Gå til innhold

Utdannelser man kan ta nr man ikke har videregående?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å gjøre noe. Men orker ikke fullføre videregående først 😕

Er det håp for meg allikevel?

Anonymous poster hash: e3d08...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel komme inn på særskilt grunnlag, som krever fem års arbeidserfaring + noen andre kriterier. Hvorfor orker du ikke fullføre videregående?

Skrevet

Helsefagarbeider eller barne-og ungdomsarbeider. Da kan du jobbe i hjemmesykepleien, sykehjem osv, eller i barnehage, skole. I hvilke retning hadde du tenkt deg da? Finnes nok en del muligheter : ) Du kan jo sjekke ut folkeuniversitetet.no

Anonymous poster hash: b77d0...de5
Skrevet

Du kan vel komme inn på særskilt grunnlag, som krever fem års arbeidserfaring + noen andre kriterier. Hvorfor orker du ikke fullføre videregående?

Ja kanskje det. Men jeg har jobbet i butikk i mange år. Og det er ikke noe jeg kunne tenke meg å ta fagbrev innen (salg og service..)

Jeg orker ikke fordi jeg sliter sånt med diverse fag pga ADHD. Har store konsentrasjonsvansker. Men kan og vil så mye, mister bare motet når jeg ikke klarer det.

Skrevet

Hvilket yrke kunne du tenke deg?

Skrevet

Helsefagarbeider eller barne-og ungdomsarbeider. Da kan du jobbe i hjemmesykepleien, sykehjem osv, eller i barnehage, skole. I hvilke retning hadde du tenkt deg da? Finnes nok en del muligheter : ) Du kan jo sjekke ut folkeuniversitetet.no

Anonymous poster hash: b77d0...de5

Tror HI spør etter andre utdanninger, de du nevner er videregående løp. Men mulig folkeuniversitetet kan ha utdanninger på fagskole eller høgskolenivå ja.

Anonymous poster hash: d0dd6...db9

Skrevet

Men om du ikke fikser vgs, hvorfor tror du at du skulle fikse noe høyere?

Skrevet

Fordi jeg ikke er motivert til begge deler. Jeg vil spesialisere meg i noe jeg interesserer meg for, uten å måtte gå gjennom alle de andre fagene. Jeg går veldig inn i det jeg gjør, og får det til. Men da må jeg være motivert.

Hvis du skjønner..

Skrevet

Fordi jeg ikke er motivert til begge deler. Jeg vil spesialisere meg i noe jeg interesserer meg for, uten å måtte gå gjennom alle de andre fagene. Jeg går veldig inn i det jeg gjør, og får det til. Men da må jeg være motivert.

Hvis du skjønner..

Jeg skjønner. Men i bunn og grunn er det jo det alle vil, drive med det de er interessert i, men alle må også bevise at de behersker grunnlaget først.

Skrevet

.. men det er ikke ETT grunnlag for alle utdannelser, Sug Lut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...