliv. Anonymous poster hash: f6158...e83
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Var der i 2013. Alt for varmt (47 grader), ALT FOR SLITSOMME selgere og dårlig mat. Kommer aldri til å sette min fot innenfor Tyrkias grenser igjen Anonymous poster hash: 5d10d...b28
Hippomama Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 Travel by. Mye liv og røre. Alltid show på resturanter og barer, og masse flørting fra kelnere. Must see er borgen under solnedgangen...Vakker! Ikke så supre strender, så vi har alltid holdt oss ved bassenget. Vi har lagt vår elsk på Side, der det er mer barnevennlig, og stranden der er himmelsk!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 Dålig mat? Du har vel kanskje bare valgt dålige resturanter? Mye bra mat der om man drar på riktig plass, eld, vikingen og den ved borgen for å nevne noen;) Anonymous poster hash: cb144...1df
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Takk jenter Og flere må gjerne svare! Vi skal ikke bo midt i byen, men ca 1 mil utenfor. Regner jo med vi tar noen turer innover, men vi reiser med barn, så utelivet har vi ikke tenkt å utforske HI Anonymous poster hash: 2b948...f6f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Var der i 2013. Alt for varmt (47 grader), ALT FOR SLITSOMME selgere og dårlig mat. Kommer aldri til å sette min fot innenfor Tyrkias grenser igjen Anonymous poster hash: 5d10d...b28 Å, så deilig! Både jeg og ungene er noen skikkelige frysepinner, så vi elsker varme! På Rhodos for en del år siden var det ca 42-43 grader og vi var de eneste som synes det var helt passe. Alle andre klaget over at det var for varmt, meg jeg synes det var perfekt. 47 grader er kanskje litt drøyt, men heller det enn 27 grader, noe jeg synes nesten er litt for kaldt på sydenturer HI Anonymous poster hash: 2b948...f6f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 Er veldig glad i alanya. Vært der to ganger. Synes det er mye god mat, jeg. Bedre enn Kreta f.eks etter min smak. Mye koselige butikker, og selgeren har ikke vært noe mer masete i litt roligere strøk enn i Norge. I hovedgaten og på disse typiske turistbutikkene med de samme varene er det litt mer mas. Men de har fått strengere regler på gatesalg, bare hold deg utenfor den hvite linjen;) vi har bare smilt og gått videre, aldri noe problem da. Jeg har vært der på våren, ikke så ille varmt da. Anonymous poster hash: e67ad...921
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 Jeg har vært i Alanya 4 ganger, 3 av de var da jeg selv var barn/ungdom og da byen enda var noenlunde "uoppdaget" og fortsatt veldig Tyrkisk. Og siste gangen var i fjor sommer. Nå synest jeg byen ble veldig stor og veldig bråkete. Selgerene var intense og det ble rett og slett for mye storbyferie for min del. Men shoppingmulighetene er veldig gode der da! Mye bra butikker og ekte butikker ikke bare fakeutsalg, selv om det er fakeutsalg overalt der også. Jeg har vært en gang i Side, for to år siden, og vi skal tilbake dit i sommer. Myyye mer familievennlig og mye koseligere enn Alanya slik det har blitt. Jeg er en skikkelig Tyrkia-elsker, og når jeg en gang blir rik skal jeg kjøpe mitt eget lille sommerhus ved stranden et sted der og nyte Tyrkias bortgjemte små landsbyer og steder og spise nydelig mat og rett og slett bare nyte landet så ofte jeg kan! Jeg har lagt det landet helt til mitt hjerte! :-) Anonymous poster hash: 5ef29...2ba
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 Hei,Jeg bor her i Alanya og kan gi deg noen tips:I likhet med alle land rundt Middelhavet kan man oppleve hetebølge her i slutten av juli samt august, men som jeg skjønner det så liker du varmen. Ta med eller kjøp slippers til å bruke på sanden, den kan bli ganske varm.Alle butikkene er nå pålagt å har priser på alle varene, men i basaren kan du fint prute på denne prisen for den er unaturlig høy, maks 60% av prisen som står der pleier å være ok.I Alanya er det en elv som heter Dim Cay, oppover denne eleven finnes det mange resturanter som på denne siden: http://www.adapiknik.com/tr/Dim-Cayi-ada-piknik-fotograflar.htmlDere får en eller flere båser og kan være der så lenge dere vil. Vi pleier ofte å dra opp dit på velig varme dager og kose oss delvis i sol og delvis i skygge og nyte en god fiskemiddag. Når vi har spist og tatt noen øl til maten + kaffe har vi som regel betalt 150 kroner per person.Nå kommer det litt an på hvor store barn dere har, men båttur bruker å være deilig også. Det er ikke alle båtene som er ville party-båter. Vi betaler 25 TL (ca 75 kroner) for en tur per person inkludert lunsj, gartis brus og vann.Ser noen nevner borgen: Jo den er flott å se, men for de minste kan det være litt kjedelig, da kan det bli litt mer liv om dere tar borgen sammen med jeep-safari.Mat og drikke:Tyrkerene er generlet sett veldig glade i barn så mange steder kan barn få ny mat om de ikke liker det som de fikk servert. Det kan være lurt å spise middag litt seint når, ikke alle barn orker den varme maten når det er altfor varmt. Her er noen spesielle resturanter i Alanya:Old house: https://www.facebook.com/oldhousealanya Her er det anbefalt å bestille bord siden de ikke har en fast meny, men bestemmer den ut fra dagens råvarer.Flash Restaurant: https://www.facebook.com/pages/Flash-RestaurantHar en del tradisjonell tyrkisk mat. Season Resturant: https://www.facebook.com/Seasonsalanyaligger litt utenfor Alanya, men har fantastisk mat laget av en av Tyrkias beste kokker. Anonymous poster hash: 88fa5...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå