Gå til innhold

Ang besøk av klassevenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen på 7 var med ei venninne hjem fra sfo i dag og var der til kl 19. Da ho kom hjem var ho skrubbsulten og hadde ikke blitt tilbudt noe mat der. Hun er såpass beskjeden så tør ikke å spørre selv. Er det ikke litt spesielt å ha med venner hjem rett etter skolen og ikke tilby mat?? Vet ikke helt om jeg skal ta det opp med foreldrene eller bare drite i det og ikke la jenta bli med direkte fra skolen flere ganger...Hva ville dere gjort??

Anonymous poster hash: 45b0c...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun har blitt tilbydd mat,men av beskjedenhet har takket nei? Synes isåfall foreldrene skulle ha kontaktet deg og sakt hun ikke har ville hatt noe mat.

Veldig merkelig om man ikke får mat når man er på besøk.

Send en sms,og spørr om hun ikke ville ha noe mat :)

Anonymous poster hash: 42f7c...211

Skrevet

Det er vanlig å tilby besøkende mat, hadde de ingen måltider på de timene?

Min datter er hvert fall sulten etter skolen, spiser et par skiver ca 13.30 , så er det middag i 16-17 tida.

Og er det noen med hjem så er det klart de får mat! Skulle bare mangle...

Send med niste , om det skulle bli en neste gang.

Hadde ikke giddet å ringe eller noe til foreldrene.

Skrevet

Jeg ville i så fall tatt det opp på en veldig forsiktig måte. Barn har gjerne sin egen måte å formidle ting på, og det har ikke alltid helt rot i det som reelt har skjedd. Dersom hun faktisk ikke har blitt tilbudt noen mat, så ville jeg kanskje ikke sendt henne der igjen med det første. Det er klart at barn som er med hjem etter SFO på et planlagt besøk skal få mat.

Anonymous poster hash: a19a7...f90
Skrevet

Jaja.... da spiser de vel seint da. Da vet du det til neste gang. Ikke nødvendig å legge masse energi i det.

Anonymous poster hash: 8052d...5c3
Skrevet

Jeg serverer alltid mat til ungenes venner når de er med hjem slik. Skulle bare mangle.

Hadde nok enten sendt med en ekstra matboks, eller sagt at jeg kunne kjøre henne til dem etter at hun har spist middag hjemme.

Skrevet

Jeg ville tenkt at det var en glipp og instruert ungen om å si ifra om hun var sulten. Kan bli veldig tynn og skral av å være sjenert på feil områder.

Skrevet

Husker fra barndommen min at jeg kunne planlagt bli med ei venninne hjem etter skolen i 13-tia (sfo fantes ikke) og dro skrubsulten hjem i 19-tiden, fikk sjeldent middag hos venner da. Og jeg var sjenert.

Anonymous poster hash: 729a7...c92

Skrevet

Jaja.... da spiser de vel seint da. Da vet du det til neste gang. Ikke nødvendig å legge masse energi i det.

Ja jeg tenker jo at de sikkert spiser middag sent...men kunne tilbydd jentungen ei brødskive tenker jeg!

Skrevet

Ja jeg tenker jo at de sikkert spiser middag sent...men kunne tilbydd jentungen ei brødskive tenker jeg!

Joda, men så er det ingen barn i dette landet som dør av å gå sultne et par timer. Kjedelig, men get over it..... det finnes da så mye annet man kan bruke energien sin på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...