Gå til innhold

Hvorfor skal Nav ha den private avtalen om barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med et nyfødt barn. Har god kontakt med barnefar og har en privat avtale ang barnebidrag. Vi har fått brev om at de fastsetter bidraget om de ikke får den private avtalen..men de krever ikke inn denne. Hvorfor skal de ha denne? Og er det vanlig at de skal ha denne?

Anonymous poster hash: d6e5f...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette synes jeg var merkelig. NAV ser jo helst at man ordner dette privat og da har de ingenting med dette å gjøre. Å sende ut et slikt brev har jeg aldri hørt om. Man må jo normalt sende inn søknad om at NAV skal kreve inn barnebidrag.

Skrevet

Har du søkt om andre stønader fra NAV?

Anonymous poster hash: d2001...979

Skrevet

Tror det er noen nye regler hvor nav automatisk går inn der det ikke er registrert samme adresse på mor og far. Men tror du kan sende mail. Tror ikke du må sende inn beløp også videre.men at begge under tegner på at dere er enige i privat avtale.

Anonymous poster hash: 79cd8...d68

Skrevet

Jeg har og godt forhold med bf men tar det igjennom nav av den enkle grunn at skulle noe skjære seg så er det lett å hevne seg med å unnlate å betale. Samt penger blir ikke en diskusjon og hvis han ikke betaler så opparbeider han seg gjeld og du vil få bidragsforskudd.

Med de trenger sikkert avtalen for å dokumentere at de ikke skal betale bidragsforskudd.

Anonymous poster hash: 2ba43...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...